جاباما
۹۱۸۴۳۷
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

رئیس بانک مرکزی‌: نرخ ارز کنترل شد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شاهد کنترل نرخ ارز و تورم هستیم، گفت: ‌ در صورت عدم رشد نقدینگی، تورم کنترل و شرایط برای بهبود اشتغال بیش از پیش فراهم می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شاهد کنترل نرخ ارز و تورم هستیم، گفت: ‌ در صورت عدم رشد نقدینگی، تورم کنترل و شرایط برای بهبود اشتغال بیش از پیش فراهم می‌شود.

عبدالناصر همتی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با اشاره به اقدامات دولت در راستای کاهش فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی آمریکا اظهار داشت: به سبب اقدامات دولت و پیگیری‌های بانک مرکزی شاهد ثبات در بازار هستیم و فشار دشمن نتوانسته بر این امر تأثیر زیادی داشته باشد بنابراین باید شرایط را احیا و بار از دوش مردم برداشته شود.

وی همچنین با تأکید بر حرکت کشور به سمت شرایط توسعه‌ای و گسترش صادرات تصریح کرد: علیرغم برخی مشکلات شاخص‌های توسعه‌ای در همه زمینه‌ها مثبت شده و اکنون شاهد کنترل نرخ ارز و تورم هستیم که در صورت عدم رشد نقدینگی، تورم کنترل و شرایط برای بهبود اشتغال بیش از پیش فراهم می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: به لحاظ صنعتی آمارها نشان از نرخ رشد مثبت دارند و در بخش کشاورزی نیز ۶ درصد رشد مثبت بود را شاهد بودیم و روابط منطقه‌ای بهبود پیدا کرده است.

همتی با اشاره به آمادگی ایران صادرات برخی محصولات به کشورهای دیگر بیان کرد: نشانه‌های مثبتی دیده می‌شود و هر روز در حال رصد شرایط هستیم تا با تلاش و اتکا به ظرفیت‌های داخلی بتوان به نتیجه موردنظر دست پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعهدات استان تهران در بانک مرکزی گفت: برای اثرگذاری استان تهران در کشور شخصی را تعیین می‌کنیم تا به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، اقدامات استان را پیگیری کند.

رئیس کل بانک مرکزی سپس با اشاره به روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستائیان تصریح کرد: در مورد وام‌های روستائیان عملکرد بانک‌ها کُند ارزیابی می‌شود که در این زمینه به دلیل پرداخت تخصیصات به بانک‌ها، تذکرات لازم داده می‌شود.

همتی همچنین ادامه داد: در مورد مشاغل خانگی و افزایش سهم استان تهران در این حوزه نیز بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد تا در مورد اعتبارات آن تجدیدنظر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر پیگیری موضوع چک‌برگشتی بنگاه‌های کوچک و‌ متوسط افزود: این پیشنهاد خوبی است که به صورت کلی ابلاغ کلی شود که با توجه به رشد قیمت ملک وثیقه‌های قبلی که گرفته شده نسبتی افزایش داده شوند و مردم ‌درگیر ارزیابی و‌کارشناسی نشوند.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا تهران به الگویی در زمینه اقتصاد مقاومتی تبدیل شود و پروژه‌ها با سرعت بیشتری محقق شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با بازی دادن قیمت ارز ، جیب مردم رو خالی کردین الان این اومده با پرروئی از کنترل ارز صحبت میکنه !!!

    • بدون نام

      دلار 3500شده 11500.
      تمام اجناس 3تا4برابرشده تازه یادتان افتاده ک دلار را مهار کنید چرا اون موقع ک دلار داشت هر روز گران میشد هیچ کاری نمیکردین مسولین دست روی دست گذاشته بودن هر روز گران شه .
      الان مردم اکثرا در فقر زندگی می کنن

    • بدون نام

      هروقت ارزش پول ملی رو به مقدار قبل ونه یک سوم فعلی رسونید بعد دم از کنترل ارز بزنید نه الان که در قعر نزول وبی ارزشیست

    • ۰۰۰

      چی میگی کدام ثبات کدام کشک کدام دوغ همش دروغ تحویل مردم میدید بابا خجالت بکشید

    • بدون نام

      بله خوب بردینش بالاو ارزش پول مملکت و نابود کردید حالا رو خدا تومن کنترل شد افرین همچین میگه کنترل شد انگار روی دلار هفت تومن کنترل شده

    • بدون نام

      همتی وقتی حرفی میزنی جوابیه ونظرات مردمو هم بخون تا دیگه چرت نگی کمی اخبار داغ بخون،همتون از تریبونهای یکطرفه فقط دروغ وشعار میدید وبس،ولی واقعیت در قلب جامعه و کنار مردمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج