۹۱۹۱۱۶
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

تکثیر نفرت در بازی بحرین - ایران

«سه اتفاق اخیر نشان داد که فوتبال از یک بازی که برای لذت آفریده شده به سمت یک کارزار در حرکت است. چیزی که جز خشم، تعصب، پرخاشگری و توهین و تحقیر هیچ خروجی دیگری ندارد. رفتار بحرینی‌ها تحت هیچ عنوانی پذیرفتنی نیست و امیدوارم جوان‌هایی که به خشم آمده‌اند در پی تلافی نباشند، حتی وقتی غم شکست و اندوه این رفتار نابخردانه آزارمان می‌دهد نباید فراموش کنیم که حق نداریم خودمان را تا این اندازه حقیر و کوچک کنیم.»

احسان محمدی - عصر ایران: «شکست در فوتبال همیشه تلخ است، مقابل بحرین شرنگ. از آن مزه‌هایی که هیچوقت نمی‌شود به آن عادت کرد. با آن که بارها بحرین را شکست داده‌ایم اما زخم آن مسابقه مقدماتی جام‌ جهانی ۲۰۰۲ در منامه هنوز تازه است. ۳-۱ باختیم و آنها که هیچ شانسی نداشتند با پرچم عربستان رقصیدند.

سه‌شنبه‌شب هم ۱-۰ مغلوب شدیم. بحرین خوب و سازمان‌یافته بازی کرد و ما نتوانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم. سردار آزمون و مهدی طارمی دو مهاجمی که در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ پرتغال خوب گل می‌زنند، شب آرام و کسالت باری را سپری کردند. در این میان خشم و عصبانیت کنترل نشده احسان حاج‌صفی باز هم بازی را به تنش کشید و خطاهای غیر ضروری زمینه ساز پنالتی شد.

کاپیتان تیم ملی وارد حاشیه‌هایی شد که هیچوقت از آن سود نبرده‌ایم. آخرین آن هم اعتراض خانمان‌برانداز به داور بازی ایران-ژاپن در جام ملت‌ها بود که خود احسان در متن آن قرار داشت. ما از اشتباهاتمان عبرت می‌گیریم؟ بعید می‌دانم!

بعد از این شکست خیلی‌ها یاد کارلوس کی‌روش افتادند و دریغا دریغ آغاز شد. سال‌ها بود با کی‌روش به تیم‌های عربی نباخته بودیم اما نباید فراموش کنیم که با او هم در ابتدا به لبنان باختیم و فشار آوردن به ویلموتس تنها بعد از چند ماه حضور به سود فوتبال ما نیست. صرف انرژی برای جنگیدن با هم فقط باعث می‌شود بحرین و عراق دو رقیب جدی‌مان در این گروه عمیقاً خوشحال شوند.

فارغ از آن چه در زمین رخ داد، رفتار هواداران بحرین هنگام پخش سرود ملی ایران بود که سخت دل‌ها را آزرد. آنها سوت زدن و بازیکنان را هو کردند تا فضای ورزش را با رفتاری بسیار زشت آلوده کنند. در هفته گذشته این سومین رفتار غیر ورزشی در حاشیه مسابقات فوتبال است.

بازیکنان تیم‌ ملی ترکیه در دو مسابقه با سلام نظامی به سربازان اردوغان که با کُردها می‌جنگدند ادای احترام و همراهی کردند. اقدامی که از سوی بسیاری از فعالان اجتماعی مورد نکوهش قرار گرفت. دو شب پیش نیز در دیدار بلغارستان و انگلیس، هواداران بلغار با صدای میمون به استقبال رحیم استرلینگ، بازیکن سیاه‌پوست انگلستان رفتند و بعد با سلام هیتلری، نژادپرستی را به حد اعلی رساندند.

این سه اتفاق نشان داد که فوتبال از یک بازی که برای لذت آفریده شده به سمت یک کارزار در حرکت است. چیزی که جز خشم، تعصب، پرخاشگری و توهین و تحقیر هیچ خروجی دیگری ندارد. رفتار بحرینی‌ها تحت هیچ عنوانی پذیرفتنی نیست و امیدوارم جوان‌هایی که به خشم آمده‌اند در پی تلافی نباشند، حتی وقتی غم شکست و اندوه این رفتار نابخردانه آزارمان می‌دهد نباید فراموش کنیم که حق نداریم خودمان را تا این اندازه حقیر و کوچک کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برگشت، پدرشون رو درمی‌آریم!

    • عبدالرحمن

      چه بخواهیم چه نخواهیم به اندازه کافی در این چهار دهه با نفرت پراکنی خودمان را کوچک و کوچکتر کرده ایم وداریم میوه آنرا می خوریم ، اگه بده کارهای گذشته ما که جنایته چرا اونارو نمی گی؟

    • اس اس

      متاسفم . سراسر بازی نفرت انگیز بود . مخصوصا بازی لنگی های بی خاصیت

      پاسخ ها

      • احمد

        وقتیکه وسط میدان ابراهیمی پا به سن گذاشته و بی رمق باشد و در دفاع هم حسینی بی انگیزه جای بزرگان را بگیرد و در حمله هم سردار بی غیرت باشد باید هم به بحرین ۷۷۸ کیلومتری با ۴۵۰ هزار جمعیت ببازیم بنابراین لطفا شما کیسه زر نزنید

      • حسن ۶۶

        اگه با هوش باشی میدونی که پنالتی رو مدافع استقلالی سابق داد و امید ابراهیمی هم با خروجش و ورود نور اللهی تیم هجومی شد و اون پاس چیپش به طارمی معرکه بود پس .....،آب بریزید اونجا که میسوزه آقایان آبی دوست

      • بدون نام

        بی منطق تر و بی وجدان تر از بحرینی ها این طرفداران کیسه هستند که در روز روشن دروغ می گویند و حرف مفت می زنند.

    • فرهاد

      دلمان باز هم سوخت. تا به کی باید بسوزیم با این که دلایل سوختن را همه میدانیم اما باز هم دوبارهها دوبارها. باز هم بگردیم در پی مقصر از بدی شرایط جوی گرفته تا داوری چرک از کجی زمین بگوییم و کشک و بادمجان بعد هم نخود نخود هر که رود خانه خود.عبرت واژه زیبایست اگر درکش کنیم چرکی بحرین سالهای اینده چرکتر خواهد شد و ما باز هم خواهیم سوخت فوتبال را انها بازی کردن و ما مثل همیشه درخشیدیم باشد که همیشه بدرخشیم وسلام.

    • بدون نام

      مردم نباید تلافی کنن. اون بازیکنای هویج باید تلافی میکردن و سه چها تا گل بهشون میزدن تا حالشون جا بیاد ولی دریغ از یک جو غیرت

    • بدون نام

      آقای خبرنگار چرا سیاسیش میکنیییی؟
      فوتبال بردو باخت داره
      ایران خوب بازی نکرد باخت
      توی زمین چه بی احترامی از بازیکنان حریف دیدیم؟؟؟؟؟؟

    • حام

      کیروش ۸سال پول خورد و هیچ دستاوردی نداشت

      او شخصی هتاک جنجال آفرین و پر مدعا بود
      ویلموتس همین الان از کیروش جلوتره چون اخلاق مدار و فهیم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج