جاباما
۹۱۹۰۲۰
۲۷ نظر
۵۰۰۱
۲۷ نظر
۵۰۰۱
پ

تکرار ماجرای ایران، بحرین و عربستان این بار در توییتر!

خشم کاربران ایرانی از جنجال سعد الحارثی

پیش از شروع مسابقه سوت ممتد بحرینی‌ها در لحظه پخش سرود ملی تیم میهمان، جنجال ساز شد و پس از پایان بازی نیز، حمایت خبرنگار سعودی از این اتفاق، جنجال را به توییتر نیز کشاند.

ورزش سه: پیش از شروع مسابقه سوت ممتد بحرینی‌ها در لحظه پخش سرود ملی تیم میهمان، جنجال ساز شد و پس از پایان بازی نیز، حمایت خبرنگار سعودی از این اتفاق، جنجال را به توییتر نیز کشاند.

باخت به بحرین کام ایران را در پایان فیفادی مهرماه تلخ کرد. فوتبال دوستان ایرانی که مسرور از پیروزی مقابل کامبوج و حضور بانوان بودند، در حیفا مغلوب قرمزپوشان بحرینی شدند تا یک بار دیگر در وضعیتی نامطلوب قرار گیرند.

این موقعیتی است که ایران با بلآژوویچ، ایوانکوویچ و کی‌روش نیز تجربه کرد که در دو مورد آخر سربلند از آن خارج شد و اکنون نیز انتظار می‌رود، کار با صدرنشینی و صعود شاگردان ویلموتس خاتمه یابد.

اما شکست در زمین و نمایش ۹۰ دقیقه ای، تمام آن چیزی نبود که در ورزشگاه ملی بحرین رقم خورد. در مراسم ابتدای بازی و در لحظه ای که سرود جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد، سوت ممتد از سوی هواداران بحرینی، استادیوم را فراگرفت.

این بی احترامی عجیب در حالی رقم خورد که در همه جای دنیا، سکوت در زمان پخش سرود ملی یک کشور، اتفاقی عادی و روتین است و حتی کشورهای در حال جنگ، رقبای سنتی و... نیز به آن عمل می‌کنند اما این بار در حالی که تنش خاصی نیز بین ایران و بحرین وجود ندارد، این اتفاق رخ داد.

بازیکنان تیم ملی البته به درستی ترجیح دادند که در آن لحظه واکنشی نسبت به بی احترامی تماشاگران نداشته باشند چرا که هر حرکت از سوی ایرانی ها می‌توانست بر شعله این آتش اضافه کند و بازی را به حالت غیرطبیعی برساند؛ دقیقا همان چیزی که میزبان نه چندان قدرتمند نیز می‌خواست

. اما به هر حال رفتار بحرینی ها تاثیر خود را در نمایش شاگردان ویلموتس گذاشت و آن ها در جو مسموم حیفا، به هر دلیلی نتوانستند کیفیت واقعی خود را نشان دهند.

باخت به بحرین در حالی رقم خورد که همه امیدوار بودند تیم ملی باتوجه به نتایج درخشان در دیدارهای اخیر، این بازی را هم با پیروزی تمام کند تا یک بار دیگر مثل جام ملت های ۲۰۰۴، مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، ایران بر بحرین غالب باشد اما این اتفاق رخ نداد تا میزبان قرمزپوش همچون مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ ایران را شکست دهد.

باخت برابر بحرین در سال ۸۰ با هدایت بلاژوویچ یکی از تلخ ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. نتیجه ای دور از انتظار که باعث شد تا ایران از صعود به جام جهانی بازبماند. اما اتفاق ناراحت کننده تر، پس از آن بازی رقم خورده بود؛ جایی که بازیکنان حریف با پرچم عربستان سعودی (رقیب سنتی ایران) به خوشحالی پرداختند تا خشم مردم ایران بیشتر و بیشتر شود.

این بار بعد از این که والنتین کوالنکو بازی را پایان یافته اعلام کرد، خبری از پرچم عربستان نبود اما دقایقی بعد در توییتر، یک خبرنگار عربستانی جنجال را به فضای مجازی کشاند. سعد الحارثی که علاقه زیادی به مطرح شدن در رسانه های ایرانی و ارتباط با فوتبال دوستان ایرانی دارد، با انتشار ویدیوی بی احترامی طرفداران بحرینی، از حرکت آن ها حمایت کرد.

این توییت از سوی او در حالی که فعالان توییتر فارسی خشمگین از این باخت بودند، باعث واکنش هایی تند شد. پژمان راهبر سردبیر ورزش سه ،در این خصوص نوشت: «ابتدا به یاد داشته باش که خلیج فارس درست است»او سپس به زبان عربی پاسخ الحارثی را چنین داد:احترام به سرود ملی جزو اصول و شرایط اولیه یک مسابقه ورزشیه.من در آخرین بازی ایران - عربستان در ورزشگاه حاضر بودم و یادم نیست که به سرود ملی عربستان بی احترام شده باشه.به عنوان یک روزنامه نگار تاسف برانگیزه که بی احترامی رو تشویق می کنی.

در عین حال فرزاد حبیب الهی آنالیزور سابق برانکو هم توییت کرد: «باشگاه سن پائولی بازیکن خود را به دلیل سلام نظامی دادن در جریان بازی اخراج میکند، در ایتالیا هم هشتگ می‌سازند برای اخراج چند بازیکن سری آ به همان دلیل. یک روزنامه نگار هم در خاورمیانه از هواداران و بازیکنان بحرین بابت بی احترامی به ایرانیان هنگام پخش سرود ملی ایران تشکر می کند».

بقیه واکنش ها تندتر هستند و بیشتر آن ها غیرقابل انتشار. به هر حال یک بار دیگر سعودی ها وارد ماجرای ایران و بحرین شده اند. البته در روز شکست ۴-۲ در جام ملت ها، در روز باخت بحرین با گل محمد نصرتی و در روز شکست ۶-۰ خبری از این اتفاق ها نبوده؛ حال باید دید در خرداد ۹۹ شاگردان ویلموتس آیا می توانند انتقام این نتیجه تلخ را بگیرند یا خیر؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس همه ایران قبول دارید که کار عربا اشتبهاه بوده پس چرانام تیم استقلال ایران را دربازیهای اسیایی استقلال تهران مینوسیدپس از کارعربا ناراحت نباشیدشما هم مثل اونایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه ول معطل شمایی که از باخت ایران خوشحال شدی الان اسم ایران و بحث مليه رفتی اسم باشگاهتو آوردی جلو خوب مثلا چی شد استقلال چه نتایج درخشانی تو لیگ قهرمانان آسیا گرفت تا جلوش بنویسند ایران یا تهران برو يه مقدار فکر بهتری به سرت زد پیشنهاد بده

      • دونالد ترامپ

        سرود ملي کيلو چند اون که مال يه طيف خاصه

      • دونالد ترامپ

        سرود ملي کيلو چند اون که مال يه طيف خاصه

    • مهدی از جهرم

      همش بهونه ست.تیمی خوب بازی کنه اگر تو جهنم هم باشه پیروزه .

    • ناشناس

      بقول مقامات شیطان بزرگ فقط چندساعت غفلت موجب میشود کشورهای حوزه خلیج فارس فارسی صحبت کنند.ای لعنت به پهلوی دوم که شمارا جداکرد

      پاسخ ها

      • بینام

        دوست عزیز بی خیال،بیش از پنجاه درصد زبان فارسی رو لغات عربی تکمیل میکنن،اونوقت !!!!!
        رئیس فرهنگستان زبان فارسی که آقای حداد عادل باشند اعتراف کرد که کلمات عربی رو از زبان فارسی حذف کنیم،زبان فارسی زبانی گنگ و مبهم میشود
        در آخر اینکه ؛اجازه بدید ما اول معادل فارسی ،کلمات عربی رو جایگزین کنیم بعد زبان کشورهای عربی رو فارسی کنیم !!!!!

    • بدون نام

      بازی را از تلویزیون بحرین دیدم.
      متاسفانه گزارشکر ورزشی توهین زیادی کرد.
      الایرانی خائف
      الایرانی ملعون
      الایرانی مصلوب
      و چرندیات دیگر.
      دیروز بازیکنای ایرانی نشاط و طراوت همیشگی را تداشتند.
      بخصوص خط حمله.
      دلیل بکارگیریربلزیکن فسیل مثل انصاریفر چیه؟!!!

    • آسمان ابی بلداجی

      انشاالله بازی برگشت آزادی را برایشان جهنم میکنیم

    • آسمان ابی بلداجی

      عربستانی هیچ جوره که زورشون به ایران نمیرسه دست به دامن بقیه کشورهای عربی میشن خاک برسرشون کنم

    • تهرانی اصیل

      کشور ما چند سال در کشور بحرین فتنه به پا کرده ، بعد بیان برامون احترام هم قائل بشن ؟!!!!!!! هر وقت ما برای اسرائیل و سرود ملیش احترام قائل شدیم اونا هم برای ما و سرود ملی کشور ارزش قائل میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اگه چیزی نگی نمیگن لالی.....

      • بدون نام

        درست میگی اول باید از خودمون شروع کنیم کاری هم به دلقکهایی که این رفتار را تأیید میکنند نداشته باشیم

      • بدون نام

        ولی مطمئنا به تو میگن لالی.

      • بدون نام

        واقعا تهرانی اصیل اندازه ...نمیفهمی با این کامنتت مردم بحرین خودشون به اعطای تابعیت به غیربحرینیهای سنی معترض بودند سالها همینجوری از تهران همه رو قضاوت میکنید که این شده وضع مملکت

    • بدون نام

      دیگه باختین این هارت و پورت واسه چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگران نباش جرتون میدیم تو ازادی هم اون بحرین کثیف و هم اون ال سعود نجس رو

    • بدون نام

      دیگه باختین این هارت و پورت واسه چیه

    • بدون نام

      دیگه باختین این هارت و پورت واسه چیه

    • بدون نام

      دیگه باختین این هارت و پورت واسه چیه

    • بدون نام

      به نظرم ما در بازی برگشت بااحترام خود آنها راخجالت زده بکنیم نه ازآنها انتقام بگیریم.

      پاسخ ها

      • وحید

        چی زدی داداش؟؟

        به نظرت اینا شعورشون میرسه؟؟
        به کسی احترام میذارن که درک داشته باشه.
        احترام بذاریم فردا میگن از ما ترسیدن.

    • بدون نام

      یعنی اگه بحرینیهابه سرودایران توهین نمیکردن مابازی رومیبردیم
      خخخخخخخ عجب توجیه ابلهانه ای

    • بدون نام

      یاشاسین آذربایجان.من ترک نیستم ولی تیم ملی آذربایجان بحرین رو برده بود

    • بدون نام

      آقا اصل مشکل چیز دیگه ای هست. ما طاقت باختن رو نداریم. از گزارشگر جو زده خیابانی تا جراید و تلویزیون، همه و همه میخوان هرچی عقده و سر افکندگی دارن توی ورزش جبران کنن. داداش، آقا برادر، چرا مدیحه سرایی میکنی، باخ........ تیم، میفهمی، باخت.... تیم، تموم شد و رفت. ظرفیت داشته باشیم. پس بحرینی ها باید خودشونو بکشن که تا بحال نه جام جهانی رفتن و نه توی آسیا مقام دارن. ول کنین. انشالله بازی بعد.

    • بدون نام

      میگیم استقلال توهمون مرحله اول حذف شدپس چرا پرسپولیس ایران ولی استقلال تهران

    • بدون نام

      وقتی بعضی از خود هموطنانمان پرچم ژاپن رو بخاطر باخت یک تیم ایرانی در استادیوم ها نشان میدن از غیر ایرانی دیگه چه انتظاری میشه داشت !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج