جاباما
۹۱۸۶۳۶
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

امروزه تلفن‌های هوشمند که همیشه در کنار ما هستند به دستیار شخصی و ابزار‌های مدیریتی تبدیل شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان به مدیریت کار‌های روزانه پرداخت، آن‌ها را اولویت‌بندی کرد و مطمئن شد که هیچ کاری از قلم نمی‌افتد.

مجله همشهری دانستنیها - نگار شهیددخت: امروزه تلفن‌های هوشمند که همیشه در کنار ما هستند به دستیار شخصی و ابزار‌های مدیریتی تبدیل شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان به مدیریت کار‌های روزانه پرداخت، آن‌ها را اولویت‌بندی کرد و مطمئن شد که هیچ کاری از قلم نمی‌افتد.

به این ترتیب پیدا کردن برنامه‌هایی از این دست برای افرادی که دغدغه و فعالیت ذهنی زیادی دارند و معمولاً خیلی از کارهای‌شان را فراموش می‌کنند، مشکل‌گشاست. به کمک اپلیکیشن‌های زیر که به این منظور طراحی شده‌اند می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دیگر هیچ کاری را فراموش نخواهید کرد.

۱. Instapaper

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

اپلیکیشن Instapaper به شما اجازه می‌دهد تا لینک‌ها و وب‌سایت‌های مختلف را ذخیره کرده و در زمان دلخواه به مطالعه آن‌ها بپردازید. علاوه بر ذخیره‌سازی صفحات نیز می‌توان بعضی ویدئو‌ها و دیگر محتویات وب را هم برای مشاهده‌های بعدی نگه داشت. طراحی و محیط برنامه ساده است.

می‌توان اندازه، فونت و رنگ متن را به سلیقه خود تنظیم کرد. مقاله‌های ذخیره شده به‌صورت کاملاً آف‌لاین در دسترس قرار می‌گیرند تا بدون دسترسی به اینترنت نیز بتوان آن‌ها را مطالعه کرد. علاوه بر آن می‌توان پوشه‌های مختلف ایجاد کرد، متن‌ها و لینک‌های ذخیره شده را بر اساس الفبا، تاریخ انتشار و دیگر معیار‌ها مرتب کرد.

۲. Google Keep

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

این اپلیکیشن از محصولات شرکت گوگل است که به‌طور پیش‌فرض روی بیشتر گوشی‌های اندرویدی نصب است و به ساده‌ترین شکل ممکن تمامی امکانات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

امکان ضبط صدا هنگام یادداشت‌برداری و دسترسی به آن در همان یادداشت مربوطه، وارد کردن عکس از گالری یا دوربین گوشی به داخل یادداشت‌های شما، رنگ‌بندی‌های مختلف و متنوع برای پس‌زمینه یادداشت‌ها از ویژگی‌هایی است که گوگل کیپ را به یک اپلیکیشن خوب و کامل تبدیل کرده است.

رابط کاربری این نرم‌افزار به‌طوری طراحی شده که سریع‌ترین راه را برای ثبت یادداشت‌ها به‌وجود آورده است. از دیگر امکانات فوق‌العاده این برنامه، اشتراک‌گذاری یک یادداشت خاص با دوستان است که می‌توان یک یا چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده را برای یک یادداشت خاص مشخص کرد تا آن‌ها هم از گوشی خود به آن یادداشت دسترسی داشته باشند.

۳. Pocket

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

اپلیکیشن Pocket به شما کمک می‌کند تا مقاله‌ها، لینک‌ها و ویدئو‌های مختلف را ذخیره کنید. این اپلیکیشن نسبت به Instapaper طراحی کاربرپسندتری دارد. نرم‌افزار یاد شده دارای ویژگی‌های مختلف قابل توجه بسیار زیادی است که از جمله می‌توان به عملکرد تبدیل متن به گفتار اشاره کرد که اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های درج شده با صدای بلند برای‌تان خوانده شود.

۴. Google Calendar

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

Google Calendar برنامه‌ای فوق‌العاده برای به‌خاطر سپردن رویداد‌های مهم تاریخی است. در صورت شخصی‌سازی این تقویم هیچ رویداد مهمی را فراموش نخواهید کرد. یادآوری ایمیل‌ها، نوتیفیکیشن‌ها، مشاهده برنامه‌ریزی‌های روزانه و ماهانه و برخورداری از ویجت‌ها از ویژگی‌های این برنامه است.

۵. IFTTT

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

این اپلیکیشن می‌تواند کار‌های مورد نظرش را در زمان‌های دلخواه انجام دهد. برنامه شامل مجموعه‌ای از کار‌های از پیش طراحی شده است که کافی است آن‌ها را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال می‌توان مشخص کرد که هر زمان عکسی در اینستاگرام پست کردید، همان عکس به صفحه توییتر شما هم اضافه شود یا دستوری تعریف کرد که تقویم گوگل همیشه تولد دوستان‌تان را یادآوری کند.

۶. Tick Tick

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

تیک‌تیک یک اپلیکیشن کاربردی برای یادآوری و مدیریت کار‌های روزانه است که می‌توانید یادآوری مسئولیت‌های مختلف در آن را تنظیم کنید. همچنین قادرید اولویت و اهمیت کار‌های مختلف را برای این اپلیکیشن مشخص کنید.

در هر زمان نیز که بخواهید می‌توانید ویژگی یادآوری آن را وارد حالت خواب کنید. با این کار برنامه به‌طور کامل غیرفعال نخواهد شد. همچنین با تعیین کردن اعمال مختلف در تقویم، می‌توانید بقیه اپلیکیشن‌های گوشی‌تان را با آن همگام‌سازی کنید.

۷. Remember Milk

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن امکان دریافت نوتیفیکیشن و یادآوری‌ها از طریق توییتر، ایمیل و دیگر پلتفرم‌هاست. البته برای فعال‌سازی ویژگی یاد شده باید از طریق وب‌سایت آن اقدام کنید.

اولویت‌بندی، مشخص کردن زمان دقیق در تقویم و تعداد تکرار یادآوری‌های مختلف نیز از قابلیت‌های دیگر این برنامه است. اگر شما نیز از آن دسته از افرادید که به‌صورت معمول کار‌هایی را که باید انجام دهند، فراموش می‌کنند، استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

۸. Countdown+Event Reminders Lite

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

فراموش کردن روز‌های مهم که در آن‌ها قرار کاری دارید علاوه بر اینکه می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی داشته باشد، باعث از بین رفتن دوستی‌ها و فرصت‌های شغلی نیز می‌شود.

اگر می‌خواهید هیچ مناسبتی را از دست ندهید کافی است اپلیکیشن را دانلود کرده و برنامه را با تقویم گوشی همگام‌سازی کنید و رویداد‌های مهم و حیاتی را به‌صورت دقیق از لحاظ زمانی به آن اضافه کنید. میزان تکرار یادآوری‌ها نیز قابل تنظیم است. می‌توان رویداد‌ها را با توجه به نوع‌شان طبقه‌بندی کرده و آن‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشت.

۹. Evernote

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فهرست کارهای‌تان را در آن تنظیم کرده و همچنین تصاویر، وب‌سایت‌ها و حتی فایل‌های صوتی را به‌عنوان یادداشت در آن ذخیره کنید. برای هر یادداشت نیز می‌توان یک یادآور اضافه کرد تا شما را مطلع کند.

جستجو و یافتن یادداشت‌های ذخیره شده در این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را با دیگر بخش‌های دستگاه همگام‌سازی کرد یا با دوربین گوشی از فایل‌های متنی عکس گرفت و به‌صورت فایل‌های متنی ذخیره کرد. به عبارت دیگر Evernote یک ویجت همه‌کاره است و یادداشت‌برداری را لذتبخش می‌کند.

۱۰. Last Pass

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فراموش‌کار‌ها

یکی از مواردی که احتمالاً برای همه پیش آمده فراموش کردن رمز عبور است. این اپلیکیشن ابزاری کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر امن نگه‌داشتن حساب‌های کاربری خود مشکلی در به حافظه سپردن رمز عبور‌های مختلف نداشته باشند.

این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا همه رمز عبورهای‌تان را در محفظه‌ای امن ذخیره کنید که دارای یک رمز عبور اصلی برای همه حساب‌های کاربری‌تان است. پر کردن خودکار فرم‌ها فقط به وب‌سایت‌ها محدود نمی‌شود و در اپلیکیشن‌هایی که خواستار رمز عبورند نیز کاربرد خواهد داشت.

هر زمان که بخواهید به یکی از رمزعبور‌های ذخیره شده دسترسی داشته باشید می‌توانید با استفاده از رمز عبور اصلی یا Master Password به آن دسترسی داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج