۹۱۷۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دستور برای از بین بردن تصاویر جسد بن لادن

۱۱ روز پس از حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در سال ۲۰۱۱ و کشته شدن وی، فرمانده این نیروها دستور داد تا تمامی تصاویر برجای مانده از جسد این بن لادن از بین برود یا به سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) ارایه شود.

خبرگزاری ایسنا: ۱۱ روز پس از حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در سال ۲۰۱۱ و کشته شدن وی، فرمانده این نیروها دستور داد تا تمامی تصاویر برجای مانده از جسد این بن لادن از بین برود یا به سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) ارایه شود.

این افشاگری توسط گروه دیده‌بان قضایی که یک گروه حقوقی است و بنا به درخواست قانون آزادی اطلاعات صورت گرفت. در ایمیلی که دریادار ویلیام مک راون، فرمانده ارشد عملیات ویژه آمریکا ارسال کرده، آمده است که وی در ۱۳ مه ۲۰۱۱ به تمامی افسران هماهنگ کننده دستور داده تا تصاویر باقی مانده از جسد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را باید نابود کرده یا به سازمان سیا تحویل دهند.

بن لادن در دوم مه ۲۰۱۱ در مخفیگاه خود در ابیت آباد پاکستان و توسط تیم عملیات ویژه آمریکا کشته شد.

این دریادار ارتش آمریکا در ایمیل خود در همان سال خطاب به افسران ارتش گفته بود: یک امر مهم که من می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که تصاویر برجای مانده از اسامه بن لادن، یا باید نابود شود ی به سیا تحویل داده شود. اگر شما هنوز آن‌ها را دارید، بلافاصله نابودشان کنید.

گروه دیده بان قضایی در نهایت شکایتی را از جانب قانون آزادی اطلاعات علیه وزارت دفاع و سیا ارایه و در آن اعلام کرده که این دو نماد دولتی باعث لاپوشانی، از میان بردن یا نقض داده‌ها و اسناد دولتی شده‌اند.

تام فتیون، رئیس گروه دیده‌بان قضایی گفت: مک راون، در ایمیل خود از افسران مطلع خواسته که سریعا این تصاویر را از بین ببرد؛ اقدامی که در اصل نقض اجرای قانون و حق مردم آمریکا در دانستن رویدادها و رخ‌دادها محسوب می‌شود. دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرده تا این رسوایی را بپوشاند. ما خواستار تحقیقات بعدی برای این مساله هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج