جاباما
۹۱۷۹۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صادقی: به آینده تیم ملی امید امیدوارم

سرمربی تیم فوتبال سایپا می‌گوید: با وجود این که خیلی‌ها به آینده تیم ملی امید امیدوار نباشند اما او برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کند.

ایسنا: ابراهیم صادقی درباره شرایط سایپا و همین‌طور وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار برابر بحرین به صحبت پرداخت.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در این گفت‌وگو اشاره‌ای هم به وضعیت تیم ملی امید در مقدماتی المپیک داشت و عنوان کرد: به موفقیت این تیم و همین‌طور صعود به المپیک امیدوار است.

در ادامه گفت‌وگوی ابراهیم صادقی را با ایسنا می‌خوانیم:

* ابتدا درباره وضعیت تیم سایپا صحبت کنید.

همان‌طور که می‌دانید سعی کرده‌ایم تیمی جوان را برای لیگ آماده کنیم تا ظرف سه سال آینده بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. الان تیم خیلی جوانی را آماده کرده‌ایم به طوری که شش بازیکن تیم ما در فهرست تیم ملی امید هستند.

البته ما ۱۳ بازیکن داریم که شرایط حضور در تیم ملی امید را دارند. دو بازیکن هم در تیم ملی جوانان داریم. به همین خاطر است که می‌گویم تیم بسیار جوانی را در اختیار داریم و میانگین سنی تیم ما به عدد ۲۳.۷ می‌رسد. با هماهنگی مدیرعامل باشگاه تیم خوبی را برای امسال آماده کرده‌ایم تا به امید خدا در چند سال آینده تیمی را داشته باشیم که برای رتبه‌های بالای جدول تلاش کنند.

* لیگ نوزدهم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هر سال کیفیت لیگ بهتر می‌شود. امیدوارم با تلاش‌هایی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انجام می‌دهند زیرساخت‌های ما هر سال بهتر شود. ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که همیشه زمین چمن‌های با کیفیتی در اختیار داشته باشیم تا این روند روی کیفیت مسابقات تاثیر بگذارد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و هر سال بازیکنان بهتری در لیگ بازی کنند.

* لیگ کمی با تاخیر آغاز شد. شما فکر می‌کنید این تاخیر روی بهبود زیرساخت‌ها تاثیر گذاشت؟

هر کار اساسی و ریشه‌ای باید از یک جا شروع بشود. شاید به خاطر این که ما تمرینات‌مان را زود آغاز کرده بودیم و بازی‌ها هم دیر آغاز شد کمی دچار مشکل شده باشیم اما در مجموع به نفع کل فوتبال ماست که زیرساخت‌ها آماده شود.

* دوست دارید درباره تیم ملی فوتبال ایران هم صحبت کنید. شرایط این تیم را در حال حاضر چطور ارزیابی می‌کنید؟

از وقتی آقای ویلموتس آمده‌اند سعی کرده‌ام در یکی از تمرینات ایشان حاضر باشد و تمرینات‌شان را ببینم. می‌دانید تیم خیلی خوبی را داریم؛ در حال حاضر تیم ملی بازیکنان خیلی زیادی در اروپا دارد که هم جوان هستند و هم تجربه زیادی به دست آورده‌اند. این نکته برای تیم ملی ما بسیار خوب است و امیدواریم بتوانیم مثل دوره‌های قبل به جام جهانی صعود کنیم و این بار هدف ما صعود از گروه در جام جهانی باشد و فقط به صعود جام جهانی فکر نکنیم.

* خیلی‌ها تیم ملی حال حاضر تحت هدایت ویلموتس را با دوره تیم ملی تحت هدایت کی‌روش مقایسه می‌کنند. نظرتان درباره این قیاس چیست؟

در هر صورت سبک‌های مربی‌گری متفاوت است. هر مربی سبک و استراتژی خاص خودش را دارد. ما با کی‌روش دو دوره به جام جهانی صعود کردیم که این موضوع قابل تقدیر است. در زمان کی‌روش بازیکنان زیادی هم به تیم ملی اضافه شدند و تیم ملی جوان‌تر شد. این‌ها دستاوردهایی است که کی‌روش به دست آورد اما ویلموتس هجومی‌تر بازی می‌کند که این جذابیت دارد.

* فکر می‌کنید همان‌طور که تیم ملی مقابل کامبوج هجومی بازی کرد می‌تواند مقابل بحرین نیز یک بازی هجومی ارائه بدهد؟

فکر می‌کنم شاید مقابل تیم‌های قدرتمندتر مثل بحرین نتوانیم خیلی مثل بازی با کامبوج هجومی بازی کنیم. قطعا استراتژی دیگری را خواهیم دید. بازی مقابل بحرین و عراق قاعدتا سخت‌تر است. آن‌ها تیم‌های بهتری هستند و این گونه تیم‌ها با تمام وجودشان مقابل ایران بازی می‌کنند و همیشه رقیبان سختی برای ما بوده‌اند. من فکر می‌کنم ما می‌توانیم مقابل این تیم‌ها هم نتایج خوبی بگیریم.

* وضعیت تیم ملی امید را چطور ارزیابی می‌کنید؟ در چند هفته درگیر حواشی زیادی شده است.

امیدوارم تغییر و تحولاتی که ایجاد شد باعث موفقیت تیم ملی امید شود. آقای کرانچار رفتند و فرهاد مجیدی آمد و در ادامه هم با رفتن مجیدی آقای استیلی آمدند. بهتر این بود یک مربی در کارش استمرار داشته باشد و یک یا دو سال با این تیم کار کند اما الان تنها کاری که می‌توانیم انجام بدهیم آرزوی موفقیت برای تیم ملی امید است و تمام تلاش‌مان را بکنیم که با تیم ملی همکاری داشته باشیم و بازیکنان‌مان را در اختیارشان قرار بدهیم. در این مقطع هر گونه اظهار نظری تیم ملی امید و همین طور سرمربی‌اش را دچار حاشیه می‌کند. در حال حاضر همه جامعه فوتبال فقط باید از تیم ملی امید حمایت کنند.

* فکر می‌کنید در این سال‌ها چه اتفاقی رخ داده که تیم ملی امید ما با وجود سرمربیان مختلف نتوانسته به المپیک صعود کند؟

هر دوره وقتی به المپیک صعود نمی‌کنیم، مسوولان می‌آیند می‌نشینند و درباره این که چرا صعود نکردیم صحبت می‌کنند اما کسی یک برنامه مشخص برای چهار سال بعد ارائه نمی‌دهد تا با مشخص بودن مربی تیم امید با یک برنامه‌ریزی کارش را ادامه دهد. الان باید سعی کنید چهار سال بعد را ببینیم و برای آن دوره برنامه‌ریزی داشته باشیم و مربی تیم امید هم مشخص باشد اما برای همین تیم ملی امید که الان برای مقدماتی المپیک آماده می‌شود من واقعا امیدوار هستم.

چون بازیکنان خیلی خوبی داریم. جذابیت فوتبال هم به این است که غیرقابل پیش‌بینی است. شاید خیلی از دوره‌ها ما فکر می‌کردیم به راحتی صعود می‌کنیم اما این اتفاق رخ نداد اما الان که شاید خیلی‌ها امیدوار نباشند من به تیم ملی امید امیدوار هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج