۹۱۹۴۲۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بحران در کاتالونیا پای فوتبال را وسط کشید

وضعیت به‌هم ریخته ایالت کاتالونیا باعث شده برگزاری ال‌کلاسیکو دو هفته آینده در نوکمپ در خطر تعلیق قرار گیرد و حتی ممکن است به جای بارسلونا، رئال مادرید میزبان این مسابقه شود.

فرهیختگان: وضعیت به‌هم ریخته ایالت کاتالونیا باعث شده برگزاری ال‌کلاسیکو دو هفته آینده در نوکمپ در خطر تعلیق قرار گیرد و حتی ممکن است به جای بارسلونا، رئال مادرید میزبان این مسابقه شود. با صدور احکام دادگاه رهبران جدایی‌طلب این ایالت که به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند دوباره اوضاع را در این بخش از اسپانیا متشنج کرده و حالا فدراسیون این کشور برای برگزاری مسابقات فوتبال در این ایالت هم با مشکل مواجه شده است.

واکنش گواردیولا و ژاوی

این مسابقه طبق برنامه قرار است روز شنبه دو هفته دیگر در نوکمپ برگزار شود اما پس از اتفاقات اخیر و اعتصابات در این ایالت فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت به رئالی‌ها پیشنهاد بدهد تا جای میزبانان دو دیدار رفت و برگشت عوض شده و مسابقه رفت به جای نوکمپ در سانتیاگو برنابئو برگزار شود. ظاهرا مشکل به قدری جدی شده که مسئولان لیگ حرفه‌ای فوتبال اسپانیا نامه‌ای به فدراسیون این کشور نوشته و خواستار ارائه راه‌حلی برای رفع این مشکل شده‌اند.

فدراسیون نیز تا روز دو شنبه به دو باشگاه فرصت داده تا تصمیم نهایی در این زمینه را گرفته و نظرات خود را اعلام کنند. با توجه به فرصت کمی که تا روز مسابقه باقی‌مانده است پیشنهاد اولیه لالیگا برگزاری این دیدار در سانتیاگو برنابئو بود تا پس از آرام‌تر شدن اوضاع بازی برگشت در روز اول مارس سال آینده میلادی در نوکمپ انجام شود. رئالی‌ها اما با این پیشنهاد مخالفت کردند چراکه فرصت کمی تا روز مسابقه باقی‌مانده و با این استدلال که آمادگی لازم برای برگزاری این مسابقه را ندارند، پیشنهاد تعویق بازی را ارائه کردند.

این نخستین بازی خانگی بارسا پس از اعلام حکم دادگاه سران این ایالت خواهد بود و مقامات این کشور به‌شدت نگران امنیت مسابقه هستند. بارسا تنها دقایقی پس از انتشار این احکام در بیانیه‌ای خواستار حل مشکلات از راه مذاکره و گفت‌وگو شد. این باشگاه همچنین در بیانیه خود به این احکام اعتراض و خواهان آزادی رهبران سیاسی این ایالت و متهمان این پرونده شد.

پس از آن نیز چهره‌هایی چون پپ گواردیولا، ژاوی و همچنین جرارد پیکه، کاپیتان کنونی تیم نسبت به این احکام واکنش نشان داده و در مقابل آن موضع‌گیری کردند. براساس گزارش‌ها در سه روز گذشته درگیری‌ها و اعتراضات متعدی در این ایالت رخ داده که منجر به مجروح شدن حدود ۵۰نفر شده است. با توجه به اینکه ورزشگاه نوکمپ همواره محلی برای نشان دادن اعتراضات مردم استقلال‌طلب کاتالان بوده، این مسابقه می‌تواند بهترین محل برای اجتماع این هواداران باشد و احتمال دارد این بازی به یک میتینگ برای حمایت از رهبران زندانی این ایالت تبدیل شود.

بازی پشت درهای بسته

دو سال پیش و در چنین ایامی همه‌پرسی جدایی کاتالان از اسپانیا با جنجال فراوانی برگزار شد و به همین دلیل بارسا مجبور شد در آن زمان دیدارش با لاس‌پالماس را به علت شرایط نامساعد منطقه پشت درهای بسته برگزار کند.
سران باشگاه تقاضای تعویق این مسابقه را داشتند اما فدراسیون اعلام کرد که تنها در صورتی یک بازی را در روز دیگری برگزار می‌کند که امنیت مسابقه در خطر باشد و با توجه به شواهد چنین موقعیتی در این بازی وجود ندارد و تنها حضور تماشاگران را ممنوع کرد.

در هر صورت این کمیته برگزاری مسابقات است که تصمیم نهایی را درباره ال‌کلاسیکوی رفت اتخاذ می‌کند. با توجه به مخالفت رئال برای برگزاری بازی در برنابئو تنها دو گزینه تعویق یا برگزاری مسابقه پیش روی مسئولان لالیگا وجود دارد. بارسا هنوز به این اخبار واکنش رسمی نشان نداده و نظرش را در این زمینه اعلام نکرده است اما به نظر نمی‌رسد با برگزاری بازی در همان روز شنبه مشکل خاصی داشته باشد.

البته تا روز دوشنبه تصمیم نهایی در این خصوص از سوی کمیته مسابقات گرفته می‌شود و حتی در صورتی که هر دو باشگاه هم مخالف تغییر محل برگزاری مسابقه باشند این کمیته می‌تواند تصمیم نهایی را در این زمینه گرفته و دو باشگاه نیز حق مخالفت با آن را ندارند.

این اتفاقات روی بازی هفته آینده آبی‌اناری‌ها هم تاثیرگذار بوده است. والورده تصمیم داشت برای دیدار با ایبار تیمش را روز جمعه راهی این شهر کند اما اعتصاب کارمندان سیستم حمل‌ونقل این ایالت که برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده باعث شد تا او برنامه سفر تیمش را تغییر داده و آنها پس از تمرین روز پنجشنبه راهی این شهر ‌شوند و روز شنبه نیز به شهر خود بر‌گردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مادرید و حکومت و تیم زغال کثیف اسپانیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج