جاباما
۹۱۷۸۱۴
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

درخواست کمک کُردهای سوریه از ائتلاف آمریکایی

نیروهای موسوم به "دموکراتیک سوریه"(قسد) که اعضای اصلی آن را کردهای این کشور تشکیل می دهند، روز شنبه از ائتلاف موسوم به "ضد داعش" به رهبری آمریکا خواستند که برای توقف حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه، حریم هوایی تحت نظارتش در سوریه را به روی ترکیه ببندد.

ایرنا: نیروهای موسوم به "دموکراتیک سوریه"(قسد) که اعضای اصلی آن را کردهای این کشور تشکیل می دهند، روز شنبه از ائتلاف موسوم به "ضد داعش" به رهبری آمریکا خواستند که برای توقف حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه، حریم هوایی تحت نظارتش در سوریه را به روی ترکیه ببندد.

به گزارش تارنماری خبری «روسیا الیوم»، "رویدور خلیل" مسئول روابط عمومی کُردهای قسد، تاکید کرد که نیروهای قسد به همکاری خود با ائتلاف ضد داعش ادامه خواهند داد و در عین حال با حمله ترکیه به شمال سوریه نیز مقابله خواهند کرد.

درخواست کمک کُردهای سوریه از ائتلاف آمریکایی

وی افزود: ما از متحدانمان می خواهیم به مسئولیت های اخلاقی خود عمل کنند و به تعهدات خود وفادار باشند. ما از آنها نمی خواهیم که با اعزام نیرو به میدان جنگ، جان آنها را به خطر بیندازند، تنها خواسته ما بستن حریم هوایی سوریه به روی جنگنده های ترکیه است و این چیزی است که به راحتی می توانند آن را انجام دهند.

خلیل با اشاره به انفجارهای تروریستی با خودروهای بمب گذاری شده در شهرهای القامشلی و الحسکه، تاکید کرد که حمله ترکیه عناصر باقی مانده داعش را در این دو شهر و سایر استان ها بیدار و فعال کرده است.

این مقام کرد تصریح کرد: ما تاکنون برای مبارزه با داعش با ائتلاف ضد داعش همکاری کرده ایم اما اکنون در دو جبهه می جنگیم: جبهه ترکیه و جبهه داعش.

خلیل با بیان اینکه دولت ترکیه می خواهد شمال و شرق سوریه را به طور کامل اشغال کند، افزود: بیش از ۲۰۰ غیرنظامی در جریان عملیات ترکیه کشته یا زخمی شدند.

به گفته وی، ۴۵ تن از نیروهای قسد نیز از آغاز عملیات ترکیه کشته شدند.

بنابر اعلام کردهای سوریه ۱۹۱ هزار و ۶۹ نفر از ساکنان مناطق شمالی این کشور از آغاز عملیات نظامی ترکیه در منطقه شرق فرات آواره شدند.

ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور وارد خاک سوریه شدند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کردهای سوریه وقتی فرصت خیانت پیدا کردند بدون درنگ انجام دادند الان هم به امریکا چشم یاری دوختند انگار اشتباهات اینها تمامی ندارد

    • ali

      جنگ تحت هرنامی که باشد صلح نمی آورد .چراخیلیها نمی فهمند لعنت برجنگ وجنگ افروز

    • بدون نام

      اگر ارتش سوریه آماده است پس چرا هیچ کاری نکرد برای دفاع از مرزهای کشورش؟! دروغ میگویید. لعنت بر اردوغان خونخوار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارتش سوریه چرا باید از کردهایی که تا چند وقت پیش با خودش میجنگیدن و همه جور خیانتی بهش کردن دفاع کنه ؟ کردها مگه به ارتش سوریه وفادار بودن که حالا توقع حمایت دارن ؟ حمایت و تز همون آمریکایی بخوان که همراه باهاش به مواضع ارتش سوریه حمله میکردن

    • بدون نام

      میلیونهاانسان بایدجنگ ومرگ عزیزانشو وآوارگی و دهها مشکل وسختی دیگه روببینند ازدست چندسیاستمدار احمق تودنیا مثل این اردوغان احمق، بن سلمان آشغال و امثال این نادانها

    • ایرانی وطن پرست

      وقتی اتحاد ملی یک کشور به هر نحوی به هم بریزد و از تحت پوشش دولت مرکزی درآید اونوقت هر کسی از هر کجا پیدا میشه و تو سر مردم اونجا میزنه

    • بدون نام

      خاک عالم تو ی سرتان با این متحدین تان احمق ها آمریکا مورد اعتماد حیوانات هم نیست

    • بدون نام

      تکیه بر آمریکا دقیقا اینجا خودشو نشون میده
      مثل محمد رضا پهلوی
      مثل حسنی مبارک

    • بدون نام

      اخرش ما متوجه نشدیم شما ترک هستید یا آذری زبان. اگه آذری زبان هستین از این ترکیه وحشی حمایت نکنید اگرم ترک هستید لطفا کتاب سفرنامه ابن فضلان ترجمه سید ابوالفضل طباطبایی انتشارات شرق را بخونید تا حساب کار بیاد دستتون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج