۹۱۷۹۴۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش قلعه‌نویی به حضور بانوان در استادیوم

سرمربی سپاهان در خصوص مسائل مختلف و بازی تیم ملی و حضور بانوان در ورزشگاه صحبت کرد.

ایلنا: امیر قلعه‌نویی این روزها در شرایطی که لیگ تعطیل است و بازی جام حذفی‌شان هم لغو شده است تلاش می‌کند تا بازیکنانش را در شرایط بازی نگه دارد و به همین منظور روز جمعه هم دیداری تدارکاتی داشتند. با او در خصوص شرایط سپاهان، دیدار تیم ملی مقابل کامبوج، حضور بانوان در ورزشگاه و مسائل مختلف صحبت کردیم:

* در مورد بازی ایران - کامبوج صحبت کنیم. این بازی چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود و درست است که کامبوج تیم چندان قدری نبود و نتوانست محک جدی برای ملی‌پوشان باشد ولی رکوردهای خوبی در این بازی جابجا شد که جای خوشحالی داشت. برای مثال اولین بازی ملی و گل ملی محمد محبی در این بازی بود و یا برادران دوقلوی محمدی برای اولین بار در تیم ملی کنار هم بازی کردند.

* محمد محبی شاگرد شما و خرید این فصل شما بود که از لیگ یک آوردید و حالا بعد از 6 بازی به تیم ملی دعوت می‌شود و گلزنی می‌کند.

او شاگرد من نیست و بازیکن سپاهان است. من خودم شاگرد هستم و شاگردی ندارم ولی در همین تیم دقت کنید بازیکنان دیگری هم بودند که خیلی‌ها را من اولین بار در لیگ برتر به کار گرفتم یا سابقه همکاری داشتیم. امید ابراهیمی بود، احسان حاج صفی بود، احمد نوراللهی بود، مجید حسینی را اولین بار من در انزلی مقابل ملوان بازی دادم. سردار آزمون خودش این را نمی‌گوید ولی به گذشته رجوع کنید اولین بار وقتی ۱۶ سال بیشتر نداشت من او را در فهرست بزرگسالان سپاهان قرار دادم و با تیم به اردوی روسیه بردم. مهرداد محمدی بود و...

* در این بازی 14 گل رد و بدل شد ولی هیچ بازیکنی خودش را زمین نیانداخت و وقت کشی نکرد.

اصلاً فوتبال دنیا و پیرو آن فوتبال آسیا دارد به سمتی می‌رود که تماشاگر بازی‌های پرگل‌تر ببیند و از آن لذت ببرد. قوانین سخت‌گیرانه هر روز کمتر می‌شود تا گل‌های بیشتری رد و بدل شود. برای مثال قوانین آفساید قبلاً خیلی سخت‌گیرانه تر بود ولی الان وقتی دو طرف مساوی باشند حق را به مهاجم می‌دهند و می‌گویند تا مطمئن نشدید آفساید نگیرید. در فوتبال آسیا هم چند سالی است که می‌خواهند رکورد تایم مفید یک بازی را افزایش دهند و خیلی از کشورهای عربی هم که به چنین کارهایی شناخته می‌شدند دیگر کمتر آن را انجام می‌دهند ولی متاسفانه هنوز این مسائل در فوتبال ما وجود دارد.

* در اردوی قبلی اعتراض داشتید که بازیکنی از شما دعوت نشده ولی حالا 4 نفر به اردو دعوت شدند.

به ویلموتس و هاشمیان تبریک می‌گویم که تیم خوبی ساختند و عملکرد تیم ملی تا اینجا مثبت بوده است. یکی از کارهای خوبی که انجام می‌دهند این است که بازی‌ها را از نزدیک می‌بینند و این به شناختشان از لیگ و بازیکنان کمک می‌کند. باید به سمتی برویم که ۲-۳ تیم آماده داشته باشیم و پشتوانه‌سازی کنیم. خود من زمانی که در تیم ملی بودم تیم ب را تشکیل دادیم که تیم خوبی بود و در بازی‌های غرب آسیا قهرمان شد. تیم ملی روند خوبی دارد ولی دو حریف بعدی ما سخت‌تر هستند و محک جدی‌تری خواهند بود و آرزوی موفقیت دارم.

* در مورد حضور خانم‌ها در ورزشگاه صحبت کنید. بالاخره این اتفاق افتاد.

از این موضوع خیلی خوشحالم و همیشه از حضور خانم‌ها در ورزشگاه حمایت کردم. اولین نفری که در این رابطه در فضا مجازی حدود ۵۰۰ روز قبل پست گذاشت خودم بودم و پستم هم موجود است و همه می‌توانند ببینند. این حق خانم‌ها است که به ورزشگاه بیایند و تیم ملی خودشان را تشویق کنند و امیدوارم این روند در لیگ برتر هم اجرایی شود و بتوانند تیم محبوب خودشان را هم تشویق کنند. دیدید که هیچ اتفاق بدی نیافتاد و حتی بعد از بازی کار فرهنگی انجام دادند و حتی سکوها را قبل از خروجشان تمیز کردند.

* شما به خانواده خودتان اجازه می‌دهید در ورزشگاه حاضر شوند؟

چرا اجازه ندهم؟ من تا قبل از این هم در بازی‌های خارج از ایران چند بار آنها را به ورزشگاه بردم و بازی‌ها را از نزدیک دیدند.

* در مورد وضعیت سپاهان هم صحبت کنید.

سپاهان شرایط خوبی در لیگ داشت ولی این تعطیلی‌ها به تیم‌هایی که روند خوبی دارند ضربه می‌زند و ما از این جهت متضرر شدیم. دوست داشتیم ملی‌پوشان ما بودند و بازی با پیکان برگزار شود ولی خب چاره‌ای نیست و این دیدار لغو شد. چند بازیکن در اردوی تیم ملی داریم و چند بازیکن هم در تیم‌های امید و جوانان هستند. در حال حاضر به چند تیم لیگ برتری پیشنهاد بازی دوستانه دادیم اما تیم‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد این دعوت را قبول نکردند.

از تیم رضوانی تشکر می‌کنم که دعوت تیم ما را پذیرفت و این بازی را برگزار کردیم تا در شرایط مسابقه باقی بمانیم و بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند را بازی بدهیم تا این بازیکنان نیز در شرایط بازی قرار بگیرند. تیم رضوانی تیم خوبی است و بسیار جوان است و میانگین سنی این تیم پایین است و درحال پشتوانه سازی هستند.

* و حرف پایانی؟

جا دارد باز هم از حضور بانوان در ورزشگاه خوشحالی خودم را ابراز کنم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. در در حیطه‌ای بانوان وارد شدند شرایط را بهتر کردند و در ورزشگاه‌ها هم به حضور آنها نیاز داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط ژنرال خودت

    • بدون نام

      فقط ژنرال خودت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج