جاباما
۹۱۸۲۸
۱ نظر
۵۰۹۴
۱ نظر
۵۰۹۴
پ

فیلم سینمایی‌های مردونه!

با اینکه سینما را نمی شود براساس جنسیت تقسیم بندی کرداما اینها فیلم هایی هستند که بیشتر مردانه به نظر می رسند چه به خاطر قهرمانانشان و چه به خاطر اینکه مخاطب شان بیشتر مردان هستند.

فیلم سینمایی‌های مردونه!





روزنامه هفت صبح: با اینکه سینما را نمی شود براساس جنسیت تقسیم بندی کرداما اینها فیلم هایی هستند که بیشتر مردانه به نظر می رسند چه به خاطر قهرمانانشان و چه به خاطر اینکه مخاطب شان بیشتر مردان هستند ...

بی آبروهای لعنتی (2009)/ INGLOURIOUS BASTERDS

* مردانه ترین مردان: برد پیت، الی راس، بی.جی.نواک

فیلم سینمایی‌های مردونه!

تارانتینو در مقام کارگردان و نویسنده واقعا نکات مهم و جذابی را در مورد دنیای مردانه و چگونه نشان دادن روابط آنها با یکدیگر و دنیای پیرامونشان می داند. آیا این فیلم حماسی - تاریخی اش درباره شکار نازی ها در جنگ جهانی دوم در کنار «سگ های انباری» در فهرست مردانه ترین فیلم های تاریخ سینما قرار می گیرد؟ باید صبر کرد و دید.

هفت دلار(۱۹۶۰)/ THE MAGNIFICENT SEVEN

* مردانه ترین مردان: استیو مک کوئین، یول بریانر و جیمز کابرن

فیلم سینمایی‌های مردونه!

این فیلم که الهام گرفته از فیلم هفت سامورایی کوروساواست در مورد گروهی دلاور سرگردان است که برای محافظت روستای کوچکی از گزند راهزنان غارتگر و تقریبا در ازای هیچ استخدام می شوند. چرا باید تن به چنین کاری بدهند؟ خب برای اینکه مردن به خاطر یک چیز بهتر از زنده بودن به خاطر هیچ چیز است.

غارتگر (۱۹۸۷)/ PREDATOR

* مردانه ترین مردان: آرنولد شوارتزنگر، کارل ویترزیی جسی ونتورا، بیلی دوک و خدایا همه گروه بازیگران فیلم

فیلم سینمایی‌های مردونه!

همه چیز از یک دست دادن مردانه شروع می شود، آن هم بین چه دست هایی؟ آرنولد و ویترز و بعدش هم پای قوی ترین ژن مردانه تاریخ و البته از نوع بیگانه اش وسط می آید.

سگ های انباری (۱۹۹۲) / RESERVOIR DOGS

* مردانه ترین مردان: هاروی کیتل، تیم راس، مایکل مدسن و کریس پن

فیلم سینمایی‌های مردونه!

این فیلم قبل از هر چیز در مورد سرقت جواهر است و بعد در مورد جستجو برای پیدا کردن کسی که به بقیه خیانت کرده. خیانت بزرگترین گناه در دنیای مردانگی است و در نهایت همه به هم شلیک می کنند: بنگ بنگ ...

این گروه خشن (۱۹۶۹) / THE WILD BUNCH

* مردانه ترین مردان: ویلیام هولدن، ارنست بور گناین و ادموند.ا.براین

فیلم سینمایی‌های مردونه!

سام پکین پا مردانه ترفین فیلمساز تاریخ سینما گروهی مرد جدا افتاده از دنیا را گرد هم جمع می کند و در نبردی خارج از مرزهای آمریکا آنها را قرار می دهد و چه نبرد تماشایی هم ترتیب می دهد.

کمربند قرمز (۲۰۰۸) / RED BELT

* مردانه ترین مردان: چویتل اجیوفور

فیلم سینمایی‌های مردونه!

اجیوفور مربی هنرهای رزمی است و زندگی اش را براساس قوانین خاص خودش پیش می برد. یک روز بر اثر لطفی معمولی که برای یکی از دوستانش می کند تمام دنیایش زیر و رو می شود.
دیوید ممت قهرمان امروزی اش را در همه جنبه ها امتحان می کند تا ببیند یک مرد چگونه می تواند به باقیمانده اعتقاد به قوانین اش پایبند بماند.

گنجه رنج (2009) / THE HURT LOCKER

* مردانه ترین مردان: جرمی رنر، آنتونی مک کی

فیلم سینمایی‌های مردونه!

جنت ماسلین، منتقد روزنامه نیویورک تایمز، در مورد کاترین بیگلو کارگردان فیلم «گنجه رنج» در روزنامه اش می نویسد: «هیچ کس نمی تواند بیگلو را به خاطر این سرزنش کند که فیلم هایش را شبیه زن ها کارگردانی نمی کند.» حالا این اتفاق در مورد فیلم آخرش هم افتاده که درباره یک خنثی کننده بمب است که در خیابان های بغداد پرسه می زند.

خوب، بد، زشت (۱۹۶۶) / THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY

* مردانه ترین مردان: کلینت ایستوود، لی وانکلیف و ایلای والاک/ نه تنها سه شخصیت اصلی وسترن اسپاگتی سرجولئونه سرشار از مردانگی اند بلکه پلیدترین و کثیف ترین رفقایی هستند که تا به حال بر پرده سینما نقش بسته اند.

فیلم سینمایی‌های مردونه!

و البته همانطور که همه می دانیم پلیدی و پلشتی دقیقا چسبیده به مردانگی است.

فرار بزرگ (۱۹۶۳) / THE GREAT ESCAPE

* مردانه ترین مردان: استیو مک کوئین، جیمز گارنر، چارلز برانسن و جیمز کابرن

فیلم سینمایی‌های مردونه!

در طول جنگ دوم جهانی یکی از افسران متفقین به اسارت دشمن درمی آیدو به اردوگاهی منتقل می شود که تمام اسیران آن به رهبری ایکس بزرگ که گروهی از آدم های جورواجور را دور خود جمع کرده است قسم یاد کرده اند که تمام تلاش شان را برای فرار بکنند. البته تا جایی که ممکن است هم برایشان دردسر درست می شود.

موجود (۱۹۸۲) / THE THING

* مردانه ترین مردان: کرت راسل، کیت دیوید و ویفلفرد بریملی

فیلم سینمایی‌های مردونه!

زمانی که یک موجود بیگانه در پایگاهی علمی در قطب تغییر شکل بدهد و از قضا آدمکش هم باشد، تمام مردان پایگاه، و واقعا تمام مردان پایگاه چون که در فیلم خبری از هیچ زنی نیست، بسیج می شوند تا او را پیدا کنند و از مخفی گاهش بیرون بکشند و هر لحظه هم منتظر این باشند که شکار بعدی بیگانه چه کسی است.

بیگانگان (۱۹۸۶) / ALIENS

* مردانه ترین مردان: سیگورنی ویور، مایکل بین، بیل پاکستون

فیلم سینمایی‌های مردونه!

چی؟ فقط برای اینکه نقش اصلی فیلم یک زن است نمی تواند جزو فیلم های مردانه باشد؟! مواظب حرف زدن تان باشید. می شود گفت که این فیلمی درباره مادری است که از فرزند خوانده اش در برابر مادر دیگری که بچه اش بدجنس و خونخوار است، حمایت می کند. یا می شود گفت این فیلمی درباره نیروهای دریایی و آن اسلحه های بزرگ و غول آساست. به هر حال هر چه باشد در فهرست ما به حساب می آید.

اولین خون (۱۹۸۲) / FIRST BLOOD

* مردانه ترین مردان: سیلوستر استالونه، ریچارد کرنا/ حتی من هم می توانم بگویم که جان رمبو کهنه سرباز جنگ ویتنام چقدر اشتباه کرده است.

فیلم سینمایی‌های مردونه!

اما بگذارید با سام تراتمن سرگرد ارتش آمریکا که دارد رمبو را نصیحت می کند همکلام بشوم: «مثل اینکه نمی خواهی قبول کنی که در جنگ با شورشی ها تو یک خبره بودی. مردی که با اسلحه یا چاقو و یا حتی با دست خالی بهترین بود کسی که آ»وزش دیده بود تا درد و آب و هوا رو فراموش کنه و بتونه همه جا زندگی کنه. چیزهایی بخوره که حتی فکر کردنش هم برای بعضی ها غیرممکنه مردی که شغلش نابود کردن نفرات دشمن و برد فرسایشی بود. خب راستش رمبو همیشه بهترین بود.» بله دقیقا او همیشه بهترین بود.

دکتر نو (۱۹۶۲) / DR. NO

* مردانه ترین مردان: شون کانری

فیلم سینمایی‌های مردونه!

فیلم های بهتری هم از مجموعه جیمز باند هست که می شود در این لیست جا داد. مثلا «از روسیه با عشق» که در آن جیمز باند دنیای جاسوسی و جاسوس بازی را با جمله ای مثل «نگذارید زن ها وارد مبارزه بشوند» ترک می کند. اما راستش جیمز باند هیج وقت آنقدر ضعیف و حسود نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      "اولین خون" یادش بخیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج