جاباما
۹۱۸۸۲۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

پای آدامس‌هایِ قاچاق به مغازه‌ها باز شد

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت می‌گوید: افراد باید محصولات غذایی و تنقلات را از مراکز معتبر خریداری کنند و باید به هنگام خرید تاریخ تولید و انقضای محصولات را بررسی کنند و اگر تاریخ آن مخدوش باشد و یا تاریخ آن گذشته باشد از خریداری آن محصول خودداری کنند.

سلامت نیوز: رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت می گوید: افراد باید محصولات غذایی و تنقلات را از مراکز معتبر خریداری کنند و باید به هنگام خرید تاریخ تولید و انقضای محصولات را بررسی کنند و اگر تاریخ آن مخدوش باشد و یا تاریخ آن گذشته باشد از خریداری آن محصول خودداری کنند .

دکتر کیانوش جهانپور درباره نحوه شناسایی آدامس ها و شکلات های تاریخ مصرف گذشته که اخیرا گزارش‌ و ویدئوهایی مبنی بر فروش آنها در مغازه ها از سوی مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است گفت: افراد باید محصولات غذایی و تنقلات را از مراکز معتبر خریداری کنند و باید به هنگام خرید تاریخ تولید و انقضای محصولات را بررسی کنند و اگر تاریخ آن مخدوش باشد و یا تاریخ آن گذشته باشد از خریداری آن خودداری کنند.

وی گفت: محصولات جعلی و تقلبی و قاچاق حتی ممکن است با نام و برندهای معروف خارجی عرضه شود در حالی که جعلی و تقلبی باشد و متعلق به شرکت اصلی نباشد که ممکن است تاریخ بسته بندی این محصولات نیز جعلی و تاریخ گذشته باشد ساده‌ترین راه در این موارد استعلام شناسه اصالت کالا است و افراد می توانند کدهای موجود روی برچسب محصولات را از طریق پیامک از سامانه پیامکی۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام کنند و اگر سامانه اصالت آن کالا را تایید کرد و تاریخ انقضای آن مطابقت داشت می توانند آن محصول را خریداری کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود : هموطنان همچنین می‌توانند از طریق سایت "سازمان غذا و دارو" و در بخش استعلام کد رهگیری، شناسناسه اصالت کالا را وارد کنند و اگر اصالت کالای سلامت محور توسط سامانه تایید شد می توانند آن را خریداری کنند. همچنین افراد می توانند اپلیکیشن" تی‌تک" را بر روی تبلت و تلفن همرا نصب کنند و کدهای دو بعدی را که بر روی شناسه اصالت کالا است از طریق این نرم افزار اسکن کنند بلافاصله اصالت یا عدم اصالت کالای سلامت محور و تاریخ تولید و انقضای آن را دریافت می کنند.

وی گفت: نظارت بر روی مغازه ها و واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی با مراکز بهداشت استان ها و شهرستان ها است و همکاران ما در اداره بهداشت محیط این نظارت را بر عهده دارند. بازدیدهای دوره ای و بازدیدهای سرزده از این مکان ها صورت می گیرد و در صورتی که در بازرسی ها مشکلی وجود داشته باشد قطعا برخوردهای لازم بسته به نوع تخلفات صورت می گیرد و اگر مشخص شود کالایی اصالت ندارد و یا قاچاق است و یا تاریخ مصرف گذشته است این کالاها جمع آوری می شوند و با واحد صنفی متخلف طبق مقررات برخورد می شود و به دستگاه قضایی ارجاع می شوند و ممکن است حتی واحد صنفی متخلف پلمپ شود.

دکتر جهانپور در پایان گفت: مردم در سراسر کشورمی توانند تخلفات در حوزه بهداشت محیط را طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند و این سامانه پذیرای شکایات و اعتراضات ، انتقادات و گزارش تخلفات از سوی مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shanjani.............

      '''' برای آدامس جویدن ناقابل ''' این همه برنامه ?

    • بدون نام

      خیلی از مسئولین ما هم تاریخشون گذشته چرا اونا هنوز مورد استفاده هستن؟؟؟؟زمان جنگ جوونارو میفرستادن جلو میگفتن راه برای جوونا بازه اما حالا چی؟جوونا خامن؟؟جوونا بی تجربه ان؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج