جاباما
۹۱۸۰۸۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تغییراتِ اساسی در مانور زلزله مدارس

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از آغاز اقدامات مقدماتی برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس از ۲۸ مهرماه خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد

خبرگزاری ایسنا: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از آغاز اقدامات مقدماتی برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس از ۲۸ مهرماه خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

محمد فرید لطیفی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در ششم آذرماه امسال گفت: هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای مانور سراسرس زلزله و ایمنی مدارس از مدت‌ها قبل آغاز شده و امسال این مانور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برگزار خواهد شد.

تغییراتِ اساسی در مانور زلزله مدارس

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این مانور کارآمدی و آموزش دانش‌آموزان مدنظر قرار دارد، گفت: در همین راستا نیز در نامه‌ای به مدیران کل بحران استان‌های سراسر کشور تاکید کردیم که از هرگونه انجام عملیات و اقدامات خطرناک نظیر راپل، هلی برد، حرکات نمایشی و ... در اجرای مانور خودداری کنند.

لطیفی با بیان اینکه لازم است اجرای این برنامه با مشارکت مردم ، مربیان و دانش آموزان اجرا شود، گفت: در همین راستا نیز وظایف و اقداماتی که باید انجام شود، مشخص است و باید به مدارس ابلاغ شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تاکید کرد که باید برای تمامی شرکت‌کنندگان در این مانور بیمه‌نامه نیز صادر شود.

به گفته وی، امسال مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با تغییرات مهمی همراه است که منجر به ارتقای ایمنی مدارس و دانش آموزان و حتی محلات خواهد شد.

لطیفی با بیان اینکه اقدامات و امور مربوط به این مانور از ۲۸ مهرماه آغاز می‌شود، گفت: طبق جدول زمان‌بندی باید جلسات مستمر هماهنگی کمیته برنامه ریزی مانور در هر استان با مشارکت اداره‌کل مدیریت بحران و اداره آموزش و پرورش تشکیل و حداقل پنج جلسه استانی تا روز برگزاری مانور برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین مدیران مدرسه با همکاری مدیریت بحران استان، شهرداری و هلال احمر موظفند از ۲۸ مهرماه به مدت یک ماه شورای ایمنی مدرسه را تشکیل دهند و نسبت به برگزاری جلسات توجیهی با مردم محل، تشکیل گروه های سه گانه، ارزیابی محله و تهیه نقشه شناسایی محله اقدام کنند. همچنین طی این مدت جمعیت هلال احمر موظف است تا با همکاری سازمان دانش آموزی اقدام به ارائه آموزش دانش آموزان و کادر آموزشی مدرسه در مورد پناهگیری و خروج اضطراری بر اساس دستورالعمل مانور کند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد:‌ آموزش کمک­های اولیه، امداد و نجات و نصب چادر به مردم محله، دانش آموزان و کادر مدرسه نیز باید از سوی هلال احمر و از تاریخ ۱۵ آبان تا ۳۰ آبان انجام شود. از تاریخ چهارم آبان تا ۲۹ آبان ماه نیز باید آموزش‌های مربوط اطفاء، حریق ویژه شورای ایمنی شامل مردم محله، دانش آموزان و کادر مدرسه، رفع خطرات احتمالی و تقویت سیستم و سامانه اطفاء حریق در مدرسه بر اساس دستورالعمل ازسوی مربیان سازمان آتش نشانی ارائه شود.

لطیفی با بیان اینکه مدیران مدارس با همراهی جمعیت هلال احمر و آتش نشانی موظفند که نسبت به آماده سازی و نصب علائم هشدار دهنده، خروجی‌های اضطراری و نقشه مدرسه بر اساس دستورالعمل اعلام شده اقدام کنند گفت: همچنین مقرر شده تا شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها تا پیش از اجرای مانور نسبت به تجهیز مدرسه به کانکس و تجهیزات امدادی و ضروری براساس اقلام مندرج در دستورالعمل مانور اقدام کنند.

وی اضافه کرد:‌ برای هر مدرسه و محله با توجه به مخاطرات و موقعیتی که دارد، سناریویی خاص تعریف شده و این سناریو در روز ششم آذرماه اجرا خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج