۹۱۸۹۸۸
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

باخت کی‌روشی به شاگرد خلف کی‌روش

تیم ملی ایران در شرایطی مقابل بحرین شکست خورد که یک پرتغالی با کارنامه‌ای شبیه به کی روش، سرمربی این تیم بود.

ورزش سه: تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا شکست بدهنگامی مقابل بحرین تجربه کرد تا در ادامه کار سختی در گروه سوم مسابقات داشته باشد.

این نتیجه در شرایطی به دست آمد که بازیکنان تیم ملی نمایش هایی امیدوارکننده و فوتبالی تهاجمی در چهار بازی گذشته با ویلموتس ارائه کرده بودند ولی در شرایطی به منامه رفتند که هم پیشینه تاریخی بر علیه آنها بود و هم یک مربی پرتغالی با افکار دفاعی هدایت قرمزهای بحرینی را برعهده گرفته بود.

پس از حذف بحرین در مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیای ۲۰۱۹ که با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل کره جنوبی رخ داد، فدراسیون فوتبال این کشور میروسلاو سوکوپ را اخراج کرد و هلیو سوسای پرتغالی به جای او انتخاب شد. مربی ۵۰ ساله ای که توانسته همان کاری را در پرتغال انجام دهد که ۳۰ سال پیش کی روش انجام داده بود.

باخت کی‌روشی به شاگرد خلف کی‌روش

سوسا یکی از بازیکنان نسل طلایی پرتغال بود که با کی روش موفق شد در کنار ستاره هایی نظیر کاستا، فیگو، پینتو و سایرین، قهرمانی جهان را در سال 1989 جشن بگیرد. او در آن زمان یکی از مردان کلیدی کی روش به شمار می رفت.

سوسا پس از سال ها با اتکا به تجربیات گذشته اش، توانست در سال 2016 با تیم زیر 17 ساله های پرتغال قهرمان اروپا شود و در سال 2018 با تیم زیر 19 ساله ها این عنوان را تکرار کرد تا تیم ملی بحرین پس از ناکامی در جام ملت های 2019 امارات برای موفقیت دست به دامان او بشود.

سوسا پس از انتخاب به عنوان سرمربی بحرین، در نخستین گام تیمش را به قهرمانی رقابتهای غرب آسیا رساند تا حسابی نزد هواداران و مسئولین فدراسیون فوتبال این کشور محبوب شود.

سوسا و شاگردانش در شروع رقابت های مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا هم نمایش امیدوارکننده ای داشته اند و پس از تساوی مقابل عراق در خانه و شکست یک بر صفر کامبوج در خاک این کشور، حالا دست به کاری بزرگ زدند و تیم ملی ایران را پس از هفت سال که به کشورهای عربی نباخته بود، با نتیجه یک بر صفر شکست دادند.

در مورد سوسا باید به این نکته اشاره کرد که آمار او با بحرین پس از پیروزی مقابل ایران، حالا پنج برد، ۲ تساوی و یک باخت است. جالب توجه تر اینکه هر پنج پیروزی با نتیجه یک بر صفر بوده و تنها باخت آنها هم در آخرین بازی، پیش از دیدار با ایران در جدالی دوستانه مقابل آذربایجان با نتیجه سه بر ۲ رقم خورد.

آمار و ارقام نشان می دهد که سوسا با همان روشی موفق به شکست ایران شد که کی روش طی هشت سال حضور در راس تیم ملی فوتبال ایران آن روش را دنبال می کرد؛ یعنی دفاع متمرکز و گل نخوردن تا در زمان مناسب به حریف ضربه زده شود؛ مانند برخی مربیان پرتغالی دیگر نظیر ژوزه مورینیو.

سوسا حالا طی هفت حضور با بحرین 5 پیروزی یک بر صفر به دست آورده و پنج کلین شیت به نام گلرهایش زده و با در نظر گرفتن این موضوع می توان گفت که بحرین با سوسا می تواند حریفی سرسخت در گروهی باشد که از قبل هم پیش بینی می شد یکی از سخت ترین گروه های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیای 2023 چین باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آسمان ابی بلداجی

      لطفا دیگه اینقدر کی روش .کی روش نکنین دستش درد نکنه ولی دیگه تموم شد فعلا به مربی جدید روحیه بدیم باید کوکش کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگو ویلموتس بگید گلابی

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      کی روش توآسیا همه تیمهاروشکست میداد و آرزوی تیمها این بود ک فقط یه گل بزنن ب ایران. همه رو ازدم برد. بعد باند کثیف هدایتی ب سرکردگی برانگوه و حمایت هواداران لنگ و رسانه ها کی روش و تیم ملی رو کوبیدن ک برانگوه بشه سرمربی. واس همین تمدیدش نکردن. حالا فرق ویلموتس و کی روش رو داریدمیفهمید. هنوزاولشه. وقتی با بحرین تیم درجه دو آسیا میباریم وای بحال روزی ک با عربستان و کره و ژاپن و استرالیا و ازبکستان و و ... بازی کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود کی روش هم از یک تیم درجه چندم بنام الجزایر شکست خورد

    • بدون نام

      اخه برترینها ی عقده ای مگه همین شما لنگیها نبودید که کیروش و بیرون کردید ؟ بعد بگو چطور کیروش به شاگردش باخته وقتی که مدتهاست مربی تیم ملی نیست اخه چقدر باید حقیر و پست باشه ادم که وقتی میبره ویلموتس برده وقتی میبازه کیروشی که مدتهاست نیستش باخته جمع کن مقصر تو نیستی اون مدیرتونه که توی عقده ای لنگی رو گذاشته قسمت ورزشش شک ندارم سنی هم نداری بچه خاک برسرتون با این کسی که تو قسمت ورزش بهش مسئولیت دادید که از عقده ای بودنش حال همه رو بهم زده

      پاسخ ها

      • پیرمرد تنها

        کاربر گرامی ویلموتس با تیم ایران کدوم تیم برده، کامبوج، هنگ کنگ؟؟ ایرانی باش این اشخاصی که کیروش اخراج کرد حسودان کوردل وقلم فروشان بودن تا ایران در فوتبال مثل والیبال پیشرفت نکنه یا یکعده مربی تا بگه من مربی خوب هستم امثال مایلی کهن و دوکی ذوالفقار و درخشان و قلعه‌نویی که با مافیایی فوتبال ایران درلیگ برتر کارنامه دارد ولی در آسیا موفق نبوده کیروش هدیه ای بود که قدر شناسی نکردن، کیروش مربی بزرگی بود و همینطور مدیریت داشت احتیاج به دستمال نداشت، تحقیق کنید ببینید کیروش چکار کرده غیر از بازیکن سازی برای تیم ملی که نسل طلایی بازیکنانی چون علی کریمی و دایی و مهدوی کیا عزیزی و عابدزاده و خاکپور و گل محمدی و علی دایی تمام شده بود چهار زمین تمرینی برای تیم ملی فوتبال ایران وهمچنان ساختمان پک کامل کرد در خاورمیانه نمونه است، فدراسیون فوتبال توان تهیه نقشه ساختمان پک نداشت بازیکن سالاری ازبین برد دغدغه بازی با تیم های عربی بحرین وقطر امارات متحده عربی عربستان سعودی عمان ازبین برد، آقای کیروش ممنون وتشکر فراوان بابت زحمات فراوان شما

    • بدون نام

      اخه برترینها ی عقده ای مگه همین شما لنگیها نبودید که کیروش و بیرون کردید ؟ بعد بگو چطور کیروش به شاگردش باخته وقتی که مدتهاست مربی تیم ملی نیست اخه چقدر باید حقیر و پست باشه ادم که وقتی میبره ویلموتس برده وقتی میبازه کیروشی که مدتهاست نیستش باخته جمع کن مقصر تو نیستی اون مدیرتونه که توی عقده ای لنگی رو گذاشته قسمت ورزشش شک ندارم سنی هم نداری بچه خاک برسرتون با این کسی که تو قسمت ورزش بهش مسئولیت دادید که از عقده ای بودنش حال همه رو بهم زده

    • بدون نام

      چقدر باید ادم حقیر و پست باشه که وقتی میبره ویلموتس برده وقتی میبازه کیروشی که مدتها نیست باخته اخه اقایی که قسمت ورزش این برنامه هستی چقدر عقده ای و حقیری که لنگی بودنتو همه جا یدک میکشی اخه ادم نفهم مگه همین شماها نبودید که کیروش و بیرون کردید و این عمو اتوبوس و اوردید پس دیگه چه مرگتونه که کیروشی که سرمربی نیست و میگید به شاگردش باخته خاک بر سر مدیریت این برنامه که تو الف بچه عقده ای لنگی و گذاشته قسمت ورزشش

    • بدون نام

      منظور از نمایش امیدوارکننده بازی با کامبوجه

    • بدون نام

      قدر شناس کی روش نبودیم حالا بحرین با بازی بتر ما رو برد تیم درذجه چندم اسیا اقایان کجایند که برای تیم کی روش شب بازی با ژاپن ان شرایط را درست کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج