۹۱۷۹۴۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

صعود لاجوردی‌ها به یورو با پیراهن سبز

روزنامه‌های ورزشی ایتالیایی بعد از استفاده تیم ملی این کشور از لباس سبزرنگ در دیدار دیشب مقابل یونان به این موضوع به شدت اعتراض کرده و لباس سبز برای ایتالیا را اقدامی زشت و توهین‌آمیز خواندند.

ورزش سه: ایتالیا دیشب در چارچوب رقابتهای مقدماتی یورو۲۰۲۰ در خانه خود و در استادیوم المپیکو به مصاف یونان رفت و موفق شد با نتیجه ۲-۰ به پیروزی برسد. ولی آنچه در ایتالیا بیش از این پیروزی مهم خبرساز شده به تن کردن پیراهن‌های جدید سبزرنگ برای ایتالیا در این بازی بوده است. رسانه‌های ورزشی مهم ایتالیا همگی به این موضوع پرداخته و همه از این اتفاق ناراحت بودند.

صعود لاجوردی‌ها به یورو با پیراهن سبز

کمپانی پوما اوایل این هفته از پیراهن جدید تیم ملی ایتالیا رونمایی کرد که به رنگ سبز طراحی شده بود. پیراهنی که پوما از آن با عنوان پیراهن رنسانسی یاد کرده بود و اعلام شد ایتالیا در بازی مقابل یونان آن را به تن خواهد کرد. پوما اعلام کرده بود در طراحی این پیراهن از دوران رنسانس الهام گرفته و به ترکیب سنی جوان ایتالیای روبرتو مانچینی اشاره دارد.

توتو اسپورت اما بعد از معرفی این پیراهن عصبانیت تیتر زد که لباس جدید تیم ملی ایتالیا که لقب آتزوری یعنی لاجوردی را یدک می‌کشد غیر قابل قبول و توهین‌آمیز است.

صعود لاجوردی‌ها به یورو با پیراهن سبز

کوریره دلو اسپورت هم واکنش مشابهی نشان داد و نوشت با اینکه تغییر رنگ و طرح پیراهن باشگاه‌ها اتفاقی است که همیشه می‌افتد و قابل پذیرش است ولی پیراهن تیم ملی هر کشور وضعیت کاملا متفاوتی دارد. کوریره دلو اسپورت اعلام کرد پیراهن تیم ملی ایتالیا به رنگ لاجوردی برای این کشور مقدس بوده و نباید به آن دست می‌خورده.

صعود لاجوردی‌ها به یورو با پیراهن سبز

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا هم وقتی با سوالات خبرنگاران در این باره روبرو شد به گفتن این جمله بسنده کرد که " من آبی را ترجیح می‌دهم".

با اینکه لباس جدید سبزرنگ به نوعی رنگ آبی سنتی ایتالیا را تداعی می کند و به خصوص در خارج از ایتالیا هواداران زیادی پیدا کرده ولی چون رنگ آبی لاجوردی برای ایتالیایی های فوتبالدوست حالتی سنتی و مقدس پیدا کرده به همین دلیل آنها به لباس جدید سبزرنگ توجهی نشان نداده و حتی آن را توهین آمیز می دانند . حرف اصلی ایتالیایی ها این است که وقتی تیم ملی کشورشان با لباس سبزرنگ در میدان است چطور می توانند آن را با لقبش آتزوری که به معنای لاجوردی است صدا کنند. البته اینکه ایتالیا دیشب توانست با این لباس جدید به یورو2020 صعود کند شاید باعث شود دل هواداران ایتالیایی با این لباس جدید تولید پوما تا اندازه ای صاف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج