۹۱۹۱۸۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

دامغانی: کولاکوویچ باهوش نبود

سرمربی تیم والیبال فولاد ایرانیان سیرجان گفت: اگر کولاکوویچ باهوش بود تیم جوانان را به جام‌جهانی می‌برد، چراکه فدراسیون هم رئیس ندارد که بابت نتایج از وی سوال جواب کند.

خبرگزاری فارس: محمدرضا دامغانی درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ اظهار داشت: موضوع این است که کولاکوویچ برنامه‌های تیم ملی را می‌دانست. لیگ ملت‌ها، قهرمانی آسیا، جام‌جهانی و رقابت‌های انتخابی المپیک از جمله برنامه‌های تیم ملی بود. با این شرایط اینکه بگویم تیم ملی برای مسابقات جام‌جهانی آماده نبود بیانگر این است که برنامه‌ریزی‌ها غلط بود. کولاکوویچ باید چند ماه قبل به این مسابقات و شرایط ملی‌پوشان فکر می‌کرد.

* کولاکوویچ توجهی به انتقادات نکرد

وی ادامه داد: یک مربی حرفه‌ای باید قدرت پیش‌بینی وتحلیل داشته باشد که متاسفانه این شرایط برای کولاکوویچ فراهم نبود. مربی تیم ملی شاید فکر نمی‌کرد که با یک تیم خسته به ژاپن برسد، اما در همان زمان هم مربیان و منتقدان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بودند. با این حال بازهم کولاکوویچ توجهی به انتقادات نکرد و با همان نفرات راهی جام‌جهانی شد.

* با نسل طلایی به ژاپن باختیم

سرمربی تیم والیبال فولاد ایرانیان سیرجان با بیان اینکه عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی خوب نبود، گفت: چند سال می‌گفتند ما در حسرت گرفتن یک ست از تیم‌های کره و ژاپن هستیم؛ سال‌ها بعد شرایط برعکس شد، اما حالا با تیم اصلی و نسل طلایی خود نتیجه را به آنها واگذار کردیم. بابت نتایج تیم ملی نمی‌توان به بازیکنان خرده گرفت، چون مشخص بود که تیم خسته و بی‌انگیزه است.

* هیچکس از عملکرد تیم ملی رضایت ندارد

دامغانی افزود: فشارهای فیزیکی و روانی زیادی روی تیم بود. پیش از شروع مسابقات اعلام شد که شاید بهتر باشد ایران با تیم جوانان خود به جام‌جهانی برود، اما کولاکوویچ آینده‌نگری نکرد تا حالا شاهد این حجم از انتقادات نسبت به عملکرد تیم ملی باشیم. این روزها تقریباً هیچکس از عملکرد تیم ملی رضایت ندارد. روسیه و ایتالیا با تیم سوم خود آمده بودند. لهستان ۲۵ بازیکن داشت و برزیل هم چند بازیکن خود را نداشت.

* اگر با جوانان می‌باختیم چه می‌شد؟

وی گفت: نظر من این بود که ایران با بازیکنان تیم ملی جوانان بعلاوه سعید معروف و برخی از خط خورده‌ها باید به جام‌جهانی برود، چراکه بهترین زمان برای آزمون و خطا بود. بازیکنان می‌توانستند ستاره‌های جهان را ببینند و ترس‌شان بریزد. ما در جام‌جهانی با همه بضاعت خود باختیم و حالا اگر با جوانان می‌باختیم چه می‌شد؟ به عقیده من ۵۰درصد این مشکلات به دلیل نبود رئیس فدراسیون است.

* نمی‌توان کولاکوویچ را مقصر دانست، اما او باید شرایط را پیش‌بینی می‌کرد

سرمربی تیم والیبال فولاد ایرانیان سیرجان با اشاره به شرایط فدراسیون، خاطرنشان کرد: شاید اگر فدراسیون رئیس داشت بخشی از این اتفاقات رخ نمی‌داد. به نظر من نمی‌توان فقط ایگور را مقصر دانست؛ هرچند که اعتقاد دارم او باید شرایط را پیش‌بینی می‌کرد. سعید رنجبر که خط خورد می‌توانست جای غفور بازی کند. چه زمانی جوانان باید آب دیده شوند؟ غفور و معروف و ... چگونه رشد کردند؟

* کولاکوویچ باهوش نبود!

دامغانی تصریح کرد: اگر کولاکوویچ باهوش بود تیم جوانان را به جام‌جهانی می‌برد، چراکه فدراسیون هم رئیس ندارد که بخواهد بابت نتایج کسب شده از وی سوال جواب کند. از طرفی یک مسابقه رسمی به قدر اندازه ۱۰ جلسه تمرینی برای بازیکنان آموزنده است.

* قدرت والیبال ایران زیر سوال رفت

وی درخصوص رقابت‌های انتخابی المپیک عنوان کرد: تیم ایران در سال‌های اخیر تمام تیم‌های آسیایی را شکست داده است، اما فکر می‌کنم باخت به ژاپن در جام‌جهانی به هر دلیلی هم که بود قدرت والیبال ایران را زیر سوال برد. انتخابی المپیک شرایط خاصی دارد و بدون شک تیم‌های چین و استرالیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. در مسابقات بیش از ۲۰ هزار چینی به سالن خواهند آمد تا تیم ملی کشور خود را حمایت کنند.

* اعتراف به اشتباه توسط کولاکوویچ هم فایده‌ای ندارد

سرمربی تیم والیبال فولاد ایرانیان سیرجان با بیان اینکه ایران می‌تواند بهترین تیم آسیا باشد و المپیکی شود، گفت: انتقادها را باید کنار گذاشت و باید به فکر آینده بود، چون زمان زیادی نداریم. شاید ایگور تسلیم شود و بگوید اشتباه کردم که البته کار درستی هم هست، اما فایده‌ای ندارد. نباید زمان را هم از دست داد. هر اتفاقی که افتاده را باید فراموش کرد، چراکه هر چه بوده تا دیروز بوده و از حالا باید به فکر فردا بود.

* المپیکی شویم، اشتباهات و روزهای سخت فراموش می‌شود

دامغانی ادامه داد: رئیس فدراسیون باید زودتر انتخاب شود تا با کولاکوویچ صحبت کند و برنامه‌هایش را بگیرد. اگر رئیس مشخص شود نیمی از راه صعود ما به المپیک هموار می‌شود. پس بجای انتقاد باید به فکر راه حل بود، چون اگر المپیکی شویم تمام اشتباهات و روزهای سخت فراموش می‌شود. پرتاب کردن چوب به سمت کولاکوویچ دردی از والیبال ایران دوا نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      اره انگار خنگ بوده اوزی کسافت ابروی ایران رو برد کس

    • بی نام

      یلی یلی یلی

      پاسخ ها

      • م

        اره ساکت

      • بی نام

        برای چی ساکت من یلی رو دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج