جاباما
۹۱۸۷۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پاسخ حزب موتلفه به گزارش «متهم به نفوذ»

حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد که تخریب و تضعیف دولت حتی در مواردی که کاملا سیاست‌های جاری را مفید برای مصالح و منافع ملت و کشور نمی‌داند خودداری داشته و دارد لکن نقد دلسوزانه و تذکر و نیز نصیحت به ائمه المسلمین را وظیفه شرعی و عقلی و حزبی خود دانسته و می‌داند و آن را برای ریاست جمهوری مفید و یاری‌دهنده به او در اداره صحیح کشور می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد که تخریب و تضعیف دولت حتی در مواردی که کاملا سیاست‌های جاری را مفید برای مصالح و منافع ملت و کشور نمی‌داند خودداری داشته و دارد لکن نقد دلسوزانه و تذکر و نیز نصیحت به ائمه المسلمین را وظیفه شرعی و عقلی و حزبی خود دانسته و می‌داند و آن را برای ریاست جمهوری مفید و یاری‌دهنده به او در اداره صحیح کشور می‌داند.

جوابیه موتلفه به گزارش متهم به شرح زیر است:

پیرو تحلیل آن خبرگزاری در تاریخ دوشنبه ۹۸/۷/۲۲ با کد خبری ۹۸۰۷۲۱۱۶۰۹۵ در رابطه با موضع هفتگی دبیر کل محترم حزب موتلفه اسلامی پیرامون سخنان ریاست محترم جمهوری لطفا توضیحات زیر را طبق قانون مطبوعات امر به انتشار فرمایید.

در نظام مردمسالاری جمهوری اسلامی ایران، براساس اصل آزادی بیان اظهارات هر مسئول از جمله ریاست محترم جمهوری را می‌توان نقد کرد و به وی تذکر داد.

حزب موتلفه اسلامی، بر مبنای احترام به قانون و رای اکثریت مردم و تنفیذ رهبر معظم ولی فقیه و موازین اسلامی از تخریب و تضعیف دولت حتی در مواردی که کاملا سیاست‌های جاری را مفید برای مصالح و منافع ملت و کشور نمی‌داند خودداری داشته و دارد.

لکن نقد دلسوزانه و تذکر و نیز نصیحت به ائمه المسلمین را وظیفه شرعی و عقلی و حزبی خود دانسته و می‌داند، و آنرا برای ریاست جمهوری مفید و یاری‌دهنده به او در اداره صحیح کشور می‌داند.

سخنان اخیر ریاست محترم جمهوری موجب شد که حتی سخنگوی محترم شورای نگهبان به ایشان تذکر دهد که از این سخنان برداشت هست که مغایرت با سوگند رییس جمهور در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور دارد و نادیده نگاشتن قانون اساسی و قوانین انتخابات و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز همین تذکر را به رییس محترم جمهوری دادند که سخنان ایشان با موازین و اصول قانون اساسی مغایرت دارد و تذکر دادند که نظارت در انتخابات‌ها در سراسر جهان نظارت استطلاعی نیست نظارت استصوابی است والا نظارت بی‌ثمر است.

دبیر کل حزب یادآور شده است که نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان در ۱۰ دوره انتخابات مجلس و سایر انتخابات‌ها مانع حضور همه سلیقه‌ها و تفکرات مختلف و متنوع و جناح‌های سیاسی که در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور فعالند نشده است و نمی‌شود.

بنابراین در این مواضع متهم کردن تلویحی رییس جمهور به نفوذی بودن مشاهده نمی‌شود این تذکر برای تصحیح سخنان ایشان است تا موجب سوء‌استفاده عناصر مساله‌دار نشود.

به نظر می‌رسد ریاست محترم جمهوری اگر می‌خواستند هوشیاری ملت بزرگ ایران را متذکر شوند می‌فرمودند ملت در انتخابات‌ها شرکت می‌کند و مردم رای خود را همواره و آزادانه به صندوق انداخته‌اند و حتی در دوره اول مجلس شورای اسلامی که هنوز قوانین انتخابات در مجلس تدوین و تصویب نشده بود و هنوز چهره منافقین و حزب توده‌ای‌ها و بنی صدرها برای مردم کاملا آشکار نشده بود باز ملت بزرگ و هوشمند به آنها رای نداد و پس از این همه ماجراها و آشکار شدن خطا آمریکایی و حمایت از صدام و ۱۷ هزار ترور و حمایت صریح سران استکبار آمریکا و غرب از منافقین و پایان یافتن حزب فریبکار توده که به دروغ خود را اجرا کننده خط امام معرفی می‌کرد و روسایی بنی صدرها و معاندین نظام ملت با شور و شرکت گسترده در انتخابات شرکت می‌کند و حقوق همه سلیقه‌ها در انتخابات ها حفظ شده و نمی‌شود و بهتر است فعالاتن سیاسی انتخابات را به جدال‌های بی‌ثمر نکشانند بلکه هر گروه برنامه و مواضع خود را صادقانه برای مردم شرح دهد تا مردم به آسانی و در فضای آرام در انتخابات پیش روی افراد کارآمد و عناصر دارای سلامت مالی و سیاسی و فرهنگی و چهره‌های ارزشمندی چون اکثریت نمایندگان دوره اول مجلس را انتخاب نمایند.

این موضع تایید همگان را در بردارد و محیط را برای شرکت اخلاق‌مدار و همه جناح‌ها و سلیقه‌ها مساعد می‌نماید.

اما این‌که طوری سخن گفته شود که گویا ریاست محترم جمهوری مخالف نظارت شورای نگهبان هستند یا معاون اول رییس جمهور بگویند: برخی بیخود تفسیرهای بد از صحبت‌های آقای رییس جمهوری نکنند این طرز صحبت بدیهی است نقد و انتقاد موضع‌گیری را به دنبال دارد.

از سوی دیگر ظاهرا برای نقد و تذکر نمی‌شود از معاونت رییس جمهوری پرسید که کدام نقد را ایشان بیخود می‌دانند و چه نقدی باید بشود که معاون اول آنرا با خود بدانند.

به نظر می‌رسد همه با هم باید تلاش کنیم در این شرایط منطقه و بین‌الملل و فشارهای استعماری و مشکلات داخلی یکدیگر را به اتخاذ مواضعی توصیه کنیم که فضای اخلاقی و رقابت سالم را در انتخابات فراهم آورد و از متهم کردن یکدیگر خودداری شود و اگر خبرگزاری محترم ایسنا نیز قصد تذکر دارند آنرا به نحو احسن بیان مطرح نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج