۹۱۸۳۵۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تشخیص و درمان سلول‌های سرطانی بررسی شد

در رساله دکترای دانشجوی دانشگاه تهران، فرمولاسیون دوکسوروبیسین بر پایه آلفالاکتالبومین و نانوذرات مغناطیسی آهن جهت تشخیص و درمان سرطان سینه، بررسی شد.

ایسنا: تیم تحقیقاتی بخش نانوبیوتکنولوژی دانشکده علوم و فنون نوین، موفق به فرمولاسیون جدید نانوذرات تشخیصی-درمانی برای داروهای شیمی درمانی نظیر دوکسوروبیسین بر پایه پروتئین آلبومین شیرگاوی (آلفالاکتالبومین) و نانوذرات مغناطیسی آهن شده‌اند.

تشخیص و درمان سلول‌های سرطانی بررسی شد

این نانوکامپوزیت توانایی ردیابی پاسخ‌های درمانی از طریق بهبود کنتراست MRI را دارا است. این نانوکامپوزیت فرموله شده کاهش عوارض جانبی داروهای شیمی درمانی و هم‌چنین کاهش روند رشد تومور در موش‌ها را با موفقیت گذرانده است.

این رساله توسط بهداد دلاوری، دانشجوی دکترای نانوبیوتکنولوژی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ با عنوان «طراحی، ساخت و بررسی عملکرد سامانه هوشمند آلفالاکتالبومین -Fe3O4 به‌عنوان حامل داروهای پاکلی تاکسل و دوکسوروبیسین به‌منظور تشخیص و درمان سلول‌های سرطانی» دفاع شد.

این کار پژوهشی به صورت مشترک میان دانشکده علوم و فنون نوین به راهنمایی دکتر علی‌حسین رضایان و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک به راهنمایی دکتر علی اکبر صبوری دانشگاه تهران و با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده داروسازی دانشگاه سیدنی به انجام رسیده است.

اهمیت این رساله در آنجاست که بر طبق آمار وزارت بهداشت، ایران بالاترین سرعت رشد سرطان در جهان را دارد و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در میان زنان ایرانی است. بر طبق این آمار، سالانه ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان هزینه مستقیم درمان سرطان در ایران است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، خروجی این رساله تا به امروز چاپ دو مقاله در مجلات Scientific Reports از انتشارات Nature و ACS Biomaterials science and engineering از انتشارات ACS است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج