۹۱۹۴۲۵
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

این تازه شروع ماجرا است آقای ویلموتس

به ثمر رساندن ۱۴ گل در بازی با کامبوج به همان اندازه که شیرین و دلچسب است، می‌تواند سرآغاز قرار گرفتن در یک سراشیبی عمیقاً تلخ هم باشد.

فرهیختگان: «به ثمر رساندن ۱۴ گل در بازی با کامبوج به همان اندازه که شیرین و دلچسب است، می‌تواند سرآغاز قرار گرفتن در یک سراشیبی عمیقاً تلخ هم باشد.» این شروع سرمقاله‌ای بود که در تاریخ ۲۰ مهر‌ماه، شنبه گذشته منتشر شد. با این تیتر؛ ویلموتس در گل و لای فوتبال آسیا.

تذکر به سرمربی تیم ملی بعد از آن پیروزی خیره‌کننده شاید قدری جرأت و جسارت می‌خواست اما آنها که زیر و بم فوتبال آسیا را طی سال‌های متمادی تجربه کرده بودند، ابایی از بیان این توصیه‌ها نداشتند. باور این بود که آن پیروزی نباید ویلموتس و مردانش را در خواب خرگوشی فرو ببرد که برد! شاید آنها که باید سرمربی تیم ملی را نسبت به فضای موجود در قاره تفهیم می‌کردند و اطلاعات دقیق‌تر و جزیی‌تری از فوتبال قاره می‌دادند درکار خود کوتاهی کرده باشند و شاید هم ریشه این باخت از مکنونات ذهنی خود سرمربی سرچشمه گرفته باشد و شاید هم از ساق‌های مغرور بازیکنان.

فوتبال آسیا همین است آقای ویلموتس. دور و برت را خوب بشناس. اعتماد به آن ۱۴ گل غلط‌‌‌ ترین حربه ممکن در مواجهه با تیم‌هایی از دسته بحرین بود. همان روز برای سرمربی تیم ملی نوشتیم که فوتبال ایران بردهای پرگل‌تر از بازی با کامبوج را هم درکارنامه خود به ثبت رسانده بود اما در همان ایام نیز هرگاه مقابل تیم‌هایی از این دست قرار گرفت، با چالش مواجه شد. سیاهه‌ای که با انتقاد برخی هواخواهان افراطی سرمربی تیم ملی هم مواجه شد و صدای سکوت، سکوت آنها را به آسمان بلند کرد!

چهارشنبه‌ای که گذشت دقیقاً برای ویلموتس، شاگردانش و آنها که از برد ۱۴ گله سرمست شده بودند، مسجل کرد که جایگاه برخی تیم‌ها در قاره کجا است. تیم‌هایی که از لحاظ تاکتیکی نمی‌توانند با فوتبال ایران برابری کنند اما با به کارگیری فنون ابداعی خود نظیر به راه انداختن جنگ‌های روانی به خوبی قادرند فوتبال ایران را با آن یال و کوپالش به چالش‌های بزرگ بکشند.

حالا دوباره روز تازه‌ای برای ویلموتس و شاگردانش آغاز شده است. نقطه سرخط. تیم ملی برای رسیدن به صدر جدول باید چشم بدوزد به امتیاز بازی‌های آتی و شکی نیست که بازی ماه آتی در بصره مقابل عراق نیز می‌تواند دشواری‌های بزرگ‌تری را پیش روی سرمربی تیم ملی و شاگردانش قرار دهد و آنها را حتی در آستانه از دست دادن جایگاه رفیعی که سال‌ها برایش تلاش شده، قرار دهد.

تیم ملی ایران در سال‌های مربیگری کی‌روش به واسطه برخورداری از یک سازمان دفاعی مطلوب توانسته بود غول‌های قاره را هم زمینگیر کند اما در فصل تازه فوتبال آسیا که مصادف شده با ورود نگرش‌های جدید به تیم ملی فوتبال ایران به نظر می‌رسد که آن هارمونی همیشگی در سیاق تیم ملی وجود ندارد که این وضعیت بی‌ارتباط با رسوخ بازیکنان جدید به تیم ملی که از لحاظ کیفی اکنون در سطح نازل‌تری نسبت به بازیکنان بازنشسته قرار دارند، نیست.

ویلموتس برای رهایی از باخت‌های آتی فی‌الفور باید نسبت به شناسایی عناصر با کیفیت‌تر در تیمش اقدام کند. مردانی شاغل در همین لیگ. بازی با بحرین نشان داد که برخی بازیکنان در حد و اندازه تیم ملی نیستند و وقتی مقابل تیم‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرند عنان از کف می‌دهند و تازه سطح فنی‌شان نمایان می‌شود. شاید هم ویلموتس نتوانسته به خوبی از شاگردانش بازی بگیرد که هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره این نظریه حرفی به میان آورد.

ویلموتس در درجه اول و پیش از آنکه به دنبال باز کردن درهای تازه به تیم ملی باشد و بخواهد تاکتیک هجومی مد نظر را در تیم ملی پیاده کند، ابتدا باید در شناسایی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی دقت کند و بعد از آن آرام، آرام به سمت آن بازی هجومی که وعده‌اش را داده برود.

ناهمگونی میان خطوط ۳ گانه تیم ملی، عصبیت و پرخاشگری‌های ملی‌پوشان و گاه چهره نیمه‌مستأصل سرمربی تیم ملی در بازی با بحرین یک تلنگر بزرگ برای آقای بلژیکی و همراهانش است تا با بینش و رویکردی متفاوت در بازی‌های آتی ظاهر شوند تا فوتبال ایران اسیر آن اما و اگر‌های منزجر‌کننده‌ای که سال‌ها است از یادش برده‌ایم، نشود.

تکمله: به یاد می‌آوریم که کارلوس کی‌روش نیز در روزهای آغازین فعالیتش باخت‌هایی از این دست را تجربه کرده بود. شکست در بیروت هنوز در مقابل‌مان قرار دارد. پیش‌تر نیز دیگر مربیان تیم ملی باخت‌هایی را تجربه کرده بودند. برانکو که پرعنوان‌ترین سرمربی تاریخ تیم ملی محسوب می‌شود، تجربه باخت در تهران مقابل اردن را دارد و بلاژویچ کبیر هم که برابر همین بحرین عجیب‌ترین شکست تاریخ را رقم زده بود. این شکست‌ها اما مقدمه‌ای است برای پیروزی‌های آتی. برد‌های شیرین و صعود دوباره به جام جهانی. تیم ملی راه درازی پیش رو دارد. هنوز فرصت‌ها باقی است. بازی مقابل بحرین در تهران می‌تواند همه این تلخکامی‌ها را از مقابل دیدگان‌مان دور کند. شاید یک شش تای دیگر در راه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشکان توکلی

      مگه بجز استقلالیا کیا دیگه دارن انتقاد میکنن استقلالیا هم نه بخاطر تیم ملی بخاطر دشمنی پرسپولیس و کیروش انتقاد میکنن بخاطر عقده این چندساله به زمین و زمان گیر میدن حتی به دادگاه فیفاهم گیر دادن پس این قضیه رو جدی نگیرین

    • یونس

      برادر زر مفت زدی. حتما این تیمم درست میشه ادامه راه.فقط خوب نشناخته مربی تیمو. دلیل باخت ام ترکیب یا درواقع ارنج اشتباه تیم بود.اخه انصاریفرد مهاجم نوک!!! تیم قطری نمیخادش!!!

    • چهار فينال اسيا

      با كيروش بدون باخت رفتيم جام جهاني...لنگي ها تيم ملي رو بدبخت كرديد

    • ممد دانیالی

      لعنت به کسایی که کیروش بزرگ رو فراری دادن به خاطر دلال کراوات و اون دلال پست فطرت هم خوب جوابشونو با رفتن به عربستان و تیم رقیبشون الاهلی رو داد... برانکو تیم منفور لنگ رو به خاطر چند مشت دلار بیشتر فروخت بعد یه عده هوادار و پیشکسوت لنگی و خبر نهاران خودفروخته به خاطر اون دلال به تیم ملی خودشون پشت کردن و کمر تیم ملی کشور خودشونو به خاطر یه دلال کروات که رحم به تیم باشگاه خودشونم نکرد و فروختشون به عربا کمر تیم ملیو به خاطد اون و تیم باشگاهشون شکستن خودفروخته های وطن فروش لنگی

      پاسخ ها

      • م

        اره تازه اولاست

      • بدون نام

        شما کیسه کشا به خاطر قهرمانی های پیاپی پرسپولیس و تحقیر شدن های متعدد در سال های اخیر کاملا عقلتون رو از دست دادین و روانی شدین.
        ابته باید بهتون حق داد. خیلی سخته!!!!

      • بدون نام

        لنگی ها و کیسه کشا هیچ کدوم چیزی از فوتبال نمیفهمن که اگه غیر از این بود طرفدار تیمشون نبودن. درود بر کیروش کبیر و مرگ بر خائنین

    • بدون نام

      تنهادستاوردهشت ساله کیروش برای فوتبال مایک مشت فوتبالیست عصبی وپرخاشگرست

    • بدون نام

      تیم ملی دژاگه وجهانبخش وقدوس رامیخواد بازیکن باکیفیت نه هرکی ازراه برسه.قطعاروزهای سخت تیم ملی در پیشه.

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      لنگیای کثیف و مکتب دزد پرور و فسادپرور با قدرت رسانه ای شون به سرکردگی برانگوه برعلیه تیم ملی و کی روش بلند شدن و پشت کردن ب تیم ملی تا کی روشو فراری دادن ک دلال برانگوه جاشو بگیره اما برانگوه همه رو به مسخره گرفت و رفت سمت پول بیشتر تو عربستان. حالا ما موندیم و کی روشی ک رفت و تیم ملی که با تیمهای درجه سه آسیا میبازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج