جاباما
۹۱۹۳۰۷
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

جدیدترین موضع‌گیریِ قطر درباره آمریکا و ایران

وزیر دفاع قطر امروز به موضع گیری درباره ایران و آمریکا پرداخت و از تلاش برخی برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران سخن گفت.

خبرگزاری مهر: به نقل از العربی الجدید، خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر وقوع جنگ میان ایران و آمریکا را غیر محتمل دانست.

وی افزود: با وجود اینکه برخی طرف‌ها سعی کردند جنگی در منطقه رخ دهد، اما معتقدم جنگی نخواهد بود، برخی‌ها سعی کردند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند اما به دلیل درایت رئیس‌جمهور آمریکا شکست خورد.

وزیر دفاع قطر درباره امکان دیدار روسای جمهوری آمریکا و ایران هم گفت: امیدواریم این دیدار صورت گیرد، این امر نیازمند انعطاف است و چنانچه به ایران اجازه افزایش صادرات نفتش داده شود ممکن است شاهد حضور طرف ایرانی در میز گفت‌وگو باشیم. من اطلاعاتی در این باره ندارم.

العطیه از روابط راهبردی کشورش با واشنگتن سخن گفت و افزود: تفاهماتی با آمریکا درباره استفاده از پایگاه العدید وجود دارد و هماهنگی به شکل روزانه میان طرفین در این باره وجود دارد.

وی اخبار مربوط به انتقال پایگاه مذکور از قطر را رد کرد.

دربار حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه و محکومیت آن از سوی اتحادیه عرب هم گفت: تصمیمات اخیر اتحادیه عرب به گونه ای بود که گویا هیئت غیرعربی دعوت به تجزیه سوریه می کند. ترکیه مایل به تمامیت ارضی سوریه است.

وزیر دفاع قطر درباره بحران میان دوحه و چهار کشور عربی هم تاکید کرد: شیخ صباح الجابر الصباح امیر کویت تنها طرف مقبول از سوی همه است. کشورهای تحریم کننده قطر در وهله اول باید با خودشان آشتی کنند. ما اهتمامی به این موضوع نداریم و تمرکزمان بر توسعه و شکوفایی کشورمان است.

درباره تهدیدات علیه قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ هم با لحنی تمسخر آمیز گفت: تهدیدی برای کشور ما وجود ندارد مگر عدم راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی که از امکان دیدار رییس‌جمهور آمریکا و ایران صحبت کند معلومه که از سیاست چیزی نمی داند بخصوص در ایران که رییس جمهور هیچکاره است.

      پاسخ ها

      • سید رسول

        کی گفته که رئیس جمهور هیچ کاره است. هر کی میگه قصد تفرقه بین رهبری و رئیس جمهوری دارد و شکر زیادی خورده

      • بدون نام

        اگه خبر نداشت الان کشورش این نبود. این احتمال همیشه وجود داره انگار خوب حرفاش نخوندی گفت در صورت آزادسازي فروش نفت ایران این امکان ممکن بوجود بیاد .خدایا با کیا شدیم هشتاد میلیون

      • بدون نام

        احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج