۹۱۹۳۳۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

کنگره آمریکا در تلاش برای تحریم اردوغان

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای تحریم رئیس جمهوری ترکیه و شرکت‌های خارجی که با آنکارا قرارداد دفاعی دارند، ارائه کردند.

ایرنا: به گزارش چهارشنبه‌ شب خبرگزاری اسپوتنیک، جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه دادند که براساس آن رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و شرکت‌های خارجی که در همکاری دفاعی با آنکارا مشارکت دارند، تحریم می‌شوند.

براساس متن این طرح، تحریم‌های مورد نظر قانونگذاران آمریکایی افزون بر اردوغان، شامل معاون رئیس جمهوری و وزیران دفاع، امور خارجی، اقتصاد، بازرگانی و انرژی ترکیه نیز می‌شود.

کنگره آمریکا در تلاش برای تحریم اردوغان

این طرح همچنین از رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد که افراد و شرکت‌هایی را که حمایت مالی و فنی از جمله در تولید نفت و گاز از نیروهای مسلح ترکیه می‌کنند، مورد تحریم قرار گیرند.

«لیز چنی» رئیس کمیته جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا که ارائه‌دهنده این طرح است، پیشتر از ارائه چنین طرحی برای اعمال تحریک علیه ترکیه به دلیل حمله به شمال شرق سوریه خبر داده بود.

چنی پیشتر نیز در بیانیه‌ای گفت: رئیس جمهوری اردوغان و دولتش باید به خاطر حمله بی‌رحمانه به متحدان کرد ما در شمال سوریه با پیامدهای جدی روبه‌رو شوند.

«لیندزی گراهام» سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان واشنگتن از شمال شرق سوریه، اعلام کرده بود که برای تصویب قانونی برای تحریم ترکیه در سنا اقدام خواهد کرد.

ترامپ نیز پس از آنکه خروج نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه را اعلام کرد، به ترکیه هشدار داد در صورتی که در این عملیات از چارچوب مورد نظر واشنگتن خارج شود، با ویرانی کامل اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا این هفته در پیامی توئیتری تحریم را یکی از گزینه‌های پیش روی واشنگتن دانست، اما در عین حال پیشنهاد میانجی‌گری برای صلح میان کردها و آنکارا را داد.

ترامپ امروز نیز در کنفرانسی خبری اعمال مجازات اقتصادی علیه ترکیه را بهتر از درگیری و جنگ در سوریه دانست و گفت که درگیری میان آنکارا و کردها نباید پای واشنگتن را به این جنگ باز کند.

اردوغان هفدهم مهر ماه جاری از آغاز عملیات نظامی علیه کُردها در شمال شرق سوریه خبر داد و پس از آن علاوه بر حملات هوایی به برخی مواضع کُردها در این منطقه نیروهای زمینی ترکیه نیز با عبور از مرز وارد خاک سوریه شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای دمت گرم تا دیگه کسی جرات لشکر کشی نداشته باشه دیگه دوران لشکرکشی به پایان رسیده البته رجب میخواد ادای نادر قلی خودمون رو در بیاره.

    • kardook

      او مای گاد
      عجب تحریم کلفتی
      این فاشیستا دستشون تو یه کاسس
      با هم هماهنگن
      یانکیها خالی کردن و مغولا حمله کردن

    • محمد

      گوگل پلی فیلتر شده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج