۹۱۸۴۷۶
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

یک مسئول:

۳۰۰ گونه پرنده در آذربایجان غربی زیست می‌کنند

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۳۰۰ گونه پرنده در استان زیست می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: مهران نظری در کارگاه انتقال تجربیات منطقه ای در خصوص نقش جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه و ششمین جلسه بورد مدیریت مشارکتی مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با احتساب دریاچه ارومیه ۴هزار و ۳۵۵کیلومتر مربع، یعنی بیش از ۲ درصد از مساحت کشور را شامل می شود، تصریح کرد: به لحاظ برخورداری از شرایط خاص توپوگرافی استان، ۳۰۰گونه پرنده، ۵۸ گونه پستاندار و ۷۰ زیستگاه جانوری در این استان وجود دارد.

۳۰۰ گونه پرنده در آذربایجان غربی زیست می‌کنند

نظری با اشاره به اینکه تالاب های آذربایجان غربی از نظر ملی و بین المللی اهمیت بالای برخوردار است، خاطرشان کرد: در حال حاضر ۶ تالاب استان ثبت بین المللی و ۴۰ تالاب استان ثبت ملی شده اند.

وی با اشاره به اجرای پروژه ملی مدیریت نقش جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه افزود: در فاز اول پروژه ملی مدیریت نقش جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه، ۴۳ روستای استان تحت پوشش این پروژه بودند که فاز پنجم این پروژه با ۱۱۰ روستا به اتمام رسیده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه الگو سازی مشارکت جوامع محلی از طریق استقرار کشاورزی پایدار برای نخستین بار در سال ۸۹ در محدوده تالاب سیران گلی نقده انجام شد، خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد کشاورزی پایدار، آگاهی سازی عمومی، حفاظت از محیط زیست به ویژه دریاچه ارومیه است.

نظری به دستاوردهای کلیدی پروژه اشاره و اظهار کرد: تقویت همکاری های بین المللی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باهدف احیای دریاچه ارومیه، اجرای فنون کشاورزی پایدار در اراضی کشاورزی در روستاهای پایلوت،آموزش بیش از ۷۵۰ نفر از زنان روستایی استان، مطالعه و اجرای طرح کسب وکار و طرح پرداخت اکوسیستمی در تالاب کانی برازان مهاباد، نصب ‌دستگاه پایش آنلاین در ۳ تالاب استان و طراحی و ساخت ستون های آبگیری از جمله این دستاوردها است.

وی ادامه داد: باید در این شرایط به نقش جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست توجه کنیم چرا که بدون حمایت و مشارکت آنها نمی توان کارهای بزرگی همچون احیای تالاب ها را انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پلیکان ها رفتن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج