۹۱۸۸۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افزایش عفونت‌های تنفسی کودکان در اثر دود سیگار

مسئول کارگروه ریه کودکان نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل اعلام کرد، دود سیگار از جمله عوامل محیطی است که احتمال ابتلا به عفونت تنفسی را در کودکان افزایش می‌دهد.

ایرنا: مسئول کارگروه ریه کودکان نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل اعلام کرد، دود سیگار از جمله عوامل محیطی است که احتمال ابتلا به عفونت تنفسی را در کودکان افزایش می‌دهد.

افزایش عفونت‌های تنفسی کودکان در اثر دود سیگار

دکتر مریم حسن‌زاد روز سه شنبه ، اظهار داشت: کودکانی که ناخواسته در معرض دود سیگار هستند، بیشتر از سایر کودکان در معرض ابتلاء به بیماری‌های عفونت‌های تنفسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: برخی والدین تصور می‌کنند که کشیدن سیگار در بیرون از خانه، عوارضی بر روی کودکان آنان ندارد که این باور غلط بوده و مصرف سیگار در بیرون از خانه هم می‌تواند عوارضی بر روی کودکان آنان داشته باشد.

فوق تخصص بیماری ریه کودکان بیان داشت: آلودگی هوا و زمینه ژنتیکی هم از دیگر عواملی هستند که احتمال ابتلا به این بیماری را در کودکان افزایش می‌دهند.

وی اظهار داشت: کودکانی که ۲ تا ۳ بار در طول سال دچار عفونت تنفسی می‌شوند باید از نظر نقص سیستم ایمنی بدن مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت ابتلا به آن، مداوا شوند.

حسن‌زاد با اشاره به اینکه عوامل آلرژی و آسم می‌توانند زمینه عفونت‌های مکرر تنفسی را بوجود آورند، گفت: علت ابتلا به بیماری عفونت مکرر تنفسی باید به طور دقیق مشخص شود و کودک مورد مداوا قرار گیرد.

وی در باره میزان شیوع بیماری عفونت تنفسی کودکان گفت: این بیماری از جمله بیماری‌های شایع در کودکان است و درصد بالایی از مراجعات کودکان به مراکز درمانی در این زمینه است. این بیماری شامل ذات‌الریه، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی است که در پنل‌های این کنگره به علائم، درمان‌های جدید و پیشگیری از آن‌ها پرداخته می‌شود.

فوق تخصص بیماری ریه کودکان افزود: پنل‌های مختلفی در حیطه ریه، مراقبت‌های ویژه و سل کودکان طی مدت برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل، برپا خواهد شد.

حسن‌زاد ادامه داد: پزشکان برجسته در رشته‌های مختلف از جمله ریه کودکان، عفونی کودکان و مراقبت‌های ویژه، تازه‌ها و دستاوردهای این حیطه را ارایه می‌دهند.

نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل از ۲۰ مهرماه در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان کار خود را آغاز کرد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج