۹۱۸۴۱
۱ نظر
۵۰۵۴
۱ نظر
۵۰۵۴
پ

روستای موش ها در ایران +عکس

حدود شش سال از اولین برخورد روستائیان نجف‌آباد فیروزه با این نوع موش‌ها می‌گذرد و حالا از شش ماه پیش این موش‌ها امان مردم را بریده و در برخی موارد آنها را مجبور به تخلیه خانه یا بهسازی منازل خود کرده‌اند، طبق گفته مسئولان چندین راه مقابله با موش‌ها انجام شده و همچنان این مبارزه ادامه دارد، اما مردم روستا معتقدند هنوزهیچ روشی کارگر نشده و آنها شاهد حضور موش‌ها هستند.

جام نیوز: حدود شش سال از اولین برخورد روستائیان نجف‌آباد فیروزه با این نوع موش‌ها می‌گذرد و حالا از شش ماه پیش این موش‌ها امان مردم را بریده و در برخی موارد آنها را مجبور به تخلیه خانه یا بهسازی منازل خود کرده‌اند، طبق گفته مسئولان چندین راه مقابله با موش‌ها انجام شده و همچنان این مبارزه ادامه دارد، اما مردم روستا معتقدند هنوزهیچ روشی کارگر نشده و آنها شاهد حضور موش‌ها هستند.

روستای موش ها در ایران +عکس

روستای موش ها در ایران +عکس

یکی از اهالی روستا که منزل خود را به علت هجوم موش‌ها تخلیه کرده گفت: سال گذشته آن‌قدر تعداد این موش‌ها در خانه من زیاد شد که دیگر قادر به زندگی نبودیم، این موش‌ها کف خانه را سوراخ می‌کردند و گاها ما شاهد نشست بعضی از نقاط خانه می‌شدیم چون زیر آن قسمت‌ها خالی می‌شد.

وی که در حال بازسازی منزل خود بود گفت: به ما برای بهسازی محل وامی داده نشده و من از آن بی‌اطلاعم، من هم اکنون با پسرم زندگی می‌کنم چون منزلم غیرقابل سکونت شده بود و هم‌اکنون آن را کاملا تخریب کرده‌ایم.

یکی دیگر از اهالی که از پرشدن چاه فاضلاب خود توسط این موش‌ها گله‌مند است، می‌گوید: در این مدت این سومین چاه فاضلاب است که در خانه حفر کرده‌ایم چون موش‌ها بر اثر کاویدن خاک، دو چاه دیگر را پر کرده‌اند و این برای ما بسیار هزینه‌بردار بوده است.

در بازدید میدانی از این روستا انجام شد، اکثر خانه‌ها دارای لانه‌های موش یا خسارت دیده بودند، مردم روستا شب‌ها صدای کاویدن خاک توسط موش‌ها را زیرزمین خانه خود احساس می‌کنند.

یکی از اهالی روستا درباره زیادشدن این موش‌ها اضافه می‌کند: این موش‌ها حدود شش سال پیش آمدند و ما به مسئولان اعلام کردیم آن موقع هنوز تعداد خانه‌های موش زده زیاد نبود اگر همان وقت پیگیری صورت می گرفت وضعیت به این شکل نمی‌شد.

براتعلی طوسی، عضو شورای روستای نجف‌آباد فیروزه، گفت: خانه‌های قدیمی بیشتر مشکل‌دار می شوند، این موش‌ها به غلات و آذوقه دام اهالی خسارت می‌زند اما ما بیشتر نگران بهداشت محل زندگی خود هستیم.

روستای موش ها در ایران +عکس

در ادامه وی خبر حمله موش‌ها به قبرستان را تکذیب کرد و گفت: برخی از اهالی آذوقه دام خود را دور قبرستان گذاشته بودند و به طور طبیعی این موش‌ها به‌دنبال آذوقه هستند.

روستای موش ها در ایران +عکس

روستای موش ها در ایران +عکس

روستای موش ها در ایران +عکس

روستای موش ها در ایران +عکس

روستای موش ها در ایران +عکس

مریم رضایی بهورز خانه بهداشت نجف آباد، گفت: آموزش‌های لازم برای مقابله با این موش‌ها به مردم داده شده و به اهالی اطلاع رسانی شده که در صورت گازگرفتگی توسط این جونده به خانه بهداشت مراجعه کنند تا آنها را به شبکه بهداشت ارجاع دهیم که واکسیناسیون شوند چرا که حدود چهار سال پیش یکی از اهالی مورد گازگرفتگی این جونده قرار گرفته بود.

رحمانی مدیر مدرسه نجف‌آباد با بیان اینکه برای مدرسه اتفاقی نیفتاده گفت: در دانش آموزان هیچ نوع بیماری دیده نشده و بیشتر هجوم به خانه‌های قدیمی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رضا رحمانی

      موش بخوردت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج