جاباما
۹۱۸۰۵۴
۱۸ نظر
۵۰۱۳
۱۸ نظر
۵۰۱۳
پ

اعلام جزئیات کشف میدان گازی جدید

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت از کشف یک میدان گازی جدید به نام میدان گازی ارم در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شیراز خبر داد و گفت:‌ براساس محاسبات انجام شده، حجم گاز درجا در این مخازن بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد فوت مکعب است که بیش از ۱۳ هزار میلیارد فوت مکعب آن قابل استحصال است.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت از کشف یک میدان گازی جدید به نام میدان گازی ارم در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شیراز خبر داد و گفت:‌ براساس محاسبات انجام شده، حجم گاز درجا در این مخازن بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد فوت مکعب است که بیش از ۱۳ هزار میلیارد فوت مکعب آن قابل استحصال است.

رضا دهقان امروز در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید با اشاره به جزییات این میدان اظهار کرد: در مردادماه سال جاری کشف میدان گازی ارم توسط تیم فنی و کارشناسی مدیریت اکتشاف رقم خورد.

وی با بیان این‌که این میدان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شیراز، ۶۰ کیلومتری شمال عسلویه و ۲۵ کیلومتری جنوب باختری شهرستان خنج قرار دارد تصریح کرد: میدان ارم از اثبات یکپارچه بودن دو تاقدیس، دنگ و باغون که در سازندهای گنگان و دالان بالایی با یکدیگر مرتبط بوده و مخزن گازی یکپارچه‌ای به طول ۵۰ و پهنای متوسط پنج کیلومتر را به وجود آورده تشکیل شده است.

به گفته معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت پس از چندین سال تلاش‌های مجدانه کارشناسان مدیریت اکتشاف، احتمال وجود ذخائر غنی هیدروکربوری در ناحیه ارم مورد تایید واقع شد. به منظور شناخت دقیق‌تر و ارزیابی‌های فنی پروژه‌های لرزه‌نگاری، ثقل و مغناطیس‌سنجی در ناحیه اجرا و در نهایت اقدام به علامت‌گذاری محل چاه شد.

دهقان ادامه داد: به دنبال آن عملیات ساخت جاده دسترسی به طول شش کیلومتر و احداث سلر و محوطه چاه انجام و سپس عملیات حفاری در تیرماه ۱۳۹۷ آغاز شد و پس از ۹ ماه با عبور از لایه‌های رسوبی مشتمل بر سنگ آهک، دولومیت، شیل، مارون، گچ و ماسه سنگ در عمق ۴۶۳۲ متری به اتمام رسید.

وی با تاکید بر این مساله که پس از اخذ و تفسیر نمونه‌دارهای پتروفیزیکی و انجام لایه‌آزمایی وجود گاز طبیعی در سازندهای مخزنی کنگان و دالان در میدان ارم اثبات شد، تصریح کرد: براساس محاسبات انجام شده، حجم گاز درجا در این مخزن بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد فوت مکعب است که بیش از ۱۳ هزار میلیارد فوت مکعب آن قابل استحصال است.

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان این‌که این حجم تقریبا معادل یک فاز میدان گازی پارس جنوبی است، اظهار کرد: نتایج آزمایشات نشان می‌دهد سیال مخزن کنگان و دالان بالایی حاوی گاز میعانی با درجه ای پی آی ۴۹ و میزان سولفید هیدروژن در گاز برابر ۸۰۰ پی پی ام و افق دالان پایینی دارای گاز میعانی، سبک و شیرین با درجه‌ای پی آی معادل ۵۰ و میزان سولفید هیدروژن در گاز برابر ۴۵ پی پی ام است که نشان از یک گاز بسیار مرغوب است.

به گفته وی همجواری میدان ارم با میادین گازی شانول و هما در نزدیکی پالایشگاه گاز پارسیان و وجود زیرساخت‌های مناسب سبب می‌شود توسعه این میدان گازی برای جبران افت تولید این میدان و تامین خوراک پایدار پالایشگاه گازی پارسیان مورد توجه قرار گیرد. از این حد گاز قبلا مقدار ۳۶۰۰ میلیارد فوت مکعب در قالب میدان گازی باغون اعلام کشف شده بود.

امضای ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف

سیدصالح هندی - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران - در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید و امضای دو قرارداد پروژه لرزه‌نگاری پانیذ و باشت اظهار کرد: امضای قراردادهای اکتشافی در این برهه خاص صنعت نفت، نشان می‌دهد این صنعت همچنان زنده و پرتلاش و با امیدواری کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او از امضای ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف در سال جاری خبر داد و گفت: هفت عملیات تعیین تکلیف شده و تا انتهای سال در مورد بقیه اطلاعات قوی ارائه خواهیم داد.

او با بیان این‌که این اکتشافات پراکندگی خوبی در کل کشور دارد و مربوط به نقاطی است که تاکنون اکتشاف ورود پیدا نکرده است، اظهار کرد: می‌توانیم اطلاعات پایه را داشته باشیم و با این اطلاعات بیشتر ورود کنیم.

مدیرعامل شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که امضای قرارداد در این دوره خاص شامل دو پیام مهم است، گفت: با وجود تمام مشکلات صنعت نفت در زمان تحریم امضای این قراردادها نشان می‌دهد که صنعت نفت پرتلاش و پرامید کار خود را پیش می‌برد.

وی با تاکید بر این مساله که سرمایه‌ گذاری روی دیتاهای لرزه‌نگاری بلندمدت است و چند سال آینده از آنها استفاده خواهد شد، تصریح کرد: صنعت نفت به آینده‌ای روشن چشم دارد و ما به استقبال تحریم و قطع ارتباط با دنیا نمی‌رویم، چرا که ایران اهل تعامل و ایجاد ارتباط است، اما تسلیم زورگویی‌ها نیز نخواهیم شد.

هندی با اشاره به پیچیدگی‌های اجرای لرزه‌نگاری‌ها ادامه داد: این قراردادها هم برداشت در خشکی و هم برداشت در دریا را دارد و جای خوشحالی دارد که با حمایت صنعت نفت شرکت‌های داخلی توانسته‌اند اجرای این قراردادها را برعهده بگیرند.

وی با تاکید بر این‌ مساله که نه تنها قراردادهای لرزه‌نگاری بلکه بلوک‌های اکتشافی نیز به منظور تعیین تکلیف در دستور کار قرار گرفتند و در این راستا یک قرارداد امضاء شده و طرح مطالعات مشترک با شرکت‌های ایرانی نیز در آینده نزدیک به امضاء می‌رسد.

مدیرعامل شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که انتظار می‌رود که شرکت‌های داخلی منابع‌شان را تجهیز کنند، اظهار کرد: با اقداماتی که در شرکت اکتشاف انجام داده‌ایم توانسته‌ایم در حوزه هیدروکربور مایع ۱۳۰ درصد و در گاز ۱۷۰ درصد برنامه محقق شده و پیش‌بینی می‌شود که اگر روال به همین صورت پیش رود در سال آینده تعهد افزایش کشف داده شود و تا پایان برنامه پنج ساله به این تعهدات برسیم.

هندی همچنین با اشاره به اکتشاف یک میدان گازی جدید، گفت:‌اکتشاف از سال ۱۳۹۵ با رویکردهای جدید منابع هیدروکربوری کار خود را پیش گرفت و از سال گذشته کشف بلوک‌های جدید نتیجه داده است.

امضای قرارداد دو پروژه لرزه‌نگاری پانیذ و باشت

به گزارش ایسنا، امروز دو قرارداد لرزه‌نگاری میادین نفتی به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال با هدف شناسایی پهنه‌هایی در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان امضاء شد. این دو قرارداد میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و دو شرکت ایرانی به امضاء رسیده است که مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران قرار است امسال قراردادهای مفصلی در بخش ژئوفیزیک و مغناطیس‌سنجی امضاء کند که از میان پروژه‌ برنامه‌ریزی برای اجرا قرارداد پروژه لرزه‌نگاری پانیذ به عنوان بزرگترین پروژه لرزه‌نگاری آبی - خاکی به ارزش قرارداد ۳۰۰۰ میلیارد ریال با شرکت توسعه نفت و انرژی نگین آفاق کیش امروز امضاء شد. مدت زمان انجام پروژه لرزه‌نگاری پانیذ ۳۳ ماه بوده و این پروژه در منطقه‌ای به وسعت ۲۰۰۰ کیلومتر مربع و در پهنه شهرستان‌های شادگان، آبادان، ماهشهر و دارخوین انجام می‌شود.

قرارداد پروژه لرزه‌نگاری دو بعدی باشت نیز در منطقه‌ای به وسعت ۵۰۰۰ کیلومتر و با بودجه‌ای حدود ۱۴۰۰ میلیارد ریال در پهنه استان کهکیلویه و بویراحمد فارس و خوزستان به مدت ۲۸ ماه میان مدیریت اکتشاف و شرکت عملیات اکتشاف نفت امضاء شد. علاوه بر این تجهیز کارگاه‌ها و عملیات اجرایی مربوط به طرح‌های باشت و پانیذ از اوایل آذرماه امسال آغاز شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال اختلاس گران

    • بدون نام

      تبریک میگیم به یمن ولبنان

    • بدون نام

      تبریک به مردم یمن،سوریه،فلسطین،لبنان، ان شاالله مبارکشان باشد.

      پاسخ ها

      • همراه

        آقازاده ها و فرزندان مسئولین خارج از کشور و اونائی که در راه رفتن هستن ، رو از قلم انداختین

    • بدون نام

      حاصلش برای مردم چی ؟!

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        '''با این کشف میادین '' گازی جدید '' انتظار میرود ' مصرف گاز مشترکین رایگان اعلام شود !

    • رضا

      نوش جانتان .

    • دونالد ترامپ

      خوش بحال سوريه و لبنان

    • بدون نام

      خوش بحال آقازاده ها و مسئولین

    • بدون نام

      بابت کشف این حوزه انرژی به مردم لبنان سوریه عراق افغانستان یمن وفلسطین تبریک میگویم وقول میدهیم مامردم ایران همچنان بافقروگرسنگی تحریمهاراتحمل کنیم

    • م

      سودش میره تو جیب برخی کشورها

    • م

      سودش میره تو جیب برخی کشورها

    • فرزند کوروش

      ذره ای از این ثروت بیکران نصیب مردم کشورم نمیشود چون دستان غارت گران اجازه چنین کاری را نمیدهد.این هم مثل بقیه نصیب عربهای تازی میشود
      مردم کشورم در فقر میسوزند و این خائنین به ملت در صدد توسعه کشورهای تازی نشین هستند
      همه جهانیان در حال سفر به آینده هستند و ما عقب کرد به ۱۴۰۰ سال پیش
      التماس تفکر

    • بدون نام

      خوشبحال سوریه عراق لبنان یمن وووووو

    • بدون نام

      تبریک به دزدان و آقازاده ها و اختلاسگران

    • محمد

      به کام زالوها و نان خورهای نمک به حرام....چیزیش که به مردم ایران قرار نیست برسه.

    • ایران

      تبریک به مردم یمن،سوریه،فلسطین،لبنان،عراق . افغانستان ان شاالله مبارکشان باشد.

    • بدون نام

      تبریک به مسئولین و آقازاده های عزیز !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج