۹۱۸۳۰۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

روزنامه جوان: قبای آمریکا اندازه تی‌شرت کوچک شد

عبدالله گنجی در سرمقاله شماره امروز روزنامه «جوان» نوشت: سؤال این است که چه کسی و کدام کشور توانست رئیس‌جمهور امریکا را به چنین تصمیمی ساختارشکن برساند و قبای ابرقدرتی امریکا را به اندازه یک تیشرت کوچک کند.

عبدالله گنجی در سرمقاله شماره امروز روزنامه «جوان» نوشت: چند روز پیش رئیس‌جمهور امریکا دستور تخلیه نیرو‌های نظامی خود از سوریه را صادر کرد. دیروز نیز فرمان خروج سربازان امریکا از افغانستان را صادر و در توئیتی نوشت: «همان افرادی که ما را به خاورمیانه بردند، ۸ تریلیون دلار به ما تحمیل کردند و جان هزاران نفر را گرفتند (و اگر طرف مقابل را هم حساب کنیم میلیون‌ها انسان را از بین بردند) در حال حاضر در تقلا هستند تا ما را در آنجا نگه دارند.

به این افراد گوش ندهید. آن‌ها ثابت کرده‌اند که نادرست هستند». در این میان ۳ هزار سرباز به سعودی می‌فرستند، چرا؟ چون فعلاً در آنجا کسانی حضور ندارند که شکست را بر امریکا تحمیل کنند و از سوی دیگر او در صدد است پس از حذف آل‌سعود از قدرت، انرژی عربستان را تضمین شده در اختیار داشته باشد.

اما به هر دلیل - ازجمله آورده‌های انتخاباتی این تصمیم برای ۲۰۲۰- رئیس‌جمهور امریکا به این جمع‌بندی رسیده است که ۱۸ سال در افغانستان، ۱۷ سال در عراق و شش‌سال در سوریه جز تلف شدن ۸ تریلیون دلار و هزاران سرباز امریکایی آورده‌ای برای امریکا نداشته است. اما سؤال این است که چه کسی و کدام کشور توانست رئیس‌جمهور امریکا را به چنین تصمیمی ساختارشکن برساند و قبای ابرقدرتی امریکا را به اندازه یک تیشرت کوچک کند. مقام معظم رهبری در بهمن ۱۳۹۶ و پس از اغتشاشات دی‌ماه آن سال فرمودند: «به ما می‌گویند می‌ترسید، ما اگر می‌ترسیدیم که امریکا را از این منطقه اخراج نمی‌کردیم».

ما می‌توانیم کاری کنیم که امریکا ۱۲ شرط خود را فراموش کند و از شرق آسیا (نخست‌وزیر ژاپن) تا خاورمیانه (اردوغان) تا قلب اروپا (مکرون) و تا شبه قاره (نخست‌وزیر پاکستان) را برای مذاکره گسیل نماید و نتیجه دلخواه را نگیرد. البته این بدان معنا نیست که ترامپ نمی‌داند چه می‌کند. او از این پس همه خاورمیانه را در عربستان خلاصه کرده است، زیرا تنها لقمه چرب آنجاست. او عاشق دیکتاتور‌های پولدار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای روزنامه جوان حیا و شرف خریدنی نیست باید در وجود انسان باشد در عوامل روزنامه جوان پورویی موج میزند به غلط کردن افتادید بزرگانتان شبها میروند ماساژوری روز شمشیر میگرند دست در کل این مدت مدیریت ریاست شما نه مردم روز خوشی داشتن نه خودتان روزی شد چاپلوسی و تبلیغ جعل وخرافه نکنید بس کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج