جاباما
۹۱۸۱۳۷
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

اعلام آمار ابتلا به سرطان سینه در زنان ایران

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان ابتلا به سرطان سینه در ایران سالانه به ۱۳ هزار نفر رسیده و این نرخ در حال افزایش است.

خبرگزاری ایرنا: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان ابتلا به سرطان سینه در ایران سالانه به ۱۳ هزار نفر رسیده و این نرخ در حال افزایش است.

کیوان مجیدزاده روز یکشنبه در یک نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آمار سرطان سینه افزود: در دهه آینده میزان ابتلا به سرطان سینه در ایران سالانه به حدود ۲۵ هزار نفر می رسد و مردان در ابتلا به این بیماری سهم کمتری دارند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل افزایش آگاهی مردم در مورد بیماری سرطان سینه، بسیاری از بیماران در مراحل اولیه تشخیص داده شده و درمان آن زودتر انجام می شود و می توانند طول عمر داشته باشند.

رئیس دهمین کنگره بین المللی سرطان سینه با بیان اینکه سن ۳۵ سالگی به بعد بارداری مهمترین عامل خطر می تواند برای ابتلا به سرطان سینه باشد، ادامه داد: بچه دار شدن در سنین زیر ۳۰ سال خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد و اگر زنان باداری نیز نداشته باشند باز هم در معرض مبتلا شدن به این سرطان هستند.

این سرطان شناس، اضافه کرد: امروزه روند تشخیص سرطان سینه ارتقا یافته است و باید زنان آگاهی خود را در مورد علایم این بیماری افزایش دهند و در صورت مشاهده علامت مشکوک به کلینیک های سرطان مراجعه کنند.

مجیدزاده با اظهار تاسف از اینکه غربالگری سرطان در کشور وجود ندارد، افزود: سیستم بهداشتی کشور باید برای بیماریهای سرطان طرحهای غربالگری برنامه ریزی کند و مردم نیز آگاهی و دانش خود را در مورد سرطان‌ها افزایش دهند.

۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است

این استاد دانشگاه گفت: ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است و مردم باید آگاه باشند که کشیدن قلیان، سیگار، چاقی و عدم تحرک خطر ابتلا به سرطان ها را افزایش می دهد.

به گفته مجیدزاده، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، نرخ چاقی به رتبه های اول دنیا می رسد و مردم باید ورزش را به عنوان برنامه دائمی در برنامه زندگی خود قرار دهند.

وی درباه طب فراگیر در سرطان افزود: تمام مکاتب طبی ایرانی، چینی، سوزنی و غیره بر اساس مستندات و تجربیات گذشته می توانند پتانسیل درمان سرطان قرار بگیرند به همین منظور در کنگره سرطان سینه که قرار است اول آبان ماه برگزار شد، استفاده از طب فراگیر در درمان این بیماری مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند و خبرهای خوشی در این زمینه ارایه می شود.

انجام ماموگرافی ضروریست

آسیه الفت بخش، جراح سرطان سینه نیز در این نشست گفت: شایع ترین علامت سرطان سینه توده ای که در زنان ایجاد می شود، بدون درد بوده و باید زنان از ۴۰ سالگی به بعد ماموگرافی دوره ای انجام دهند.

وی افزود: علاوه بر زمینههای ژنتیکی ابتلا به این بیماری، زنانی که دیرتر به دوران یائسگی میرسند، استرس شدید، بارداری بالای ۳۵ سال نیز ابتلا به سرطان سینه را تشدید میکند.

این پزشک افزود: با توجه به اینکه طرح غربالگری سرطان در کشور نداریم، مهمترین هدف باید آگاهی زنان بویژه بیماران باشند و با مشاهده هر گونه علایم سریعا به پزشک مراجعه کنند تا در صورت تشخیص، تحت درمان قرار بگیرند.

سرطان قابل درمانتر از بیماریهای دیگر است

اردشیر قوام زاده دبیر علمی کنگره سرطان سینه نیز در این نشست گفت: سرطان قابل درمان تر از بیماری‌های دیگر است به شرظ آنکه به موقع تشخیص داده شود.

وی با بیان اینکه تریاک سرطان زاست، افزود: مصرف نمک زیاد، قلیان و سیگار باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود.

قوام زاده به بحث تیمی کار کردن پزشکان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت باید برنامه های ایجاد کند تا کارهای درمانی سرطان به صورت تیمی از سوی پزشکان ارایه شود تا بیمار نیز با تشخیص و درمان به موقع سردرگم نشود.

دهمین کنگره بین المللی سرطان سینه اول تا سوم آبان ماه در سالن همایش های رازی برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تادیروز میگفتین بارداری وشیر هی ابتلا به سرطان سینه رو کاهش میده،نفرین برشمااااا

    • بدون نام

      خداوند نصیب هیچکس نکنه، آرزوی سلامتی برای همه هموطنان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج