۹۱۸۰۴۰
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

تویوتا LQ مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه CES بود که کمپانی ژاپنی تویوتا از یک مدل مفهومی پیشرفته به نام Concept-i رونمایی کرد. حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو، این شرکت از خودروی جدیدی پرده برداری نموده که در حقیقت نسخه بروز شده Concept-i محسوب می‌شود.

دیجیاتو: در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه CES بود که کمپانی ژاپنی تویوتا از یک مدل مفهومی پیشرفته به نام Concept-i رونمایی کرد. حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو، این شرکت از خودروی جدیدی پرده برداری نموده که در حقیقت نسخه بروز شده Concept-i محسوب می شود.

تویوتا LQ مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

این خودروی مفهومی LQ نامگذاری شده و به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با Concept-i ندارد. اما از لحاظ تجهیزات و فناوری های به کار رفته، LQ در سطحی بالاتر قرار می گیرد.

تویوتا LQ مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

مهم ترین تفاوت LQ و Concept-i را باید دستیار Yui دانست. این دستیار به هوش مصنوعی مجهز بوده و می توان از طریق آن قسمت های مختلف LQ را کنترل نمود. با توجه به سیستم تشخیص صدا و پشتیبانی از فرمان های صوتی، برای برقراری ارتباط با Yui کافی است راننده یا دیگر سرنشینان با آن صحبت کنند.

تویوتا LQ مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

تویوتا برای نشان دادن اینکه مخاطب Yui چه کسی است از صفحات مات در سقف و کف اتاق استفاده کرده است. زمانی که Yui با سرنشین خاصی ارتباط برقرار کند، صفحه موجود در زیر پای وی روشن می شود.

تویوتا LQ به سطح چهارم از فناوری خودران مجهز شده است. در حالت رانندگی خودران نورپردازی داخل کابین این مفهومی با حالت دستی متفاوت می شود. علاوه بر رانندگی خودکار، این مفهومی پیشرفته از سیستم پارک خودکار که با همکاری پاناسونیک توسعه یافته، سود می برد. با تکیه بر این قابلیت نیازی به جستجوی مکان پارک و هدایت خودرو به سمت پارکینگ وجود ندارد.

تویوتا LQ مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

دیگر قابلیتی که شرکت پاناسونیک در توسعه آن نقش داشته، سیستم نمایشگر سربالای مبتنی بر واقعیت افزوده است. این قابلیت هم راننده را از برداشتن چشم از سطح مسیر بی نیاز می کند.

صندلی های تویوتا LQ به منظور ارزیابی هوشیاری و فراهم کردن راحتی بیشتر به چند بالشتک مجهز شده اند. این بالشتک ها که در نوع خود نخستین در جهان به شمار می روند، به طور خودکار هوای داخل خود را تنظیم نموده و وظیفه دارند بیشترین میزان راحتی، آسایش و همچنین هوشیاری رانندگان را تامین کنند.

تویوتا LQ مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

برای نمایش اطلاعات لازم تویوتا اولین بار از پنل های OLED استفاده کرده است

کانسپت LQ دارای پوششی برای تصفیه هوا است. این پوشش با همکاری شرکت آیسین ساخته شده و از طریق فن رادیاتو ازون را به اکسیژن تبدیل می کند. به گفته ژاپنی ها، هنگام رانندگی یک ساعته با LQ حدود 60 درصد از ازون موجود در 1000 لیتر هوا به اکسیژن تبدیل می شود.

تویوتا LQ مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

جدیدترین مفهومی تویوتا به وسیله ای پیشرفته به نام دستگاه میکرو آینه دیجیتال (Digital Micromirror Device) مجهز شده است. این دستگاه با انعکاس اشکال و پیام هایی به سطح مسیر، اطلاعاتی را به افراد حاضر در اطراف خودرو منتقل می کند.

کانسپت تویوتا LQ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴,۵۳۰، ۱,۸۴۰ و ۱,۴۸۰ میلی متر دارد؛ فاصله محوری آن نیز ۲,۷۰۰ میلی متر اعلام شده است. پیشرانه برقی این مفهومی با یک بار شارژ امکان پیمایش مسافت ۳۰۰ کیلومتری را میسر می سازد. شایان ذکر است شرکت تویوتا قصد دارد در تابستان ۲۰۲۰ فرصت رانندگی و تست مفهومی LQ را در اختیار علاقه مندان بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      پرایدLQ

      پاسخ ها

      • @ سلام هم وطن @

        این ژاپن چقدر بد سلیقه هستن ماشین را مثل تیبا شبیه آفتابه ساختن

      • @ سلام هم وطن @

        چقدر این ژاپن بی سلیقه است
        ژاپن گرامی فرغون میزدی زیبا تر از این بود
        پس بهتره طراحی ماشین را از هیوندا یاد بگیرید

    • بدون نام

      تابلوئه که تکنولوژی و فن آوری و طراحیشو از پراید خودمون کپی کردن

    • بدون نام

      کپی برابر اصل (پراید خودمان آون هم بدون زیوار)

    • عماد

      من یکی از این میخوام....


      ببخشید میشه شستش؟؟؟
      thes is a waterproof car????

    • رضا

      چرا ما ایرانیان چنین فناوری روز دنیا را دنبال نمی‌کنیم وهنوز به پیکان وپراید بسنده کرده ایم ونمی خواهیم تغیرات بنیادی در افکار مان بوجود بیاد همه اش به گذشته ها فکر می‌کنیم وبه آیندگان اعتمادی نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج