جاباما
۹۱۸۹۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ابداع ایمپلنتی که معتادان را از مرگ نجات می‌دهد

محققان دانشگاه "نورث وسترن" یک دستگاه جدید برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر ساخته‌اند که با تشخیص مصرف بیش از حد و اوردوز می‌تواند جان افراد را نجات دهد.

ایسنا: محققان دانشگاه "نورث وسترن" یک دستگاه جدید برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر ساخته‌اند که با تشخیص مصرف بیش از حد و اوردوز می‌تواند جان افراد را نجات دهد.

به نقل از گیزمگ، به لطف کمک هزینه ۱۰ میلیون دلاری موسسه ملی بهداشت آمریکا(NIH) به تیمی از محققان دانشگاه نورث وسترن برای سرعت بخشیدن به توسعه یک ایمپلنت بیوالکترونیکی، این محققان موفق شدند یک حسگر برای احساس مصرف بیش از حد مواد مخدر و توزیع بلافاصله یک دوز از نالوکسون که زندگی فرد را نجات می‌دهد، ابداع کنند.

"جان راجر" محقق اصلی این پروژه توضیح می‌دهد: مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی نشان دهنده یک بحران است که به شکل روزافزون در حال افزایش است. ما یک رویکرد مهندسی محور برای این بحران توسعه داده‌ایم که از فناوری‌های نوین زیست الکترونیکی استفاده می‌کند.

این ایمپلنت یک راه حل نسبتاً ساده در صورت مصرف بیش از حد مواد مخدر ارائه می‌دهد. این حسگر که یک دستگاه کوچک به اندازه یک فلش یواس‌بی کوچک است، می‌تواند در زیر پوست شخص کاشته شود و هنگام استفاده بیش از حد از ماده مخدر، می‌تواند سطح اکسیژن خون را ردیابی کند و آن را تشخیص دهد.

ابداع ایمپلنتی که معتادان را از مرگ نجات می‌دهد

راجرز می‌گوید: این ایمپلنت‌های کوچک و بی سیم از مخازن کاملاً بسته و پر از نالوکسون پشتیبانی می‌کنند. این حسگر مینیاتوری با نظارت مستمر اکسیژن رسانی به بافت، مصرف بیش از حد مواد مخدر را شناسایی می‌کند، در نتیجه به طور خودکار و فوری یک دوز نجات دهنده از نالوکسون را در بدن آزاد می‌کند تا شخص مبتلا به اوردوز و مرگ نشود و نجات پیدا کند.

این حسگر یک استراتژی جدید قانع کننده برای نبرد با افزایش مصرف بیش از حد مواد مخدر است و انتظار می‌رود مصرف کنندگان این مواد افیونی این وسیله را آزادانه انتخاب کنند تا درصد مرگ و میر بر اثر اوردوز کاهش یابد.

یکی شیوه جدید دیگر در این راستا، یک راهکار جالب بود که در اوایل سال جاری معرفی شد. در این شیوه یک برنامه تلفن هوشمند از امواج صوتی برای ردیابی میزان تنفس شخص استفاده می‌کند. بنابراین کاربر قبل از مصرف مواد مخدر باید این برنامه را فعال کند تا برنامه در صورت مشخص شدن مصرف بیش از حد و شناسایی دوز مصرف، به طور خودکار با اورژانس تماس بگیرد.

ابداع ایمپلنتی که معتادان را از مرگ نجات می‌دهد

کمک موسسه ملی بهداشت آمریکا به دانشمندان دانشگاه‌های مختلف به عنوان بخشی از برنامه گسترده "HEAL"(کمک به پایان اعتیاد طولانی مدت) انجام می‌شود. این برنامه با هدف مقابله با بحران افزایش مصرف مواد افیونی نزدیک به یک میلیارد دلار کمک هزینه از بودجه دولتی در سال ۲۰۱۹ به دانشگاه‌ها و تیم‌های تحقیقاتی اعطا کرده است.

"فرانسیس کالینز" مدیر NIH می‌گوید: ما به یک روش علمی چند جانبه برای کاهش خطرات مصرف مواد مخدر و تسریع در توسعه روش‌های درمانی موثر برای درمان اعتیاد به مواد افیونی نیاز داریم. این سرمایه گذاری بی‌سابقه در برنامه HEAL نشان از تعهد ما برای حل این بحران ویرانگر دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج