۹۱۸۳۱۸
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

منابع طبیعی مازندران با انتقال آب خزر مخالف است

سازمان حفاظت محیط زیست در حالی روز گذشته با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی موافقت کرد که مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران می‌گوید: ما در ۹ بند با این پروژه مخالفت کردیم.

اعتماد آنلاین: سازمان حفاظت محیط زیست در حالی روز گذشته با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی موافقت کرد که مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران می‌گوید: ما در ۹ بند با این پروژه مخالفت کردیم.

محسن موسوی با بیان اینکه کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران در نامه‌ای به سازمان محیط زیست با ۹ بند با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور مخالفت کرده بود، اظهار کرد: بیش از ۱۱ کیلومتر از مسیر پیشنهادی انتقال لوله آب از جنگل‌های هیرکانی عبور می‌کند که درصورت اجرای پروژه تخریب زیادی برای جنگل دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست به این نکته توجه نکرده است، تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به عملیات خاکریزی و خاکبرداری هیچگونه تمهیداتی درباره مدیریت این منابع خاکی ارائه نشده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران ادامه داد: از جمله دیگر دلایل مخالفات منابع طبیعی با طرح انتقال آب دریای خزر این است که در طول مسیر پیشنهادی پنج ایستگاه پمپاژ در حوزه استان مازندران پیش‌بینی شده اما هیچگونه امکان مطالعه نقشه قابل بررسی برای نحوه انتقال نیروی برق به این ایستگاه‌ها در مناطق جنگلی داده نشده است.

موسوی با بیان اینکه از سوی دیگر از هر پنج لیتر آب دریا دو لیتر قابل شیرین‌کردن و ۳ لیتر شورآبه و پساب است، تصریح کرد: محیط زیست باید پیش‌بینی کند که با این حجم شورآبه و پساب قرار است چه کار کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این تصمیم جای تاسف و تعجب دارد، گفت: منابع طبیعی نظر کارشناسی و فنی خود را اعلام کرده است اما تصمیم‌گیرنده ما نیستیم که بتوانیم جلوی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور را بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب به سلامتی شمال هم نابود شد دیگه کلن جنگل و دریای خزر نداریم بابت این همه فکر برای مسئولین محیط زیست تبریک می گم در تمام کشورها از منابع طبیعی محافظت می کنن ما میزنیم داغون می کنیم اسم سازمان حفاظت محیط زیست باید گذاشت تخریب محیط زیست

    • بدون نام

      مشکل حقوقی....بین المللی چه میشود ؟؟؟
      آقای کلانتری بی کدار به آب نزنید!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچی نمیشود ان شاءالله بهانه ای میشود برای اینکه روسیه جنوب خزر رو هم مثل شمال خزر بگیره و شر تهران و مدیرانی مثل کلانتری برای همیشه از سر شمال ایران کم میشه ایران هم ثابت کرد لیاقت خزر و نداره

    • بدون نام

      طرحهای انتقال آب طرح های کارشناسی شده ،حیاتی ، امنیتی ، آینده نگرانه....... ، هستند و نباید کف جامعه ریخته شوند .

    • بدون نام

      محیط زیست با منابع طبیعی دو وزارت خائن هستند که نمی گذارند ایران اباد بشود طرحهای بیخاصیت مطرحه میکند که دولت و مجلس باید هردو وزارت کنسل کند همه دنیا از دریا آب برداشت میکنند اگر در میسر طرح صد درخت قطع شود برایش هزار درخت بر پا میشود دورود بر کسانی که این پروژه یاری میکند

    • بدون نام

      ای طرح از پایه خرابه و بهتر عملی نشه

    • ادریس

      هرجا.تا.میخان.کار.مفیدی.بکنن..یکمشت.چوب.لای.چرخ.زن.پیدامیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار مفید ؟ انتقال آب زاینده رود و دریاچه ارومیه و ...عبرت نشد براتون چوب لای چرخ طرح و که دارن میبرن برای اجرا کارشناس سازمان محیط زیست که گفت خودمونم نمیدونیم این طرح و چه جوری میخوایم اجرا کنیم

    • بدون نام

      میخواهید محیط زیست رو نابود کنید؟؟؟؟مردم این اجازه را به شما نمیدهند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج