۹۱۸۱۱۰
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

کمیسیون آموزش مجلس:

تدریس زبان انگلیسی از مدارس حذف نمی‌شود

عنوان این طرح حذف زبان انگلیسی نیست بلکه عنوان آن رفع انحصار از تدریس زبان انگلیسی در مدارس است، لذا این تعبیر که نمایندگان امضاکننده به دنبال حذف زبان انگلیسی هستند درست نیست.

خبرگزاری ایسنا: عنوان این طرح حذف زبان انگلیسی نیست بلکه عنوان آن رفع انحصار از تدریس زبان انگلیسی در مدارس است، لذا این تعبیر که نمایندگان امضاکننده به دنبال حذف زبان انگلیسی هستند درست نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مجلس به دنبال حذف تدریس زبان انگلیسی در مدارس نیست، گفت: هدف طرح تهیه شده تعدادی از نمایندگان رفع انحصار از تدریس زبان انگلیسی و دادن فرصت به سایر زبان‌ها جهت تدریس در مدارس است.

میرحمایت میرزاده در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره طرح حذف زبان انگلیسی از تدریس در مدارس، اظهار کرد: عنوان این طرح حذف زبان انگلیسی نیست بلکه عنوان آن رفع انحصار از تدریس زبان انگلیسی در مدارس است، لذا این تعبیر که نمایندگان امضاکننده به دنبال حذف زبان انگلیسی هستند درست نیست. امضاکنندگان این طرح با اهداف گوناگونی همچون بیان نقطه‌نظرات خود در طرح و یا هدایت آن پای آن را امضاء کرده‌اند؛ پس باز هم تاکید می‌کنم که مخالفت تدریس زبان انگلیسی و وجود معلم انگلیسی در مدارس نیستیم.

وی ادامه داد: پیش‌نویس این طرح تهیه شده است؛ پس بدان معنا نیست که این پیش‌نویس عینا به قانون تبدیل شود. اکثریت مجلس شورای اسلامی مخالف کل محتوای آن هستند. ما به دنبال این نیستیم که تدریس زبان انگلیسی را در مدارس حذف کنیم یا این‌که معلم زبان در مدارس استخدام نشود؛ بلکه حرف‌مان رفع انحصار است. این‌که میدان برای تدریس سایر زبان‌ها باز شده و فرصت اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی داده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اصل ۱۵ قانون اساسی به معنای تدریس ادبیات محلی در مدارس است اکنون زبان مردم در برخی شهرستان‌ها با زبان برخی کشورهای همسایه مشترک است و حتی مراودات اقتصادی و فرهنگی هم داریم اما آشنایی کامل به این زبان مشترک وجود ندارد. ما می‌خواهیم ضمن اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی درباره تدریس زبان‌های قومی و محلی به سایر زبان‌ها هم در شهرستان‌ها هم بنابر قابلیت‌ها و نیاز آن شهرستان صورت گیرد.

میرزاده ادامه داد: طبق این طرح ما می‌خواهیم مثلا در سیستان و بلوچستان که مردمان آن با پاکستان مراودات دارند زبان هندی در مدارس آن تدریس شود تا مراودات اقتصادی و فرهنگی هم به بهترین شکل صورت گیرد نه این‌که اجبار برای تدریس زبان انگلیسی فراهم باشد. همین رویه برای زبان‌هایی همچون آلمانی، چینی، فرانسوی، روسی و ترکی هم وجود دارد. ما می‌گوییم باید به ملت حق انتخاب دهیم تا براساس نیازشان در آن شهرستان یک زبان خارجی را آموزش ببینند. طبیعتا در صورت رخ دادن این امر سوالات امتحانی هم طبق آن زبان تدریس شده طراحی شده و در کنکور هم چند مدل سوال در مورد زبان‌های خارجی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان و در جمع‌بندی گفت:‌ ما می‌خواهیم فضا باز شود تا انحصار از تدریس زبان انگلیسی برداشته شده و اجازه برای تدریس به زبان‌های دیگر داده شود، لذا اگر تکلیف این موضوع را روشن کنیم احتمال تصویب آن در این دوره مجلس شورای اسلامی هم وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب انگلیسی یه زبان بین الملل هست و نیاز هست که بچه هامون با زبان انگلیسی آشنا بشند. در ضمن اگر انگلیسی در مدارس تدریس نشه خانواده هایی هستند که از عهده شهریه های آموزشگاه های زبان برنمیان و این به نفع مردم نیست.

    • محمد

      سلام .واقعا جای تاسف دارد که یک زبان بین المللی را در مدارس حذف می کنیم و جای ان را به زبان های دیگر می دهیم در اکثر مدارس هند و ...زبان انگلیسی را آموزش می دهند و در کشورهای عربی اکثر انگلیسی صحبت می کنند برای ارتباط با کشور های دیگر متاسفانه ما به عقب بر می گردیم بطوری که حتی مسولین ما اکثرا برای شرکت در مراسم بین المللی سفر میکنند عاجز از صحبت
      کردن هستند وحتی کسانی که دکتری دارند اول باید در زبان انگلیسی استاد باشند که اینطور نیست بنظر من این یک خیانت بزرگ به نسل های بعد می باشد بطوری که هم به زبان فارسی که زبان ملی است اهمیت نمی دهند هم به زبان بین المللی ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای خدا ببین کیا شدن نماینده ملت!! توجیه مسخره‌تر از این دیگه نمیتونه باشه. هندی، روسی و ترکی مگه زبون بین‌المللی‌اند؟ لطفا خودتونو بیشتر از این مسخره عام و خاص نکنید با این طرحهای آبکی و غیرکارشناسانه. این ۵۷ نماینده واقعا دوره بعد نباید برن مجلس.

    • رضا

      حالا در آن مدارس همه دانش آموزان اجبار به زبان منطقه ای دارند یا اینکه اگر در یک کلاس حتی یکنفر هم حق دارد از زبان بین المللی که انگلیسی است استفاده کند و معلم و کلاس دایر میشود .در دنیایی که بسوی دهکده جهانی پیش میرود چرا وقت مجلس و کشور را حدر میدهید با دانستن زبان انگلیسی در تمام دنیا میتوان در حد حداقل ها ی مراودات با مردم آن کشور ارتباط برقرار کرد نظام آموزشی را گمراه و مردم را سرگردان نکنید.

    • بدون نام

      بهترین زبان زبان انگلیسی هست حذف بشه برای چی؟

    • بدون نام

      عربی را حذف کنید

    • بدون نام

      عربی را حذف کنید

    • بدون نام

      نه بیا حذف کن

    • بدون نام

      زبان عربیو حذف کنید

    • کامران

      حتما عربی!؟

    • بدون نام

      ترا خدا کلا دروس عربی را از مدارس حذف کنید و فقط قران تدریس شود

    • بدون نام

      تدریس زبان محلی هم در مدارس اشتباه محض است ،در نظر بگیرید ترکهای کشور خودمان برای گفتگو با فارسها یا کردها نیاز به مترجم داشته باشند ،خیلی زیباست!

    • بدون نام

      انقدر بیسوادی که نمیدونی زبان اول هندیا انگلیسیه

    • بدون نام

      حتما بعد ی مدت هم مدرسه های دولتی میگن ما فقط زبان عربی (همون زبونی که بیشترین نفرات از ایرانیها کشتن و بیشترین بی حرمتیهارو به ایرانیها کردن ) تدریس میکنیم نمیخوای برو مدرسه غیر دولتی

    • گنزق

      وقتی زبان بین المللی ، انگلیسی است ، چرا زبان مثلا چینی پیشنهاد میشود ؟ هر کس خواست زبانی غیر از زیان بین المللی یاد بگیرد ، برود و در آموزشگاه های غیر دولتی یاد بگیرد.

    • گنزق

      وقتی زبان بین المللی ، انگلیسی است ، چرا زبان مثلا چینی پیشنهاد میشود ؟ هر کس خواست زبانی غیر از زیان بین المللی یاد بگیرد ، برود و در آموزشگاه های غیر دولتی یاد بگیرد.

    • بدون نام

      چطوره رو زبان عربی و کروات و یونانی و مثلا کره ای تمرکز کنیم چون بین المللی ترن تا زبان انگلیسی و فارسی

    • بدون نام

      خودتون هم میدونید که طرحتون غیر اجراییه ولی تو کشور ما مسئولین بر کارهای بی خردانه هم پافشاری میکنن بخاطر همینه که فکر میکنین که دنیا اشتباه میکنه و شماها فقط درست میگید

    • بدون نام

      زبان انگلیسی چه بخواهیم و چه نخواهیم یک زبان بین المللی ست که دارای مزایای فراوانی را برای متحصصان هر کشوری به همراه دارد .
      چون یک متخصص بی واسطه از دستیابی بروز اطلاعات فنی بهره مند می شود . شیوه آموزش زبان در مدارس به گونه ای باید باشد تا سرعت و مهارت در یاد گیری را بالا ببرد ، حذف آن برای کشور به منزله خود زنیست.
      سید جلال الدین اسد آبادی زبان فرانسه را در خفا می آموخت وقتی رازش فاش شد و مورد استهزاء دوستان قرار گرفت به دوستان خود گفت شما چه راهی می شناسید تا به اندیشه اجنبی پی ببرید و چگونه می خواهید اجنبی را با نظر خود را آشنا کنید.

    • بدون نام

      تنها خاطره ای که از عربی دارم شهریوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج