۹۱۸۶۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایتالیای جدید مانچو

غیبت در جام‌جهانی ضربه بزرگی برای فوتبال ایتالیا بود اما به نظر می‌رسد روبرتو مانچینی خیلی زود توانسته این تیم را به دوران اوجش برگرداند و حالا با اقتدار جواز حضور در یورو ۲۰۲۰ را کسب کرده‌اند.

فرهیختگان: غیبت در جام‌جهانی ضربه بزرگی برای فوتبال ایتالیا بود اما به نظر می‌رسد روبرتو مانچینی خیلی زود توانسته این تیم را به دوران اوجش برگرداند و حالا با اقتدار جواز حضور در یورو ۲۰۲۰ را کسب کرده‌اند. ایتالیایی‌ها هر ۷ مسابقه خود تا اینجای کار را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند و اگر در دیدار امشب برابر لیختن‌اشتاین بتوانند به برد برسند که کار چندان سختی نیز نخواهد بود، مانچینی با رکورد ۹ پیروزی متوالی ویتوریو پوتزو، سرمربی ایتالیا بین سال‌های ۱۹۳۸ تا ۱۹۳۹ برابر خواهد شد.

ایتالیای جدید مانچو

تمدید قرارداد سرمربی

مانچینی پیش از حضور در تیم ملی، سرمربی زنیت روسیه بود اما پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایتالیا باعث شد قید ادامه حضور در لیگ روسیه را بزند و به کشورش برگردد تا تیم را از شرایط بحرانی خارج کند. آتزوری با جامپیرو ونتورا حتی از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 نیز صعود نکرد و یکی از غایبان بزرگ این تورنمنت بود. مانچینی با تغییراتی که در این تیم به وجود آورد دوباره ایتالیا را به‌عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا مطرح کرد و شنبه‌شب با برتری برابر یونان صعود تیمش به یورو 2020 قطعی شد.

رسانه‌های ایتالیایی پس از این موفقیت اعلام کردند فدراسیون فوتبال این کشور قرارداد مانچو را برای دو سال دیگر تمدید کرده و او همچنان هدایت آتزوری را برعهده خواهد داشت. گفته می‌شود در قرارداد مانچو با فدراسیون بندی وجود داشته که در صورت صعود ایتالیا به جام ملت‌های اروپا، این فدراسیون می‌تواند به صورت خودکار قرارداد را به مدت دوسال دیگر تمدید کند.

حالا مانچینی با خیالی آسوده‌تر به سراغ مرحله دوم ماموریتش خواهد رفت، موفقیت در یورو 2020 در تابستان آینده و تلاش برای فتح این تورنمنت. روند نزولی ایتالیا در سال‌های اخیر درنهایت به ناکامی در رسیدن به جام جهانی منجر شد. کارشناسان معتقد بودند استفاده بیش‌از‌حد باشگاه‌ها از بازیکنان خارجی باعث شده پدیده‌های فوتبال این کشور فرصت چندانی برای نمایش استعداد خود نداشته باشند و تیم ملی نیز با مشکل بالا رفتن سن ستاره‌ها و نبود بازیکن جایگزین روبه‌رو شود.

سرمربی ایتالیا از ماه می ‌2018 که هدایت این تیم را برعهده گرفت با شیوه 3-3-4 تیمش را به میدان فرستاد و ترجیح می‌داد شیوه هجومی را در تیمش پیاده کند. او به خوبی می‌دانست که خط میانی قدرتمند نقش مهمی در موفقیت یک تیم در فوتبال دارد و به همین دلیل حضور جورجینیو، مارکو وراتی و نیکولو بارلا در میانه میدان، تاثیر زیادی در موفقیت‌های اخیر آتزوری داشته است.

جالب اینکه هیچ‌کدام از این سه بازیکن در تیم‌های بزرگ ایتالیایی عضویت نداشتند.وراتی در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن حضور دارد، جورجینیو پس از مدتی بازی در ناپولی، دو فصل اخیر را در چلسی توپ زده و بارلا نیز پیش از انتقال قرضی به اینتر در فصل جاری، در کالیاری بازی می‌کرد. مانچینی امیدوار است این سه بازیکن همین روند فعلی را تا یورو 2020 نیز حفظ کنند تا بتواند تیمش را به مراحل پایانی جام برساند.

ایتالیای جدید مانچو

مشکل در خط حمله

برخلاف خط میانی قدرتمند، ایتالیا در خط حمله با مشکل روبه‌رو است و اگرچه نفراتی چون لورنزو اینسینیه، چیرو ایموبیله و آندره‌آ بلوتی را در ترکیب خود دارد اما قطعا تیم مانچینی فقدان یک مهاجم بزرگ را حس می‌کند. البته این مهاجمان برخلاف زمان ونتورا، توسط مانچو احیا شده‌اند اما هنوز هم قابل‌قیاس با خط حمله تیم‌های بزرگ اروپایی نیستند.

ایتالیا هنوز سه دیدار دیگر در مرحله مقدماتی یورو پیش‌رو دارد و این دیدارها فرصت خوبی است تا او نفرات جوان و ذخیره‌اش را تا پیش از این تورنمنت آزمایش کرده و با وسواس بیشتری فهرست تیمش برای جام ملت‌ها را آماده کند. مانچینی معتقد است فوتبال ایتالیا جوانان آینده‌دار خوبی دارد و می‌تواند با اتکا به آنها تیمی قدرتمند را برای جام جهانی ۲۰۲۲ بسازد. او می‌گوید: «من همیشه به جوانان مستعد فوتبال ایتالیا باور داشته‌ام.

باید کمی صبور باشیم تا آنها تجربه لازم برای حضور در دیدارهای بزرگ را به دست آورند. زمانی‌که هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم تیم با مشکلاتی چون عدم‌صعود به جام جهانی روبه‌رو بود اما دید من نسبت به فوتبال ایتالیا مثبت بود چون می‌دانستم استعدادهای زیادی وجود دارند که می‌توانند تیم را از آن شرایط خارج کنند. ترکیب تیم ما درحال حاضر بسیار جوان است و البته پدیده‌های دیگری هم در سری A وجود دارند که به‌زودی به تیم ملی می‌رسند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج