جاباما
۹۱۸۸۱۷
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

اعتراض بی‌جا به حذف یارانه منجر به جریمه می‌شود

یکی از سیاست های پایدار سنوات اخیر، الزام دولت به «غربالگری یارانه بگیران» بود؛ به گونه ای که حتی در سال ۹۳ دولت گام هایی برای اجرای این تکلیف برداشت اما به دلیل نبود بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت درآمدی، دارایی، اقتصادی خانوارها در ادامه مسیر غربالگری موفق نبود.

خبرگزاری مهر: یکی از سیاست های پایدار سنوات اخیر، الزام دولت به «غربالگری یارانه بگیران» بود؛ به گونه ای که حتی در سال ۹۳ دولت گام هایی برای اجرای این تکلیف برداشت اما به دلیل نبود بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت درآمدی، دارایی، اقتصادی خانوارها در ادامه مسیر غربالگری موفق نبود.

ورشکسته ها، بیماران صعب العلاج، بدهکاران و وام گیرندگان حذف شده از صف یارانه می توانند با پر کردن پرسش نامه ای مراتب اعتراض خود را اعلام کنند اما در صورت عدم صحت اطلاعات، جریمه خواهند شد.

یکی از سیاست های پایدار سنوات اخیر، الزام دولت به «غربالگری یارانه بگیران» بود؛ به گونه ای که حتی در سال ۹۳ دولت گام هایی برای اجرای این تکلیف برداشت اما به دلیل نبود بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت درآمدی، دارایی، اقتصادی خانوارها در ادامه مسیر غربالگری موفق نبود.

در این بین با توجه به کاهش درآمدهای دولت و غیرمنطقی بودن تداوم پرداخت یارانه نقدی به حدود ۷۸ میلیون ایرانی، از حدود سه سال پیش مقدمات راه اندازی سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان توسط وزارت رفاه فراهم شد و طی سه سال گذشته با استخراج اطلاعات هزینه ای خانوارها، وزارت رفاه توانست بستر اطلاعاتی لازم برای حذف یارانه نقدی دهک های بالای درآمدی را فراهم کند.

در نهایت با توجه به الزام قانونی جهت حذف یارانه ثروتمندان برای سال جاری و تهیه دستورالعمل از سوی کمیته ای چهارجانبه متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار، وزارت ارتباطات و وزارت کشور، با استفاده از سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان در شهریوماه امسال، یارانه نقدی حدود ۷۰۰ هزار نفر قطع شد.

البته با توجه به اینکه احتمال خطا در غربالگری وجود دارد، امکان ثبت اعتراض برای کسانی که به حذف یارانه نقدی خانوارشان اعتراض دارند، فراهم شده است.

نکته جالب در اعتراض خانوارها، اعتراض اقشاری بود که به گفته میرزایی سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه، جزو قشر مرفه محسوب شده و حتی در مواردی گردش مالی میلیاردی در ماه داشته اند اما در اعتراض به حذف یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دلایل عجیبی همچون عدم پذیرش و یا صوری خواندن تراکنش های بانکی، جابه‌جایی وجه برای کسب‌وکار، حساب‌های اجاره‌ای، تغییرات مسکن و تجهیز مسکن، خرید و فروش مسکن، تغییر وضع اقتصادی و ورشکستگی، کسادی بازار و ... را عنوان کرده اند.

در خلال این اعتراضات، برای ورشکسته ها، بیماران صعب العلاج، بدهکاران و وام گیرندگان، پرسش‌نامه‌ای تهیه شده تا با ثبت اطلاعات خود وارد سیکل بررسی میدانی ماموران شده و در صورت صحت اطلاعات وارده به صف یارانه نقدی بازگردند.

حال اگر صحت اطلاعاتی که این افراد در پرسش نامه وارد کرده اند نقض شود مطابق با ماده ۱۰ قانون هدفمندی جریمه خواهند شد به گونه ای که طبق گفته میرزایی نه تنها یارانه‌شان قطع خواهد شد، بلکه بدهی‌شان در سازمان مالیاتی و سیستم بانکی نیز ثبت می شود، به این صورت که کلا حساب‌هایشان بسته می‌شود؛ مگر این‌که بدهی خود را پرداخت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا از اول با این اصل که حاملهای انرژی گران شود و به جای آن یارانه را به خود مردم بدهند تا مدیریت کنند این کلاه بزرگ هدفمند سازی یارانه ها را به سر مردم گذاشتید .حالا بعد از چند سال با چندین برابر کردن قیمت حاملهای انرژی همان مبلغ ثابت روز اولیه یارنه ها را دارید حذف میکنید به بهانه های غیر واقعی .این یک نوع کلاهبرداری از ملت است

    • بدون نام

      مردیم

    • بدون نام

      یارانه بنده هم بخاطر چک برگشتی به مبلغ ۵۰میلیون تومن بسته شده الان ۳ماه شده کاری میشه کرد یا نه ..

    • علی ازهمدان

      ولی روز اول یارانه برای تمام اقشار جامعه بود آقای احمدی‌نژاد گفتند این پول امام زمان برای همه ملت ایران صحبت از افراد پردرآمد و کم درآمد نبود حالا چطور شده شما کم کم همه را یواش یواش حذف میکنید شما حاملهای سوخت و انرژی را به قیمت اول برگرداند ویارانه همه ملت وحذف کنید مااصلا یارانه نمیخوایم

    • مملی

      شده جنگل شِروود

    • دونالد ترامپ

      تا خر هست خر سوار هم هست

    • دونالد ترامپ

      تا خر هست خر سوار هم هست

    • بدون نام

      این یعنی آزادی بیان کشک
      یعنی هرکسی انتقادکنه دهنشوصاف میکنیم
      یعنی هرظلمی به ملت بکنیم کسی غلط میکنه صداش دربیاد

    • بدون نام

      پس تو روز روشن زور می گین

    • بدون نام

      یارانه حق همه است

    • بدون نام

      فکر میکنه بایه مشت بیسواد حرف میزنه.جریمه را از کجا آوردی ،کی گفته کجا آمده!

    • راد

      ازالطاف دولت تدبیروامید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ژالواژان یک نون دزدید 15سال روز 2نون تو رندان بهش دادن...جریمش آن بود.تورو خدا از جریمه منصرف نشین.یارانه هدفمند.خوب است.

    • بدون نام

      مردم را تهدید می کنید ، من بازنشسته ۵سال پیش از ایران خودرو پژو پارس گرفتم یارانه ام را قطع نمودند ، حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ؟

    • محمد

      دارن علنا میگن اعتراض نکنید ! اینم یک نوع سرکوب به اعتراضاتبه که به حقه ! چرا نمیفهمن که یارانه حق همه کساییه که در ایران به دنیا آمدن ؟؟

    • بدون نام

      ولی به بعضی از میلیاردرها هم صدقه واجبه

    • دیدبان

      دولت تدبیر و دروغ

    • بدون نام

      فعلا هر چوبی میتونید تو استین مردم کنید ولی شک نکن یه روزی نابود خواهید شد

    • محمود

      کاش یارانه نبود این گرانی فاجعه بارهم نبود ...

    • محمود

      روحانی نبایدرییس جمهورمیشدچون سواد ندارداقتصادفوق لیسانس میخواد

    • محمود

      روحانی نبایدرییس جمهورمیشدچون سواد ندارداقتصادفوق لیسانس میخواد

    • بدون نام

      لطفا"مبلغ حاملهای انرژی رابه سال 89 برگردانید خداراخوش نمیاد این همه ما ملت بدبخت را خوار وزار کنید یارانه طرح غلطی بود از جانب یک انسان بی سوادی مثل احمدی نژاد که بدون مطالعه وبدون اطلاع از عواقب آن انجام شد خداازش نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج