جاباما
۹۱۸۱۴۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

استقرار ۱۰هزار نیرو در مرز عراق با سوریه

یک منبع امنیتی عراقی از استقرار ۱۰هزار نیروی نظامی عراق در مرز با سوریه و نگرانی از نفوذ تروریست‌ها به خاک عراق در پی تجاوز ترکیه به شمال سوریه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: یک منبع امنیتی عراقی امروز گفت: حدود ۱۰ هزار سرباز و نیروهای امنیتی و نیروی حشد شعبی در منطقه مرزی در امتداد ناحیه ربیعه در غرب موصل تا ابتدای مثلث فیش‌خابور عراق و سوریه مستقر هستند.

این منطقه مرزی عراق همجوار منطقه مرزی الیعربیه تا شهرک المالکیه سوریه است.

منبع امنیتی عراقی افزود: شبه‌نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" در منطقه یادشده (منطقه مرزی الیعربیه تا شهرک المالکیه سوریه) همچنان مستقر هستند.

وی تصریح کرد: نیروها در طول مرز شمال‌غربی عراق با سوریه به‌منظور جلوگیری از نفوذ (تروریست‌ها) مستقر هستند و هم‌اکنون بحث فقط درباره آن دسته از آوارگان اردوگاه الهول است که تابعیت عراقی دارند.

این منبع درباره آوارگانی که از طریق منطقه کردستان عراق وارد خاک این کشور می‌شوند، گفت: تصمیم بر این است که آوارگان غیرنظامی فراری از نبردها در منطقه کردستان عراق پذیرش شوند.

وی در عین حال افزود: نگرانی کنونی عراق نفوذ تروریست‌ها است که از عملیات نظامی در آنجا (شمال و شمال‌شرق سوریه) و هرج‌و‌مرج ناشی از آن بهره‌برداری کنند.

ارتش ترکیه از چهارشنبه‌شب تجاوز نظامی خود به شمال و شمال‌شرق سوریه را آغاز کرد و درگیریها بین نیروهای ترکیه و گروهک‌های مسلح مورد حمایت آنکارا از جمله "ارتش آزاد" از یک سو و شبه‌نظامیان قسد از سوی دیگر در جریان است. این امر باعث جان باختن و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و آوارگی دهها هزار نفر شده است.

خبر دیگر از عراق حاکی است که، سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق امروز در بیانیه‌ای از دستگیری یک سرکرده گروه تروریستی داعش در بخش چپ شهر موصل در شمال این کشور خبر داد.

در همین حال، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مسیر گشتی ارتش عراق منطقه الضعبات در بخش الرطبه در غرب استان الانبار یک افسر و دو سرباز کشته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش بامستقر 10هزارنیرو درلب مرزها که خدا داندچه عواقبی خطرناک درپشت پرده باشر فرقی نمی کنه ترکیه ،سوریه ،عراق، .......... وحدت مسلمین وهمسایه ها امیدواریم دولت مردان یک صلح پایدار ایجاد کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج