جاباما
۹۱۷۷۱۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

هزینه تولید آیفون ۱۱ مکس برای اپل چقدر است؟

همان طور که می‌دانید آیفون ۱۱ هم اکنون به قیمت ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد و مدل ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۱۱ پرو مکس هم حدود ۱۴۵۰ دلار قیمت دارد؛ اما هزینه تولید آیفون چقدر است؟ برآورد‌ها نشان می‌دهد اختلاف قیمت قطعات به کار رفته در این گوشی و قیمت فروش آن بسیار بیشتر از آن چیزیست که فکر می‌کنید.

دیجیاتو: همان طور که می دانید آیفون ۱۱ هم اکنون به قیمت ۷۰۰ دلار به فروش می رسد و مدل ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۱۱ پرو مکس هم حدود ۱۴۵۰ دلار قیمت دارد؛ اما هزینه تولید آیفون چقدر است؟ برآوردها نشان می دهد اختلاف قیمت قطعات به کار رفته در این گوشی و قیمت فروش آن بسیار بیشتر از آن چیزیست که فکر می کنید.

هزینه تولید آیفون ۱۱ مکس برای اپل چقدر است؟

هر سال شرکت هایی مثل iFixit و Techinsights که گوشی های جدید را کالبدشکافی می کنند، برآوردی هم از قیمت قطعات به کار رفته در این محصولات انجام می دهند. طبق گزارش امسال تک اینسایت، نمایشگر 6.5 اینچی چشم نواز آیفون 11 پرو مکس برای شرکت اپل حدود 66.5 دلار آب می خورد. جالب اینکه اپل برای تعویض نمایشگر این گوشی از شما 329 دلار هزینه می گیرد.

هزینه تولید آیفون ۱۱ مکس برای اپل چقدر است؟

باتری به کار رفته در آیفون ۱۱ پرو مکس هم حدود ۱۰.۵ دلار قیمت دارد. ماژول دوربین سه گانه این گوشی با عملکرد مثال زدنی، در مجموع ۷۳.۵ دلار می ارزد و مابقی گوشی اعم از پردازنده اصلی، مودم، حافظه و دیگر مدارات مجتمع نیز روی هم رفته ۱۵۹ دلار هزینه خواهند داشت. سنسورها، کابل کشی ها، بوردها و دیگر قطعات متفرقه هم در مجموع ۱۸۱ دلار روی دست اپل گذاشته اند.

هزینه تولید آیفون ۱۱ مکس برای اپل چقدر است؟

با این حساب، مجموع هزینه قطعات به کار رفته در آیفون 11 پرو مکس حدود 490.5 دلار خواهد بود، که به مراتب کمتر از قیمت فروش این دستگاه است. البته می دانیم اپل هزینه های دیگری هم دارد، از جمله هزینه تولید و مونتاژ قطعه، ارسال و توزیع در سرتاسر جهان، نرم افزار، مارکتینگ، تحقیق و توسعه و دیگر موارد.

با این حال اختلاف قیمت قطعات به کار رفته در مدل پایه آیفون 11 پرو مکس و قیمت فروش آن چیزی حدود 600 دلار می شود. اینکه چقدر از این 600 دلار صرف هزینه های مختلف می شود و چه مقدار از آن به جیب اپل می رود را فقط می توان حدس زد.

گفتنیست همین ماجرا در سال های قبل هم وجود داشت. آیفون XS مکس 256 گیگابایتی با قیمت فروش 1250 دلار، فقط 443 دلار قطعه دارد که اختلاف 807 دلاری را نشان می دهد. همچنین می توان دید که اپل امسال به ازای تولید هر آیفون، درآمد بسیار کمتری نسبت به سال گذشته دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دویست سیصد دلار بیشتر نمیخوره رو هر گوشی

    • بدون نام

      دویست سیصد دلار بیشتر نمیخوره رو هر گوشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج