جاباما
۹۱۸۲۵۹
۱۱۵ نظر
۵۰۵۵
۱۱۵ نظر
۵۰۵۵
پ

در مدارس به جای زبان انگلیسی، چینی یاد بگیرید!

طرح یک فوریتی با امضای ۵۷ نماینده خبرساز شده و سر و صدای زیادی به پا کرده است، طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور. بر اساس آن آموزش زبان انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان می‌توانند دیگر زبان‌ها از جمله چینی، آلمانی، روسی و فرانسوی را یاد بگیرند.

برترین‌ها: طرح یک فوریتی با امضای ۵۷ نماینده خبرساز شده و سر و صدای زیادی به پا کرده است، طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور. بر اساس آن آموزش زبان انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان می‌توانند دیگر زبان‌ها از جمله چینی، آلمانی، روسی و فرانسوی را یاد بگیرند.

بر اساس این طرح آموزش زبان‌ انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری می‌توانند به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند. به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس، هم‌اکنون زبان انگلیسی در مدارس اجباری است و در این میان برخی دانش‌آموزان علاقه‌ای به تحصیل در دانشگاه را ندارند بنابراین اجبار در زبان انگلیسی می‌تواند در ضعف تحصیل این گروه از دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.

در مدارس به جای زبان انگلیسی، چینی یاد بگیرید!

همچنین نمایندگان اعلام کردند دانش‌آموزانی که با هدف مهارت آموزی و ورود سریع به بازار کار مسیر تحصیل در شاخه‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای را انتخاب کردند، به‌ نظر می‌رسد ضرورتی به یادگیری زبان نداشته باشند. علاوه بر این نمایندگان در بندی از این طرح آورده‌اند، از تاریخ تصویب این قانون آموزش و پرورش مکلف است آموزش‌های زبان‌های موضوعی این قانون و زبان انگلیسی را صرفاً از طریق آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت آن وزارتخانه و حداکثر معادل سه سال تحصیلی منحصراً برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان ارائه کند.

در مناطق دورافتاده و محروم که به هیچ عنوان امکان برقراری آموزشگاه‌های آزاد و ارائه آموزش در همه زبان‌های مورد تأیید فراهم نیست، آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری یکی از دانشگاه‌های مجری طرح و با توجه به تقاضای غالب دانش‌آموزان امکان آموزش فشرده یک یا دو زبان فقط برای دانش‌آموزان شاخه نظری اقدام کند.

طراحان این طرح معتقدند اجرایی شدن آن باعث می‌یشود راه برای آموزش سایر زبان‌ها هموار شود. این طرح ناپخته و در سطح یک ایده است مه نیاز به چکش کاری دارد. همچین این موضوع را مطرح کرده اند تا ببینند واکنش افکار عمومی چه خواهد بود.

ابطحی یکی از طراحان این طرح می‌گوید: با ارایه این طرح بعضی معلمان به ویژه معلمان زبان انگلیسی احساس نگرانی کردند. اما باید بگویم اصلا به دبنال حذف زبان انگلیسی نیستیم.

در مدارس به جای زبان انگلیسی، چینی یاد بگیرید!

وحدتی ، عضو کمیسیون اجتماعی و موافق این طرح گفت که با همه مسائل نباید انحصاری برخورد کرد. اینکه تنها زبان انگلیسی زبان در مدارس تدریس شود راه سواستفاده بسیاری را هموار می‌کند. چند زبانی بودن دانش آموزان راه شکوفایی علم را فراهم می‌کند. اجرای این طرح هزینه مضاعف برای خانواده‌ها و آموزش و پرورش را به دبنال دارد و باید گفت هر حرکتی هزینه‌های خودش را دارد و اگر خواهان بیرون آمدن از انحصار تک زبانی هستیم باید هزینه آن را تحمل کنیم تا در کنار آن از مزایای آن بهره ببریم.

نوید ادهم، دبیر شوای عالی آموزش و پرورش در واکنش به این طرح گفت: ما نمی‌دانیم دقیقا این طرح چیست، اما در بسیاری اتز استان‌های محروم ما آموزشگاه زبان نداریم و باید درباره این طرح شفاف سازی شود.

ابراهیم سحرخیز، معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به آسیب شناسی این طرح پرداخت و در این باره گفت: طرح حذف آموزش زبان انگلیسی از برنامه مدارس، طرح پخته‌ای نیست و آسیب‌های جدی به همراه دارد. از نمایندگانی که برخی در کمیسیون آموزش هستند و سبقه آموزش و پرورشی دارند تعجب می‌کنم! وی افزود: این طرح با عدالت آموزشی در تعارض است و به نظر می‌رسد پشت این قصه یک گروه منفعت طلب که دستی در آموزشگاه‌های زبان دارند ایستاده‌اند.

سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به برخی نگرانی‌ها درباره این طرح می‌گوید: بحث ما انحصار نیست چه کسی گفته حذف زبان انگلیسی؟ ما به دانش آموزان تحمیل می‌کنیم که فقط باید زبان انگلیسی یاد بگیرند. حالا می‌خواهیم با این طرح این انحصار را برداریم. شاید دانش آموزی بخواهد زبان روسی، آلمانی با فرانسه یاد بگیرد چرا فقط انگلیسی؟

طرحان طرح متعقدند کوتاهی آموزش و پرورش بوده که نتوانسته تاکنون زیان‌های آلمانی، فرانسه و روسی را در مدارس تدریس کند؛ و اگر آموزش زبان‌های مختلف در مدارس آزاد بود، حتی آن‌ها می‌توانستند زبان چینی هم یاد بگیرند. چرا زبان چینی در مدارس تدریس نشود؟ آن‌ها می‌گویند الان کشور چین در حال توسعه است و چرا ما باید خودمان ارا از این بخش جهان محروم کنیم؟ خیلی از دانشجویان ما در چین می‌گویند اگر چینی بلد بودند می‌توانستند ارتباطات علمی راحت تری داسته باشند. این نمایندگان اعتقاد دارند درست است که زبان علمی دنیا، انگلیسی است و شاید ۹۰ درصد مایل به یادگیری انگلیسی باشند، اما برای همان عده محدودی که دوست ندارند می‌خواهیم عرصه یادگیری زبان‌های دیگر را باز کنیم.

کارشناسان ضمن هشدار نسبت به تبعات این طرح نظیر مدرک فروشی و خروج از دایره عدالت آموزشی می‌گویند: اگر این اتفاق بیافتد مدرک فروشی و نمره فروشی رواج می‌یابد. در میان آموزشگاه‌های زبان سطح کشور، چند آموزشگاه موفق بیشتر نداریم؛ هرچند پول‌های خوبی هم خرج می‌شود ولی همه زبان آموزان به توانمندی لازم نمی‌رسند.

این بدان معناست که دوباره مافیای آموزشگاه‌ها رشد خواهند کرد و مدارس دیگر زیر بار آموزش زبان انگلیسی نمی‌روند. این در حالی است که زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین دروس در مدارس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب و عالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین الانشم مشکل زبان انگلیسی دارن ملت ما...نه اینکه خیلی عالی تدریس میشه تو مدارس...بابا زبان بین المللیه،حتی فرانسویا و آلمانیا که از انگلیسیا نفرت دارن با این موضوع کنار اومدن

      • بی نام

        لازم نیست خوشحال باشی بچها الان ازبزرگترا بیشترتوی مجازی هستند خودشون انگلیسی روازاینرنت یادمیگیرند پس تامی توانی زوربزن

      • بدون نام

        راست ميگه خودشون انتخاب كنن چه زباني ياد بگيرن
        مشكلش چيه!
        بازم يه عده متن رو نخونده نظر دادن

      • بدون نام

        طرح خوبیه ولی به قولا الان تو انگلیسیش موندن
        چینی پیشکششون

      • بدون نام

        این غرب زده های کودن علیرغم شیفتگی به فرهنگ غرب انگلیسی رو که زبانه ساده ای هست نمی تونن یاد بگیرند.زبان سخت چینی رو چطور یاد بگیرند؟:)

      • hassan.h

        فعلا باید باشد

    • بدون نام

      امان از دست بی عقلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که شاید از وضعیت بخاری و سقف خیلی مدارس اطلاع کافی ندارند می گویند
        شاید دانش آموزی بخواهد زبان روسی، آلمانی با فرانسه یاد بگیرد

        طراحان طرح میگویند چرا زبان چینی در مدارس تدریس نشود؟ شاید ۹۰ درصد مایل به یادگیری انگلیسی باشند، اما برای همان عده محدودی که دوست ندارند می‌خواهیم عرصه یادگیری زبان‌های دیگر را باز کنیم
        دلیل دیگشون برخی دانش‌آموزان علاقه‌ای به تحصیل در دانشگاه را ندارند بنابراین اجبار در زبان انگلیسی می‌تواند در ضعف تحصیل این گروه از دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد
        دانش‌آموزانی که با هدف مهارت آموزی و ورود سریع به بازار کار مسیر تحصیل در شاخه‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای را انتخاب کردند، به‌ نظر می‌رسد ضرورتی به یادگیری زبان نداشته باشند
        حالا توضیح بدهند چرا این دلایل برای انگلیسی هست برای عربی نیست

      • شاهرخ خان

        شما وقتی انگلیسی بلد باشی انگار همه زبونهای دنیا رو میدونی و با همه مردم دنیا میتونی صحبت کنی. واقعا برای این ۵۷ نماینده متاسفم با این طرز فکر مسخره‌شون. فرض کن شما چینی یا روسی یا ترکی بلد هستی. وقتی رفتی یه کشور خارجی نباید توقع داشته باشی اونا زبون چینی یا روسی یا ترکی بدونن. پس عملا یاد گرفتن این زبونها بی‌فایده‌ است و نمیتونه مشکل زبون شما رو حل کنه. انشاالله که تصویب نشه. الان تموم نوشته‌جات مربوط به کاتالوگها، برنامه‌های کامپیوتری، اینترنت و... انگلیسیه بعد شما بیا ترکی یاد بگیر و یه مترجم دنبال خودت بنداز برو خارج تا ترکی شما رو به انگلیسی ترجمه کنه!! افسوس به این نمایندگان.

      • بدون نام

        هیچ آدم عاقلی نمیاد زبون چینی یاد بگیره. یه زبون کاملا سخت و مرده دنیاست که کمترین جذابیتی برای فراگیری داره. چون چان چون بی تان کو

    • حسین عزیز

      چینی اگر یاد بگیرید با یک پنجم جهان مراوده خواهید داشت خود پسر ترامپ داره چینی یاد میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يكي نون نداشت بخوره پياز ميخورد كه اشتهاش واشه

      • شاهرخ خان

        احتیاجی نیست چینی یاد بگیری. شما انگلیسیت که خوب باشه خود چینیها بهاهات انگلیسی صحبت میکنن. درسته که چین و هند تقریبا دو و نیم میلیارد نفر جمعیت دارن ولی چینیها و هندیها اکثرشون انگلیسی بلدن صحبت کنن.

    • بدون نام

      وقتی زبان انگلیسی زبان بین المللی است چه لزومی داره زبان های دیگه تدریس بشه در مدارس بعد قراره چه کسی این زبانها را درس بده.کاش کمی با مطالعه طرح میدادن نمایندگان همیشه در خواب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی با انگلیسی می تونیم با همه کشورها ارتباط برقرار کنیم مغز خر خوردیم که بریم تک تک زبان های غیرانگلیسی رو یاد بگیریم؟

    • بدون نام

      زبان بین المللی انگلیسی هست چرا زبان چرت و پرت میخواهید یاد بدهید

    • امید

      به نظر پشت این طرح گروهی منفعت طلب هست .زبان بین المللی دنیا انگلیسی هست .هر کسی برای ورود به اینترنت و خواندن مقاله .چه تحصیل کرده باشد و چه کار فنی نیاز به الفبای زبان انگلیسی دارد .احتمالا راه های رانت و دزدی نمایندگان محترم حذف شده و در فکر جبران از مسیرهای قانونی هستند.از طرف دیگه راه یادگیری زبانهای دیگه بسته نیست و میتونن برن آموزشگاه .چرا ما باید نمایندگانی انتخاب کنیم که اینقدرتحجرگرا و رانت خوار باشن .

      پاسخ ها

      • پرویز

        من به نظرشما صد ملیون مثبت میدهم .

    • بیناممم

      چی شده چینی هاوزبانشون عزیزشد
      مردم چین که ازحشرات وحیوانات روزنده وخام خام می خورند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چین آمریکا رو به چالش کشیده با اتکا به نفسش

    • بدون نام

      بدترین اشتباه هست تمام دنیا به دنبال ارتباط با امریکا و انگلیس هستند و دارند براش سر دست میشکونند باج میدن .که فقط یه ملاقات ساده داشته باشند با رهبران این کشورها برای تامین منافع ملیشون اون وقت ما مسیر مخالف رو در پیش گرفتیم با سرعت حرکت میکنیم

    • بدون نام

      خاک تو سر نمایندگان بی سواد زبان انگلیسی زبا بین المللی است چه ربطی به زبان چینی و روسیه دارد مثل اینکه کم کم نظام آموزشی ما از آموزش مدرن به سمت مکتب خانه های قدیم برمی گردد گر چه به برکت این تفکر الان آموزش و پرورش عملا تعطیل است و معلمان ما منزلت خود را ازدست داده اند

    • سید

      یعنی مغز نخود بیشتر از این نماینده هاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزرگان گفتن اگر می خواهی مملکتی را نابود کنی به ، شده کار ما ملت چند تا بی سواد کچ عقل را فرستادیم برای ما قانون بنویسن

      • بدون نام

        (((((((((((((: عالی گفتی

    • بدون نام

      هیولا

    • بدون نام

      کاش ریاضی هم حذف میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا...اگه به فکر دانش اموزان تنبلی هستن که انگلیسی دوست ندارن باید ریاضی و فیزیک و شیمی رو هم حذف کنن...عجب نماینده های باحالی داریم....

      • شاهرخ خان

        اتفاقا ریاصی شیرینترین درس دنیاست اگه درست یاد بدنش و شما درست یاد بگیریش. من خودم ریاضیم خوب نبود و خیلی توش مشکل داشتم. وقتی رفتم دانشگاه دیدم مباحث ریاضیات و آمار و احتمالات و محاسبات توی رشته تحصیلی من (مدیریت صنعتی) تا آخر دوره تحصیل ول کن من نیست. این بود که شروع کردم به آموختن ریاضیات و سخت تمرین کردن. اعداد مسئله رو عوض میکردم و دوباره محاسبه میکردم. به قدری ریاضیم خوب شد که حد نداشت. اونجا بود که فهمیدم چرا میگن ریاضی شیرینه. متاسفانه ما بدترین و ضعیفترین معلمها رو تو مقطع ابتدایی به کار میگیریم؛ معلممینی که تازه شروع به تدریس کردن و سواد لازم و بیان خوبی ندارن. اینا باعث میشن دانش‌آموز فرضا ریاضی رو خوب یاد نگیره و همینطور به مراحل بالاتر بره. توی دانشگاه کسانی بودن که هنوز مخرج مشترک گرفتن یا تجنیس رو بلد نبودن و استاد مسخره‌شون میکرد و میگفت این مال سوم دبستانه!! سیستم آموزشی ما کاملا ایراد داره. باید بهترین، باسوادترین و خوش‌اخلاقترین معلمها توی مقطع ابتدایی باشن. چون اگه پایه دانش‌آموز ضعیف باشه همینطور ضعیف میاد بالا. نکته بعد اینکه الکی ما رو از ریاضی ترسوندن. اگه درست یاد بگیری خیلی هم آسونه.

      • امیر

        شاهرخ خان عالی بود.

      • بدون نام

        اینه ایرانی نابغه!! نه این که همه تو مدرسه دانشمند زبان انگلیسی هستن حالا

    • وانک علا خلق عظیم

      عمو زبان انگلیسی زبان دنیای سیاست واقتصاد کاری با انگلیس نداریم چین کیلو چند بخاطر دوستی باچین ملحد باید زبان ملحدین یاد بگیریم واقعا جای تاسف دارد دولت کلید

    • بدون نام

      اینا همون احمقایی هطتن که به خاطر عدم یادگیری صحیح زبان دل پری از این مورد دارن

    • بدون نام

      به سرعت هر چه تمام در حال پس رفتیم خدا بخواهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم انگلیسی بلد بودن مایه پیشرفت نیست، یه نگاهی به هندوستان بنداز

    • بدون نام

      انگلیسی رو نمیتونن یاد بدن بعد میخوان برن سراغ زبان های دیگه!
      چرا به عربی گیر نمیدن
      اصلا چهل پنجاه تا زبان بیارید هر هفته یه زبان کار کنید
      نظرتون چیه!!!!!

    • بدون نام

      کدوم آدم عاقلی اکثریت موافق زبان انگلیسی رو فدای اقلیت میکنه.اگه ۹۰ درصد موافق انگلیسی هستند پس لطفا اون ده درصد بقیه برن آموزشگاه های خصوصی و زبا مورد علاقه شونو طیاد بگیرن.

    • بدون نام

      چرا عربی رو حذف نمیکنید؟؟؟؟
      انگلیسی اگر مهم نبود که این همه اموزشگاه نداشت

    • بدون نام

      دمشون گرم زبان انگلیسی باید نابود بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهم مغزت مثل نماینگان نخودیه

      • بدون نام

        خیلی عالیه که جهان از سلطه دلار و زبان انگلیسی رها بشه و همه ملتها و فرهنگها آزادانه ارزش خودشون رو پبدا کنن

    • بدون نام

      بلی این نمایندگان می دونند دیگه انتخاب نمیشن می خوان آموزشگاه بزنند!!!!!قطعا اینا به فکر ملت نیستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمایندگان ویلای شمالشون را ساختن حالا میخوان برن چین ویلا بسازن .پس نیاز دیدن زبان چینی یا بگیرن .زحمت نکشن یه چینی استخدام کنن..پولشو که دارن.

      • بدون نام

        آفرین ایول

    • بدون نام

      فکر خانواده های کم درآمد که توان فرستادن فرزندان خود به آموزشگاه زبان راندارند راهم بکنید

    • لیلی

      چرا عربی رو حذف نمیکنین که هیچ جا کاربرد نداره به جز همون مدرسه؟!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        لیلی خانم اریایها به عربی علاقه ای ندارند برای همین فراموشش میکنند

      • بدون نام

        میلیونها نفر اربعین رفتن عراق یا میرن دبی واسه عشق و حال، همه جا که قرار نیست انگلیسی بلغور کنیم. از سلطه ایدئولوژی از طریق زبان چی میدونین شما دانشمندا؟؟

    • sahar

      زبان انگلیسی زبان بین المللی هستش.و همه باید بلد باشن.حتی مقدار کمش هم به کار آدم میاد.ولی زبان های دیگه مثل روسی و فرانسوی محدود به کشورهای خودشون هستن.حالا هرکسی علاقه داره میتونه بره به صورت آزاد فرانسوی یا روسی یاد بگیره ولی زبان انگلیسی همه جا لازمه حتی تو کشورهای عرب زبان هم مورد استفاده قرار میگیره. شاید بچه ای همینطوری نره آموزشگاه زبان و علاقه نداشته باشه.ولی اگر توی مدرسه باشه به اجبار بهش یاد میدن و توفیق اجباری میشه.

    • علی

      زیرساخت ها آماده شده؟

    • بدون نام

      من از کسایی که این کامنت رو میخونم می پرسم آیا زبان انگلیسی که تو مدرسه خوندین بیشتر بدردتون خورده یا زبان عربی؟اصلا اون همه فعل افعالی که تو عربی خوندیم کجای زندگیمون استفاده شد!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      فقط دوتا زبان تو این خراب شده کاربرد دارهد عربی وروسی

    • بدون نام

      اولازبان انگلیسی بین المللی است دوما خودچین زبان انگلیسی رازبان لازم التعلیم خارجی میداند سوما با خصوصی کردن امرزش زبان انگلیسی پدروپدرجدمردم رادرمیاوریدچون تعداد بیش ازنوددرصد توان مالی ندارندوفرزندانشان را کلاس خصوصی نمیگذارندچهارما معلوم است پشت پرده این طرح بخوربخور ازجیب ملت بدبخت وبیچاره است وقدرت گرفتن مافیا برعلیه آموزش پرورش رابدنبال دارد

    • بدون نام

      خاک عالم برسر ما با این نماینده ها ومسئولان بی تدبیر و منفعت طلب

    • بدون نام

      پارسی را پاس بداریم.....

    • بدون نام

      دیگه شکم داره به یقین تبدیل میشه که بعضی ها حداقل با داشتن فوق لیسانس میتونن بیسواد محض اجتماعی باشند ، تمام مشکلات حل شده و ایران بهشت برین شده ، که حالا مشکل اساسی زبان انگلیسی باشه ، مطمئنم که یه باند مخوف و پرقدرت با نیات پلید ،نقشه های شومی برا ایران دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      زبان ما ک از توصیف این فاجعه قاصره. اون عده محدود ک احتمالن از وابستگان خود عزیزان هستند و تمایل ب یادگیری زبان بجز انگلیسی هستند خب برن آموزشگاه. چرا اون 90درصد برن؟

      پاسخ ها

      • poya

        متاسفانه دانش آموزان همین الان هم آموزش
        انگلیسی نمی بیندد ببینید یک فرد و قتی دیپلم می گیره چقدر زبان انگلسیی بلده البته نه زبان انگلیسی بلده نه چیز دیگه ایی

    • بدون نام

      زبان انگليسي زبان بين المللي است كه حتي چيني ها هم در محاوره خارجي با آن تكلم مي كنند

    • بدون نام

      وقتی همه قرار باشه به اجبار برن پیانو یادبگیرن کیفیت تدریس پیانو هم در حد سایر دروس مدرسه میاد پایین
      و چرا عربی مشمول این طرح نباشه؟ شما اینهمه سال وقت یک دانش آموز رو میگیرید و اون نمی تونه در نهایت به عربی بگه من عمرم رو صرف خواندن عربی نمودم و از این بابت خوشحالم :))

      پاسخ ها

      • بی نام

        یاد گیری زبان انگلیسی از هر زبان دیگر واجب تر میباشد

      • بدون نام

        جمله اولم رو کمی مبهم نوشتم منظورم این بود وقتی میلیون ها دانش آموز به اجبار به سمت یادگیری زبانهای خارجی به آموزشگاههای خصوصی فرستاده شوند دیگه آموزشگاهها مثل سابق با کیفیت نیست
        همین الانش هم تعداد محدودی از آنها با کیفیته ، اون موقع فاتحشون خوندس، میشه مافیای کنکور

    • بدون نام

      باز یه عده نادان بیسواد که معلوم نیست چجوری خودشونو نماینده مردم جا میزنن تصمیم سردلی گرفتن، حماقت و جهالت تو این مملکت حد و مرز نداره

    • بینام

      نماینده های مجلس دیدن توی هیچ زمینه ایی نمیتونن کار کنن این طرح احماقانه را دنبال کردن بیکار نباشن .واقعا که دیوانه خانه است این مملکت.

    • شهروند

      یک پیشنهاد . بیایید زبان انگلیسی را که زبان بین المللی است را در مدارس انتخابی بذارید و درکارنامه دخالتی نداشته باشه مبنی براینکه مردودی نداشته باشه به اینصورت به کسی ظلم نمیشه وتحصییل برای همگان رایگان وحرفی توش نیست ومعلمان زبان هم سرنوشتشان معلومه

    • بدون نام

      دیوونه خونست

    • بدون نام

      زبان انگلیسی زبان بین المللی است ،واجب است آن را تقویت کرد

    • بدون نام

      برای اینکه دنیا رابهتر بشناسی باید زبان یادبگیری تاملتهارابشناسی ،فرهنگهارابفهمی تابهترزندگی کنی تاتمدن وفرهنگ خودراغنی تر وماندنی تر کنی.اگر میخواهی خود ونسلت منقرض نشوند باید با ملتها وتمدنهای دیگر گره بخورید نه اینکه وابسته بشوید.پیامبر اسلام میفرماید علم بیاموزید حتی اگر تاچین شده بروید علم ودانش وتمدن انهارابیاورید تاغنی بشوید.

    • مهدی

      عقل که در بدن نیست
      جان در عذاب است

    • بدون نام

      فکری بسیار عالی است. خدا کمک کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لال شو

    • بدون نام

      من انگلیس زندگی میکنم. اینجا افراد صنعتی و دانشگاهی کلاس میرن که چینی یادبگیرن . بخاطر اینکه بسیاری زمینه های همکاری مالی، اقتصادی و علمی در چین وجود داره. چین بطور کلی مستعدترین کشور دنیا برای همکاری هست. در موزه بریتانیا نوشته که از هر چهار نفر در دنیا یک نفر اصالتی چینی داره. خوبه اولا یاد بگیرن. الان چیزی آموزش درست داده نمیشه. ثانیا انگلیسی یاد بگیرن. ثالثا چینی یاد بگیرن.

      پاسخ ها

      • شاهرخ خان

        وقتی خود چینیها انگلیسی بلدن صحبت کنن حالا شما برو چینی یاد بگیر تا بتونی با اونا چینی صحبت کنی!! این یعنی هدر دادن عمر واسه امری که جزو واجبات نیست. وقتی بقالی سر کوچه هست چرا باید بریم چهار تا خیابون اونورتر!! وقتی اونا میتونن انگلیسی حرف بزنن چه لزومی داره شما چینی یاد بگیری!! اصلا فرض کن جمعیت چین ۱۰ میلیارد نفره و از هر چهار نفر دو نفر اصالت چینی دارن. شما هر کاری هم کنی نمیتونی زبون معیار دنیا رو تغییر بدی به این زودیها. این یعنی مقاومت در برابر قانون دنیا که انگلیسی رو زبون معیار قرار داده.

    • احسان

      خیلی خوبه. همین دو تا کلمه هم که ملت بلدن دیگه در آینده بلد نیستند و حتی با موبایل و تلوزیونشون هم نمیتونن کار کنن. قشنگ مثل بیشتر مادربرزگ و پدربزرگهامون. اونوقت کسی که یکم انگلیسی بلده کلی کار براش بوجود میاد و همین میشه اشتغال زایی. چقدر این مسئولین به فکرتون باشند آخه... نمیخواید یکم هزینشو بدید؟ هرکی هم رفت دانشگاه و تازه رفت فوق لیسانس خوند میتونه بره انگلیسی یاد بگیره که بتونه مقاله های علمی رو ترجمه کنه یا میده مترجم...

    • علی

      90 درصد که انگلیسی میخوان برن آموزشگاه آزاد و 10 درصد که زبانهای دیگه میخوان تو مدارس ممکنه یادشون بدن.... عجب طرحی.... خداییش یکم تو نماینده انتخاب کردن دقت کنید ملت....

    • سعید

      نماینده ی ملتی که به فکر معدل دانش آموزان است!!! بهتره درسهایی مانند عربی و ... را حذف کند که واقعا به درد 99 درصد ملت نمیخورد... هرکی هم خواست بره آموزشگاه آزاد بخونه. نه درسی که به درد 90 درصد ملت میخوره.... شما ببین از درسهایی که تو مدرسه خوندی ریاضی و تاریخ و جغرافی و فلسفه و عربی و حسابان و جبر بیشتر به دردت میخوره تو زندگی روزمره یا همین زبان انگلیسی؟

    • بدون نام

      بفرمایید زبان عربی به چه دردی می خورد؟ شما از یک دیپلمه بخواه که دو کلمه عربی حرف بزنه ببینید می تواند؟

    • Omid faghihi

      فقط عربی یاد بگیرید،،،خخخخ

    • ANTILONG

      اینکه زبان انگلیسی در کشور ما خوب پیاده نمیشه به نوع آموزش نیست بلکه به نبود مخاطب انگلیسی در کشور است

    • بدون نام

      مردم نادانی که به این جور نماینده ها رای دادند رو باستی گفت لعنت بر دهانی که بی موقع باز شد و لعنت بر چشمی که بی موقع بسته شود.

    • بهاره...س...

      شما اول یاد بگیرید کلمه پارسی و زبان پارسی رو فارسی ننویسید...
      باقی زبان های بین المللی پیشکش تون...
      پارسی را پاس بدارید .!

      پاسخ ها

      • شاهرخ خان

        دوست عزیز تلفظ "ف" به جای "پ" توی زبون پهلوی هم وجود داره و این نیست که بگیم فارسی معرب پارسیه. همونطور که فتوشاپ، پوتوشاپ نوشته میشه یا میکروفون، میکروپون، پارسی هم میتونه فارسی نوشته بشه. پس مته به خشخاش نذارید لطفا. خیلی از کلمات عربی ریشه پهلوی دارن و اینطور نیست که فکر کنیم ما داریم عربی صحبت میکنیم. دقیقا برعکسه عربها به نوعی دارن فارسی صحبت میکنن. برخلاف تصور بعضیا الفبای ما کاملا ایرانیه و عربی نیست. اعراب اصلا خط نداشتن که بخوان اونو به ایرانیها تحمیل کنن. پیامبر اکرم از اسرا میخواست به اعراب آموزش بدن و اونا رو باسواد کنن. توی این قضیه شکی وجود نداره.

    • بهراد

      چرا نظری در مورد حذف زبان مزخرف عربی ندارن این نمایندگان ما و خودشون و کل خانوادشون تو کشورای امریکا و انگلیس و کاندا و استرالیا که زبانشون انگلیسیه میرن و هستن و اقازاده هاشون چینی یاد نمیگیرن اگر یادگیری زبان برا دانش اموزان سخته عربیو حذف کنن که کل ملت بیزارن ازش نه انگلیسی که با اینکه خودم ازش بیزارم ولی نیازه ماست

    • میثم

      ایا میدانستید تعداد چینی هایی که انگلیسی بلدند از جمعیت دو برابر جمعیت خود انگلیس نادانی هم حدی داره

    • شهروند

      راست میگید عربی را حذف کنید که هیچکس بهش علاقه نداره

    • بدون نام

      اونهایی که جو گیر شدن میگن طرح خوبه میشه بفرمایید الان عربی چی میگه تو مغز بچه های مردم میکنن ؟ عربی انحصار طلبی نیست ؟ اون نماینده ای که میگه اونهایی که میرن کار و دانش نیاز به انگلیسی ندارن. میشه بفرمایند که نیاز به عربی کجای زندگیشونه ...

    • بدون نام

      فکر کردید چند درصد مردم میتونن هزینه کلاسهای بیرون مدرسه را پرداخت کنن؟؟ چرا اینقدر برای مردم گرفتاری فکری درست میکنید برنامتون چیه ؟ مگه این مردم جز فداکاری جز استقامت بخاطر بلند پروازیهای شما جز سکوت در برابر زورگویی های شما جز بغض در برابر زیاده خواهی های شما جز سکوت در برابر اشرافی گری شماها کار دیگری کردن که اینطور باید تاوان حماقتهای یک عده معدود را بدن

    • بدون نام

      فکر کردید چند درصد مردم میتونن هزینه کلاسهای بیرون مدرسه را پرداخت کنن؟؟ چرا اینقدر برای مردم گرفتاری فکری درست میکنید برنامتون چیه ؟ مگه این مردم جز فداکاری جز استقامت بخاطر بلند پروازیهای شما جز سکوت در برابر زورگویی های شما جز بغض در برابر زیاده خواهی های شما جز سکوت در برابر اشرافی گری شماها کار دیگری کردن که اینطور باید تاوان حماقتهای یک عده معدود را بدن

    • بدون نام

      مملکتو فروختن به چین ...ها

    • بدون نام

      من مدرس زبان بورکینافاسویی هستم.ممکنه نمایندگان مجلس یه لطفی کنن و زبان بورکینافاسویی را اجباری کنن.توروخدا

    • بدون نام

      اخه مجلس کاری نداره.باید از این مصوبات چرت پرت داشته باشه برا وقت گذراندن.یه روز دو وزارتخانه را ادغام میکنه .دور بعدی تفکیک میکنه. یه دوره وزارتخانه ای حذف دور بعد مجدد افتتاح .!!!! این شد کار مجلس.

    • علی

      زبان











      انگلیسی بایدازکلاس ابتدایی آموزش داده میشدکه هوش بچه هابالاست تا وقتی به دبیرستان برسن واسه خودشون استادشده باشن..آخه کدوم کشوری رو میشناسیدکه مردمش زبان انگلیسی حالیشون نیست..افسوس

    • بدون نام

      مشق که حذف شد. کتاب کار هم که مدارس دولتی نباید استفاده کنند. نمره هم که ندارند و نمیشه فهمید سطح و توانایی دانش آموز در چه حدی هست. حالا می خوا انگلیسی رو اختیازی کنن و از مدارس کار و دانش حذغ . خب یه هو بیاین بگین می خوایم یه نسل عقب مونده و ضعیف درست کنیم

    • بدون نام

      یک قانون خوب مجلس.


      از سال آینده از 27 نوع مدرسه در ایران 25 نوع حذف و فقط مدارس به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند.

    • بدون نام

      دانش آموزا توو انگليسي به اين راحتي موندند حالا فكر كن بخوان چيني ياد بگيرند كه الفباش هزار تا حرفه:)))

    • Arash

      مث اینکه مافیا به آموزشگاه های زبان هم داره کشیده میشه

    • Yousef

      اینم حتما چون مربوط به غربه بدرد نمیخوره
      روسی هم پیشنهاد خوبیه بایدباشه ازنظرشما

    • زهره

      اصلا نیازی به این طرح نیست همین الان هم همه دارن توی آموزشگاه ها زبان یاد میگیرن

    • بدون نام

      همینقدر که انگلیسی زبان آمریکای ترامپه باید تدریسش متوقف بشه، مرحبا به نمایندگان با غیرت!!!

      پاسخ ها

      • بهاره...س...

        یا خدااااا.... زبون ترامپ فرق میکنه دوست عزیز,,, اون آمریکای لاتینه,,, در ضمن ترامپ خیلی کارهای دیگه میکنه , که ما هم می کنیم...
        این طرزفکر خیلی خنده داره...
        تا زمانی که چنین افکاری تو این مردم هست , امثال ترامپ خواهند تاخت

      • بدون نام

        بمیر

    • Achilles

      ای داد بی داد

    • بدون نام

      ای داد چینی !!!!!!!!!!!!!! خوب شد دوسال مدرسه م مونده مگرنه باید کنار ماضی و مضارع و باب و معلوم و مجهول و فلان وفلان تازه بیاییم صدتا الفبای چینی یاد بگیریم

    • ناظری

      زبان بین الملل انگلیسیه وظیفه هر سیستم اموزشی اموزش این زبانه.درضمن زبان انگلیسی سادست و پایه ی شروع دیگر زبان هاست.

    • iso

      کاش اول از همه زبان عربی رو حذف کنند ما که عرب نیستیم

    • iso

      ببین چقد بد بختیم که چینی ها رو سی ها و ... تو مدرسه هاشون به بچه ها انگلیسی یاد میدن اونوقت ما هم هم میخاییم بجای اینگلیسی ! روسی و چینی و ... یاد بگیریم!!!

    • بدون نام

      زبان انگلیسی. اینترنشناله. خدایا اااا سلیقه ای نیست که میگی باید حذف شه. ....کل دنیا با این زبون بین المللی صحبت میکنن و قبولش دارن حالا ۴ تا نماینده ی بی سواد اومدن طرح دو فوریتی دادن خجالت آورده.!

    • بدون نام

      یه سوال بعد کی زبان چینی رو به دانش آموزان یاد میده؟؟ مگه چند نفر تو ایران زبان چینی بلدن؟؟

    • بدون نام

      یه جوری میگه تک زبانی که انگار خیلی خوب تدریس میشه
      بیشترین زبونی که به کار میاد همین انگلیسیه، همینو خوب تدریس کنید، تو مدرسه نه تو آموزشگاه ها

    • بدون نام

      دبیرای زبان چی کار کنن پس؟

    • بیرانوند

      جالبه همه چینی ها انگلیش یادمیگیرن اینا برن چینی اصلا میدونی چین چندتا حروف الفبا داره
      فرانسه از عربی سختره چون تلفظش سخته
      اماروسی محاوراتی نی
      بخدا انگلیش از فارسی وعربی روسی و المان وفرانسوی نوشتارش وتکلمش راحتتره. اصلا اینا کردنش خونه خاله این نظام آموزشی هرروز یه جوره به خدا بی سوادی جامعه از ایناس

    • بدون نم

      یا بن.گلادشی یاد بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج