۹۱۸۴۶۸
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

سرطان ریه در پی دود «سیگار الکترونیکی»

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد دود سیگار الکترونیکی منجر به تومور و بروز سرطان ریه می‌شود و همانند سیگار برای سلامت افراد تبعات دارد.

خبرگزاری فارس: به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد دود سیگار الکترونیکی منجر به تومور و بروز سرطان ریه می‌شود.

سرطان ریه در پی دود «سیگار الکترونیکی»

محققان آمریکایی در این پژوهش موش‌ها را تحت بررسی قرار دادند و درنهایت مشخص شد، تقریباً ۲۵ درصد از حیوانات مورد مطالعه پس از یک سال از قرار گرفتن در معرض بخار نیکوتین در معرض تومور قرار گرفتند.

تیم دانشگاه نیویورک (NYU) می‌گوید:‌ نتایج آنها فرآیندی را به دست می آورد که باعث می‌شود، سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیکی روشن شود.

تحقیقات جدید از NYU نشان می‌دهد که دود سیگار الکترونیکی باعث سرطان ریه می‌شود؛ در این مطالعه ۹ موش از 40 حیوانی که مورد آزمایش قرار گرفتند، در معرض این سرطان بودند.

سیگار الکترونیکی که به عنوان جایگزین برای سیگار در برخی از کشورها رواج یافته، تبعاتی همچون سیگار دارد.

حدود 80 درصد آمریکایی‌هایی که دچار بیماری‌های ریوی هستند، زیر ۳۵ سال سن دارند و ۱۶ درصد آنها نوجوانان و ۱۸ سال و کمتر هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ورشکسنگی کار خانه های سیگار سازی را در بردارد که این خبرهای کذب را درج میکنند اللاه واعلم

    • Amir

      اگر سیگار بود که ۳۰ تا موش از ۴۰ تا مرده بدن ، دوما چرا نمیگن که موشهای زنده هم تو این ازمایش خردن ، متن خبر کامل نیست ، تو سایت اصلی نوشته شده که موشهایی هم که در معرض ویپ نبودن هم چندتایی مردن

    • بدون نام

      خبر کذب نزنید، شما که هر خبری رو منبع یابی نمی کنید باعث پر کردن جیب کمپانی های سیگار آمریکایی میشید ، و ضرر به جوانان کشور که خیلی راحت با سیگار الکتریکی یا ویپ می تونن خودشون روداز شر سیگار راحت کنند ، الان نزدیک به ۲۰ سال هست که ویپ آمده و هنوز گزارشی از مرگ و میر ناشی از ویپ یا همان سیگار الکتریکی ارائه نشده ولی میدانید چند صد هزار نفر تو این بیست سال جاتشان را سر همین سیگار ازدست داده اند، ضرر سیگار الکتریکی ۹۵ درصد کمتر از سیگار است این چیزی هست که دانشمندان در تحقیقات ۲۰ ساله خود به آن رسیدن و کار از موش و موش بازی شرکت های تولید سیگار های مرگ آور گذشته، سیگار الکتریکی بهترین هدیه است به سیگاریها و امیدوارم روزی نسل سیگار و تنباکو معمولی برچیده بشه !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج