جاباما
۹۱۹۴۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

جهانگیری: صفر شدن فروش نفت، شکست خورد

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه شرایط فعالیت تشکل‌های معلولان و نابینایان کشور باید تسهیل شود، تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای فعالیت تشکل‌های معلولین و نابینایان فراهم شود تا بتوانند مطالبات و دغدغه های خود را از دستگاه‌های مرتبط پیگیری کنند.

پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور: اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در جلسه دیدار جمعی از نخبگان و فعالان تشکل‌های مردم نهاد جامعه روشندلان کشور با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای رعایت حقوق معلولان و نابینایان و اینکه تشکل‌ها قادر هستند صدای خود را به گوش مسئولین کشور برسانند گفت: رسانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های متولی فرهنگی باید توجه به حقوق معلولان و نابینایان را در کشور نهادینه کنند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به قانون عصای سفید که بر اساس آن وقتی افراد نابینا عصای خود را به رانندگان نشان دهند راننده ملزم به ایست کامل تا عبور فرد نابینا است، این پرسش را مطرح کرد که چه تعداد از رانندگان و آحاد جامعه از این قانون مطلع هستند؟ باید برای حمایت از معلولین و نابینایان و رعایت حقوق آنها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب انجام شود و این موضوعات در مطالب آموزشی مدارس و برنامه های فرهنگی صدا و سیما گنجانده شود.

جهانگیری: صفر شدن فروش نفت، شکست خورد

جهانگیری با تاکید بر اینکه سرعت حرکت جامعه باید روز به روز به سمت تعالی اخلاق و ارزش های انسانی بیشتر شود، گفت: یکی از شاخص های رشد جامعه و تعالی ارزش های انسانی در کشور توجه به گروه های کم توان اجتماعی و شنیدن صدای کسانی است که صدایشان شنیده نمی شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به لایحه قانون حمایت از حقوق معلولان که در سال ۹۴ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز این قانون را تصویب کرد و تلاش خواهیم کرد که آیین نامه های اجرایی مرتبط با این قانون هرچه زودتر تصویب و به دستگاه ها و نهادهای مرتبط ابلاغ شود.

جهانگیری ادامه داد: گروه های کم توان جامعه نیازها و مطالبات متعددی دارند که پاسخگویی به هر یک از این دغدغه ها به دستگاه های اجرایی مختلف مربوط می شود از این رو همه دستگاه ها باید خود را مکلف به رعایت حقوق معلولین و نابینایان بدانند و نباید تصور شود که تنها متولی امور مرتبط با معلولین و نابینایان سازمان بهزیستی کشور است.

وی افزود: نباید در احقاق حقوق و برخورداری معلولین و نابینایان کشور از برخی امکانات و ظرفیت های کشور کوتاهی و در ارائه برخی تسهیلات تفاوتی میان نابینایان و معلولین با سایر افراد در نظر گرفته شود چراکه معلولین و نابینایان به عنوان بخشی از جامعه، از سهم و حقوق مشابه با سایر افراد برخوردار هستند.

جهانگیری با اشاره به محدودیت های بودجه دولت و کاهش درآمدهای نفتی، گفت: اگرچه تحریم های آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت با شکست مواجه شد اما بخشی از درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده اما با وجود این مشکلات دولت تلاش خواهد کرد در حد توان دغدغه ها و مشکلات جامعه نابینایان و معلولین کشور را مرتفع سازد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به توانمندی های معلولین و نابینایان در زمینه های مختلف، گفت: بسیاری از معلولین و نابینایان کشور موفق به گذرندان سطوح عالی تحصیلی شده اند و از جایگاه علمی بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانند نه تنها برای گروه های ‌کم‌توان جامعه بلکه برای سایر افراد نیز کارآفرینی کنند.

وی با اشاره به حمایت های دولت از کارآفرینان افزود: دولت شرایط خوبی را پیش روی کارآفرینان قرار داده و حمایت های لازم را از برنامه های اشتغالزایی به عمل می آورد که نابینایان و معلولین نیز می توانند در این زمینه فعال باشند.

جهانگیری با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی نخبگان و فعالان تشکل های مردم نهاد جامعه روشندلان کشور در جلسه، گفت: دغدغه ها و مسائل مطرح شده حتما به دستگاههای مرتبط ارجاع و پیگیری خواهد شد و دولت در حد توان تلاش خواهد کرد نیازها و مطالبات شما را برطرف کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه عدم آشنایی جامعه با نیازهای توانخواهان و افراد کم توان را یکی از مهمترین مشکلات این افراد برشمرد و گفت: با وجود محدودیت های مختلف، جامعه معلولین و نابینایان کشور به توفیقات خوبی در بخش های مختلف دست یافته اند و سال گذشته ۳۳ نفر از این افراد جزو رتبه های برتر کنکور بودند که ۱۴ نفر از آنها از جامعه نابینایان کشور هستند.

در این جلسه که سخنگوی دولت نیز حضور داشت، هر یک از نخبگان و فعالان تشکل های مردم نهاد جامعه روشندلان کشور به معرفی خود پرداختند و گزارشی از مشکلات و دغدغه های جامعه نابینایان کشور ارائه کردند.

سهیل معینی مدیر شبکه تشکل‌های نابینایان و کم بینایان (چاووش) نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت احقاق حقوق جامعه نابینایان کشور از معاون اول رییس جمهور برای تشکیل این جلسه قدردانی کرد و گفت: برای نخستین بار است که برای جامعه نابینایان کشور فرصتی فراهم شده تا بتوانند از نزدیک دغدغه های خود را با یکی از مسئولین ارشد کشور مطرح کنند.

برخورداری نابینایان و معلولین از امکانات یکسان مانند سایر افراد، تامین تجهیزات کمک توانبخشی، تامین فرصت های شغلی، رعایت مناسب سازی در طراحی نرم افزارهای رایانه ای و تلفن همراه، محدودیت در منابع مکتوب و تولید و نشر کتاب های گویا و به زبان بریل، مناسب سازی اماکن و خدمات شهری برای استفاده معلولین و نابینایان، رفع تبعیض در برخورداری از امکانات و تسهیلات مختلف و توجه به کودکان نابینای بازمانده از تحصیل از مهمترین دغدغه های مطرح شده در جلسه از سوی نخبگان و فعالان تشکل های مردم نهاد جامعه روشندلان کشور بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاهد

      اگرچه صادرات ۱۰میلیون بشکه هم مشکل اقتصادی بحال ملت هیچ فرقی نمیکند،ولی همین ۵۰۰هزار بشکه هم با صفر شدن خیلی فرق نمیکند

      پاسخ ها

      • @@@@@@@@

        باز جهانگیری خواب دیده
        بابا یکی نیست به این بگوید ساکت باشد
        آبروی ایران را با این صحبت هایتان در دنیا بردین
        شما فقط هر روز حساب بانکی‌خود را‌چک کن چکار با مردم داری

    • بدون نام

      مملکت با نادانی خود ویران کردید رو که نیست سنگ پای قزوینه
      قبلا روزی دونیم میلیون بشکه نفت میفروختید الان با دبه میفروشید اونم با نصف قیمت

    • بدون نام

      عین دلار ۴۲۰۰جهانگیری

    • بدون نام

      چقدر از صفر بالاتره؟

      پاسخ ها

      • سعید،ک

        اتفاقا روزی ۱۶۰هزاربشکه صادرمیشه یعنی صفر،رحالیکه عربستان روزی ۱۲میلیون بشکه نفت صادرمیکنه،

    • بدون نام

      فکر کنم صادرات نفت به یک چهارم رسیدن اون هم نه معمولی بلکه نفت و تو دریا سرگردون کردن و به هر کشوری التماس خریدن کردن با قیمت بسیار پایین کم از صفر شدن صادرات نداره مثل دست فروشی میمونه قبلا مغازه داشتین الان سرگردون مچرخید تا یکی پیدا بشه با قیمت پایین اون هم دزدکی ازتون بخره ..پس خواهشا سکوت کنید

    • اکبر

      آقای جهانگیری........شما نمیدونی که پیشرفت یه کشوربر اساس تعامل ودوستی باکشورهای مهم وپیشرفته دنیاست؟؟؟حالاخوشحالی صفرشدن فروش نفت شکست خورد؟

    • فریاد زیر آب

      ولی پاره شدن مردم به علت فشار اقتصادی شکست نخورد

    • فریاد زیر آب

      ولی پاره شدن مردم به علت فشار اقتصادی شکست نخورد

    • بیکار

      چه سودی برای مردم داره چهل سال دارید نفت. می فروشید وضع مرد کشور راببین ای کاش اجازه حرکت کشتیها در دریا را نمی دادن که نفت جابه جا کنند وقتی ملت رفای از فروش نمی برد چرا باید نفت ملت فروخته. شود اگر خرج کشور مردم. می شود باز چیزی

    • علی

      داداش داری روزی دو تا بشکه نفت میفروشیی. اونم ک داریم میدید ب بشار جونتون.... ما شکست خوردیم، گردنی، تورم، فقر، بیکاری....... داداش جهانگیری ما شکست خوردیم

    • کارمند

      شاید اینطور باشد اما شما مرفهین بیدرد کجا حال ما مردم عادی را درک میکنید

    • بدون نام

      تحریم های آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران صرفا یه بهانه برای بالا بردن تورم و گران کردن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای پر کردن خزانه ملی بود

    • بدون نام

      دلارنقدی وپوز کارت خوان دردفترزنگه ریس شرکت نفت که به اسم آبدارچی بود چه شد

    • بدون نام

      یه جمله از مادر عروس هورا.

    • بدون نام

      شکست نخورد به دریا ریخته شد

    • بنده خدا

      چه ربطی داشت .... ؟؟؟
      صفر شدن تولید نفت با روشندلان ؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج