جاباما
۹۱۸۴۴۴
۱۳ نظر
۵۱۱۰
۱۳ نظر
۵۱۱۰
پ

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

برخی بیماری‌ها آن‌قدر عجیب و غریب و ترسناک هستند که غیرواقعی به نظر می‌رسند، اما واقعا وجود دارند.

برترین‌ها : برخی بیماری‌ها آن‌قدر عجیب و غریب و ترسناک هستند که غیرواقعی به نظر می‌رسند، اما واقعا وجود دارند. در این مطلب با خیالی‌ترین بیماری‌هایی آشنا می‌شوید که واقعی هستند!

۱. جنون گاوی

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

حتما نام بیماری «جنون گاوی» را شنیده اید: این بیماری به مغز گاو‌ها حمله می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها رفتار غیرقابل کنترل داشته باشند، وزن کم کنند و به سختی راه بروند. این بیماری پیشرفت نسبتا کندی دارد و حدود چهار تا پنج سال طول می‌کشد، یعنی گوشت حیوان بیمار می‌تواند به سیستم غذایی انسان منتقل شود. هر چند انسان دقیقا این بیماری را نمی‌گیرد، اما دچار نوعی از این بیماری به نام «کروتزفلد یاکوب» می‌شود که باعث درد، مشکلات رفتاری و شناختی قبل از شروع زوال عقل می‌شود. پس از بروز اولین علائم، میانگین امید به زندگی فقط سیزده ماه است!

۲. سندروم گرگینه

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

این بیماری که ناشی از یک ژن جهش یافته، اما غالب است، باعث رشد مو در سراسر بدن بیمار، از جمله صورت، دست‌ها و حتی کف پا‌ها می‌شود. حتی اگر فقط یکی از والدین حامل ژن آن باشد، ممکن است کودک با این سندروم به دنیا بیاید. در واقع چند بیماری مختلف وجود دارد که باعث رشد بیش از حد مو می‌شود. هرچند این روزها با استفاده از موم یا لیزر می‌توان آن‌ها را برطرف کرد، اما بیشتر مبتلایان ترجیح می‌دهند خودشان را به زحمت نیندازند و بگارند مو هرجا که می‌خواهد رشد کند.

۳. کوری چهره

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

این بیماری که با نام «prosopagnosia» هم شناخته می‌شود، معمولا (نه همیشه) بعد از آسیب به سر ایجاد می‌شود. در این بیماری، افراد توانایی تشخیص دیگران از روی چهره را از دست می‌دهند و اغلب از مدل مو، کلاه، لباس و حتی راه رفتن افراد برای شناخت دوستان و اعضای خانواده خود استفاده می‌کنند. کسانی که با این بیماری به دنیا می‌آیند، معمولا خجالتی و منزوی می‌شوند و با کسانی دوست می‌شوند که ویژگی‌های برجسته و قابل تشخیص دارند. این بیماری هیچ درمان شناخته شده‌ای ندارد، اما گاهی با درمان آسیب بهبود می‌یابد و یا شخص راهکارهایی برای مقابله با خجالت خود پیدا می‌کند.

۴. سندروم دست بیگانه

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

به نظر می‌رسد این بیماری بخشی از یک فیلم ترسناک باشد: دست بیمار خود به خود حرکت می‌کند و سعی می‌کند او را بکشد، اما این بیماری کاملا واقعی است! این بیماری معمولا به دلیل مداخلات پزشکی یا حوادثی ایجاد می‌شود که باعث جداشدن دو نیمکره مغز می‌شود. معمولا دست بیگانه کُشنده نیست و فقط شامل برداشتن و جابجا کردن اشیای کوچک می‌شود، آن هم وقتی که شخص سعی دارد روی چیز‌های کاملا متفاوتی تمرکز کند.

معمولا دستی که غالب نیست از این بیماری رنج می‌برد و با دست غالب باید مانع رفتار‌های نامناسب دست بیگانه شد. هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما می‌توان دست بیگانه را مثل یک بچه شیطان فریب داد! به دست بیگانه یک اسپینر یا چیزی شبیه به آن بدهید تا مشغول باشد و حوادث ناگوار ایجاد نکند.

۵. بیماری مرد سنگی

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

یکی از غم انگیزترین بیماری‌های این مطلب، مرد سنگی است که هیچ درمانی ندارد و به سختی می‌توان آن را تسکین داد. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن مبتلایان درست کار نمی‌کند و آسیب‌های بافت‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها را به استخوان تبدیل می‌کند. حتی بدون آسیب هم، بخش‌های نرم و گوشتی بیمار استخوانی می‌شود و یک اسکلت داخلی ثانویه ایجاد می‌کند که ابتدا بیمار را بی‌حرکت کرده و سپس او را می‌کشد.

هنگامی که پیشرفت بیماری به اوج خودش رسید، بیمار باید انتخاب کند که می‌خواهد به حالت ایستاده، نشسته یا دراز کشیده خشک شود: چون در ادامه پیشرفت بیماری، فرد مبتلا در این حالت ثابت شده و قادر به حرکت نخواهد بود. صفحاتی از استخوان روی دنده‌ها و ریه‌ها ایجاد شده و باعث مشکلات تنفسی می‌شوند، اما قلب، زبان و دیافراگم دچار مشکل نمی‌شوند.

این بیماری حدود ۱۰ سالگی تشخیص داده می‌شود و بیمار با مراقبت تا حدود ۴۰سالگی عمر می‌کند. متاسفانه، بسیاری از پزشکان برای تشخیص مشکل بافت برداری می‌کنند که باعث می‌شود ناحیه بافت برداری شده به استخوان تبدیل شود. انگشتان بدشکل دست و پا اولین نشانه‌های ابتلا به این بیماری هستند.

۶. باکتری گوشتخوار

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

این یک بیماری است که اگر در حال غذا خوردن یا در جمع رسمی باشید (یا کلا هر زمانی)، دوست ندارید درباره‌اش در گوگل جستجو کنید. باکتری گوشتخوار نوعی عفونت است که اغلب با بیش از یک نوع باکتری ایجاد می‌شود. این عفونت به سرعت حرکت می‌کند و بافت‌های نرم بدن را بی‌رنگ می‌کند، می‌خورد و باعث درد و تب می‌شود. این بیماری منطقه آسیب دیده را ابتدا قرمز، سپس بنفش، سپس وقتی بافت می‌میرد سیاه و فاسد می‌کند.

تنها درمان این بیماری جداسازی ناحیه است که اساسا به معنای بریدن آن قسمت به امید گرفتن همه باکتری‌های موجود در منطقه بریده شده و شروع مصرف آنتی‌بیوتیک است. در موراد شدیدتر، قطع عضو لازم است و گاهی منجر به مرگ می‌شود.

۷. سندروم بوی ماهی

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

این بیماری یک اختلال متابولیک است که با نوسانات هورمونی بدتر می‌شود، یعنی زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد. هیچکس دوست ندارد بوی بد بدهد، اما افراد مبتلا به این بیماری بوی بدی می‌دهند. همان طور که از نامش پیداست، بویی شبیه به ماهی فاسد و کار زیادی هم برای آن نمی‌توانند بکنند. درمان‌های هورمونی و نظارت بر غذا‌هایی که می‌خورند تا حدی به کنترل علائم کمک می‌کند.

۸. سندروم آلیس در سرزمین عجایب

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

این یک مشکل عصبی‌روانشناختی است که در آن همه چیز بزرگتر، کوچکتر، دورتر یا نزدیکتر از واقعیت به نظر می‌رسد. این بیماری اغلب در کنار میگرن ظاهر می‌شود و همچنین در نتیجه مصرف دارو‌های روانگردان و برخی تومور‌های مغزی هم دیده می‌شود. جالب است که لوئیس کارول، نویسنده آلیس در سرزمین عجایب هم از میگرن رنج می‌برده و شاید بر اساس درک خودش از اشیای اطراف، داستان آلیس را نوشته باشد.

این بیماری اغلب در کودکی تجربه می‌شود و وقتی بیمار در رختخواب است یا وقتی در حال خوابیدن است رایج است. بیشتر مبتلایان بهبود می‌یابند. البته حتی هنگام بیماری هم علائم را همیشه تجربه نمی‌کنند. این نگران کننده است، چون وقتی اولین بار اتفاق می‌افتد، بیمار نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است.

۹. سندروم زیبای خفته

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

این بیماری که با نام سندروم کلاین-لوین هم شناخته می‌شود، باعث خواب بسیار زیاد در مبتلایان می‌شود که عمدتا پسران نوجوان هستند. آن‌ها پانزده تا بیست و یک ساعت در روز می‌خوابند و هنگام بیداری اشتها و میل جنسی زیادی از خود نشان می‌دهند. این با رفتار عادی یک نوجوان تفاوت زیادی دارد و ممکن است با توهم، افسردگی و بازگشت به رفتار کودکانه همراه باشد. هیچ علت شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد، هیچ درمان رسمی هم ندارد، اما اگر بیمار از اضطراب رنج می‌برد باید به او اطمینان دارد و او را تشویق به خواب منظم و عادت به امور عادی کرد. هر دوره از این بیماری که از یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد در نهایت خود به خود تمام می‌شود. لیتیم در مدیریت علائم بیماری موثر است، اما مبتلایان نباید زیاد فعالیت‌هایی مثل رانندگی کنند.

۱۰. توهم کوتارد

این بیماری‌های ترسناک، تخیلی نیستند!

توهم کوتارد یا بیماری مرده متحرک، یک بیماری روانی است که در فرد باور می‌می کند که مرده است، یا برخی اندام هایش را از دست داده است. این بیماری شبیه افسردگی است، اما بیمار توهماتی دارد که وجود خود را انکار می‌کند. اولین بیمار که تحت درمان دکتر کوتارد قرار گرفت، تا حد مرگ گرسنگی کشید، چون فکر می‌کرد مرده و نیازی به خوردن ندارد و در واقع اجزای بدن برای پردازش غذا را ندارد. منشا این بیماری روانی است، اما از طریق مشکلات مغزی و عدم تعادل شیمیایی هم ایجاد می‌شود. این بیماری با دارو، درمان و گاهی شوک الکتریکی درمان می‌شود.

منبع: top۱۰hq

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب ادام از خواب بیدار میشه میل جنسی داشته باشه خوبه دیگه نداشته باشه خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چي ميگى تو؟

      • انجلا

        ...........هرکسی نظری داره اما بنظرم ادم از خواب ک پامیشه انگار از کمادراومده واقعا هستن کسایی ک بعدازخواب فکرشوت بره سمت این چیزا؟

    • رام

      من هم سندرم زیبای خفته رو دارم و بعضی وقتها دچار سندرم آلیس در سرزمین عجایب هم میشم اسمش قشنگه ولی واقعا عذاب آوره اصلا نمیشه فاصله اشیاع و ارتفاعشون رو درست درک کرد.ولی اولی چندان بد نیست

    • بدون نام

      ۸۰ درصد ایران زیبای خفته رو دارن:)

    • آیلین

      میل جنسی در افراد متفاوته و عادی هم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه اومدی

    • محسن‌

      چه وحشتناک

    • بدون نام

      عکس مرد سنگی اشتباه هست اون مبتلا به نوعی قارچ شده

    • انجلا

      خدا کنه هیچ کس هیچ مریضی نداشته باشه خیلی سخته هم روانی هم جسمی واقعا سخته ادم بعداز هربار مریضی قدرسلامتی رو میدونه حتی یه دلدرد ساده

    • بدون نام

      بیماری ک تو ایران زیاده و گرابانگیر مسئولین شده اختلاس هست امیدوارم ی دوایی واسش پیدا بشه

    • بدون نام

      وای

      پاسخ ها

      • وای

        وای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج