۹۱۹۵۳۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

حضور ۴ساله کلوپ در لیورپول و پایان ناکامی‌ها

سرمربی آلمانی که چهار سال از حضورش در لیورپول می‌گذرد به ناکامی‌های این تیم پایان داد و اکنون در مسیر قهرمان کردن تیمش پس از ۳۰ سال در لیگ برتر است.

ایسنا: به نقل از آس، اکنون همه در شهر "بیتلز"ها (گروه انگلیسی راک / پاپ اهل لیورپول بودند) لبخند روی لب دارند. لیورپول قهرمان اروپا هشت پیروزی از هشت دیدار این فصل لیگ برتر کسب کرده است و رکورد ۱۷ پیروزی پیاپی را در این رقابت‌ها به ثبت رساند (بهترین رکورد متعلق به منچسترسیتی پپ گواردیولا است که ۱۸ برد به دست آورد).

شاگردان یورگن کلوپ ۲۵ بازی است که در لیگ برتر شکست نخوردند (با رکورد ۴۹ بازی بدون شکست آرسنال فاصله زیادی دارند). هم‌چنین دو سال و نیم است که در بازی‌های خانگی لیگ مغلوب نشدند. آخرین شکست‌شان در آنفیلد به آوریل ۲۰۱۷ برمی گردد که ۲ بر یک مغلوب کریستال پالاس شدند. این تیم در فصل کنونی آمار ۸۴.۶ درصد پیروزی را به ثبت رسانده است.

حضور ۴ساله کلوپ در لیورپول و پایان ناکامی‌ها

شرایط از ابتدا این چنین نبود. سرمربی آلمانی زمانی که وارد فرودگاه جان لنون شد تا جایگزین برندن راجرز شود لیورپول در هفته نهم در جایگاه دهم قرار داشت. او در نخستین بازی‌اش در اکتبر ۲۰۱۵ برابر تاتنهام بدون گل مساوی کرد. آمار کلوپ در این فصل (۲۶-۲۰۱۵) ۴۴.۲ درصد پیروزی بود و در نهایت لیگ را با رتبه هشتم به پایان رساند. لیورپول به فینال لیگ اروپا رسید اما با نتیجه ۳ بر یک مغلوب سویا اونای امری شد.

در ادامه شرایط برای لیورپول کلوپ بهتر شد. این تیم در فصل ۱۸-۲۰۱۷ نقش برجسته‌ای در فصل نقل و انتقالات داشت. اگر در تابستان با بازیکنانی هم‌چون آندرو رابرتسون و الکس چمبرلین قرار داد امضا کرد اما مهم‌ترین خرید محمد صلاح بود که توانست از همان شروع در آنفیلد حکمرانی کند. تا آن زمان ستاره تیم انگلیسی فیلیپ کوتینیو بود که در قراردادی به ارزش ۱۶۰ میلیون یورو به بارسلونا پیوست.

حضور ۴ساله کلوپ در لیورپول و پایان ناکامی‌ها

با این حال تکه کلیدی این پازل در سال ۲۰۱۸ به لیورپول رسید. ویرجیل فان دایک گران‌ترین مدافع جهان (۸۴.۶۵ میلیون یورو) باعث شد خط دفاعی تیم قوی شود. در حالی که شاگردان کلوپ در لیگ تنها توانستند رتبه چهارم را تکرار کنند در لیگ قهرمانان پیشرفت قابل توجهی داشتند و تا فینال صعود کردند.

سرمربی آلمانی دوباره به یک فینال اروپایی رسید و باز هم مغلوب شد. دبل به یادماندنی گرت بیل و اشتباه بزرگ هوگو لوریس که باعث شد کریم بنزما گلزنی کند، شکست ۳ بر یک را برای تیم کلوپ رقم زد. در چنین شرایطی صلاح یک فصل فوق العاده را سپری کرد و با به ثمر رساندن ۴۴ گل توانست جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر را کسب کند.

حضور ۴ساله کلوپ در لیورپول و پایان ناکامی‌ها

گروه کلوپ در فصل ۱۹- ۲۰۱۸ با حضور بازیکنانی هم‌چون فابینیو، نبی کیتا، ژردن شکیری و آلیسون بکر تکمیل شد. آن‌ها باوجود کسب ۹۷ امتیاز نتوانستند جام قهرمانی را در لیگ برتر بالای سر ببرند. سومین آمار برتر در تاریخ فوتبال انگلیس به دلیل یک امتیاز اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفت و سیتی گواردیولا قهرمانی‌اش را تکرار کرد. این ناکامی با قهرمانی در لیگ قهرمانان فراموش شد.

کلوپ بالاخره در چهارمین فینال اروپایی‌اش توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. گل‌های صلاح و اوریگی پیروزی را مقابل تاتنهام رقم زدند. این قهرمانی در حالی به دست آمد که لیورپول در بازی به یادماندنی نیمه نهایی، شکست ۳ بر صفر در نوکمپ را با پیروزی چهار بر صفر در آنفیلد عوض کرد.

حضور ۴ساله کلوپ در لیورپول و پایان ناکامی‌ها

اکنون چالش کلوپ پایان دادن به ناکامی لیورپول در فتح لیگ برتر انگلیس است. آخرین باری که جام قهرمانی در آنفیلد به نمایش درآمد به فصل ۹۰-۱۹۸۹ برمی گردد. ۳۰ سال، برای پرافتخارترین تیم انگلیسی زیاد است. اکنون لیورپول کاملا شرایط قهرمانی را دارد چون این تیم از بازیکنانی هم‌چون فان دایک، آلیسون، صلاح و سادیو مانه بهره می‌برد که در میان بهترین‌های یوفا و فیفا قرار گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ....وتوهیچگاه تنها قدم نخواهی زد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج