۹۱۹۷۰۳
۲۹ نظر
۵۰۰۰
۲۹ نظر
۵۰۰۰
پ

هفت اشتباه ویرانگرِ ویلموتس مقابل بحرین

«اشتباهات آنچنان زیاد بود که قابل تصور نیست. من قبل از بازی هم با توجه به صحبت های ویلموتس گفته بودم اگر او بخواهد ماجراجویی کند، بازی با بحرین خطرناک می شود. ویلموتس نه تنها ماجراجویی کرد که پایش را از گلیم ماجراجویی نیز فراتر گذاشت و ما این بازی را باختیم. به غیر از پنالتی هم ممکن بود که در جریان بازی گل بخوریم و اتفاقات بدتری هم رخ بدهد.»

خبرگزاری ایسنا: «اشتباهات آنچنان زیاد بود که قابل تصور نیست. من قبل از بازی هم با توجه به صحبت های ویلموتس گفته بودم اگر او بخواهد ماجراجویی کند، بازی با بحرین خطرناک می شود. ویلموتس نه تنها ماجراجویی کرد که پایش را از گلیم ماجراجویی نیز فراتر گذاشت و ما این بازی را باختیم. به غیر از پنالتی هم ممکن بود که در جریان بازی گل بخوریم و اتفاقات بدتری هم رخ بدهد.»

«تیم ملی فوتبال ایران بعد از برد ۱۴ بر صفر مقابل کامبوج در منامه مقابل بحرین به زمین رفت و در عین ناباوری با نتیجه یک بر صفر شکست خورد؛ شکستی که حرف و حدیث های زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرده و برخی نیز به انتقاد از سرمربی تیم ملی پرداخته اند. در این شرایط جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران که همواره با دیدی باز مسائل فوتبالی را تحلیل می کند، صحبت های جالبی درباره مسابقه شب گذشته انجام داد که مشروح بررسی های او را روی سبک بازی تیم ملی در ادامه می خوانید:

با دو اشتباه ویلموتس هم بحرین را می بردیم

من نگرش خودم درباره بازی تیم ملی را این گونه آغاز می کنم که فوتبال بحرین اساسا امکان بردن تیم ایران را نداشت و ندارد. اگر آقای ویلموتس یک یا دو اشتباه در ارنج تیمش انجام می داد هم ما بحرین را می بردیم اما او اشتباهات پرتعدادی داشت که باعث شکست تلخ در منامه شد.

اشتباهات پرتعداد ویلموتس

اعتقاد دارم سرمربی تیم ملی ایران در این مسابقه اشتباهات زیادی داشت. اشتباه اول این بود که او از طارمی در سیستم ۱-۳-۲-۴ در سمت چپ استفاده کرد. اشتباه دوم این که کریم انصاری فرد در پست مهاجم سایه قرار گرفت و اشتباه سوم این که از محبی در سمت راست ۳ بازیکن جلو استفاده شد. با این اتفاق عملا خط دوم حمله ما معیوب شد.

اولین مساله ای که می توانیم درباره این بازی بگوییم این است که باید از اشتباهات درس بگیریم. ویلموتس همواره اعلام کرده که می خواهد تیم هجومی را به میدان بفرستد اما واقعیت این است با اضافه کردن افرادی که سابقه مهاجم بودن دارند نمی توان گفت آن تیم تهاجمی بازی می کند. زیرا این افراد تهاجمی نیاز به تغذیه مناسب دارند.

در چنین شرایطی اشتباه چهارم اتفاق افتاد. جایی که هر دو هافبک دفاعی ما یعنی ابراهیمی و حاج صفی عملا نمی توانستند سه نفر جلویی را تغذیه کنند. هافبک های وسط در سیستم ۱-۳-۲-۴ باید هم مدافع باشند و عملکرد تدافعی داشته باشند و هم سازنده. در این شرایط است که ۳ بازیکن خط جلوتر تغذیه می شوند و در نهایت آنها مهاجم نوک را تغذیه می کنند.

ویلموتس از حاج صفی در پستی استفاده کرد که اساسا اشتباه بود و ۳ اشتباهی که در بالا به آن اشاره شد را بزرگ تر جلوه داد.

اشتباه پنجم بازی کردن مجید حسینی کنار کنعانی زادگان بود. یک اشتباه کلیدی از سوی ویلموتس که اگر انجام نمی شد می توانستیم مرکز دفاع را بهتر از این ببندیم. همه می دانستیم که مجید حسینی تحت فشار پنالتی می دهد. او یک خطای دیگر هم انجام داد که داور از کنارش گذشت و به نظر من می توانست از زمین حتی اخراج هم بشود.

اشتباه بعدی در هنگام تعویض ها انجام شد. زمانی که هیچ کدام از تعویض ها با استدلال درستی صورت نگرفت. اگر استدلال این است که بازیکنان ذخیره از نفراتی که از ابتدا بازی کردند، بهتر هستند چرا آنها از ترکیب بیرون گذاشته شدند؟ اگر وحید امیری و مهرداد محمدی قرار است گره از کار تیم ملی در مواقعی که بازی گره می خورد باز کنند، باز هم چرا بیرون نشستند؟ اگر آنها از ۳ بازیکن جلویی بهتر هستند باز هم نباید بیرون می نشستند.

تعویض امید ابراهیمی با حاج صفی هم به نظر من کاملا بی هدف بود. من مدام در طول بازی فکر می کردم او برای تغذیه سردار آزمون کاری انجام دهد اما نکرد. تصورم این بود که ویلموتس برای ترمیم ۳ بازیکن جلویی کاری کند که بازهم نکرد. میانه زمین را هم ترمیم نکرد. برای شکاف لایه های فوتبالی هم اقدامی انجام نداد.

ویلموتس پایش را از ماجراجویی هم فراتر گذاشت

مجموعه این اتفاقات سبب شد تا تغذیه سردار آزمون به درستی صورت نگیرد. آیا کسی هست آدرس بدهد که سردار آزمون یک توپ به درد بخورد گرفت؟ ۳ نفر پشت او هم تغذیه نشدند، چون دو هافبک دفاعی ما این کاره نبودند! امید ابراهیمی مدام اسیر جنگ بود و کارگردان تلویزیونی هم با فوکوس روی چهره عرق کرده او می خواست ثابت کند که فقط یک نفر در وسط زمین مبارزه می کند.

در بین دفاع حفره زیادی داشتیم و هافبک سایه ای که پشت سردار بود هم خوب کار نکرد. شاید اگر مسعود شجاعی با وجود این که از نظر من در مرز بازنشستگی است، در این پست بازی می کرد، می توانست پاس های عبور، معکوس و... را بدهد. مگر می شود یک خط هافبک در طول ۹۰ دقیقه یک پاس نفوذ و عمقی که دفاع را بشکافد ندهد؟

اشتباهات آنچنان زیاد بود که قابل تصور نیست. من قبل از بازی هم با توجه به صحبت های ویلموتس گفته بودم اگر او بخواهد ماجراجویی کند، بازی با بحرین خطرناک می شود. ویلموتس نه تنها ماجراجویی کرد که پایش را از گلیم ماجراجویی نیز فراتر گذاشت و ما این بازی را باختیم. به غیر از پنالتی هم ممکن بود که در جریان بازی گل بخوریم و اتفاقات بدتری هم رخ بدهد.

به باهوش بودن ویلموتس مشکوک شده ام!

بعد از این بازی من کمی نسبت به باهوش بودن ویلموتس مشکوک شده ام! در یک آرایش تیمی نباید ۷ اشتباه ویرانگر داشته باشید. نباید دفاع این قدر از هم گسسته باشد؟ اصلا چرا آن پنالتی اتفاق افتاد؟ آن پنالتی ثمره باز بودن مرکز دفاع بود. بحرینی ها به راحتی میانه زمین را از ما گرفتند و تعداد پاس هایشان در وسط زمین گاها به ۷ یا ۸ پاس می رسید. مگر می شود در طول بازی کسی احوالی از سردار نپرسد؟ چراهای زیادی در ذهن ما نقش بسته که در جهت هوش و تسلط ویلموتس بر نفراتش نیست. امیدوارم لااقل اطرافیان ویلموتس مانند وحید هاشمیان این صحبت ها را برای او ترجمه کنند. من انتقاد نمی کنم، اشکالات را می گویم تا در آینده روی آن کار شود. ما با هوشیاری عجیبی آنالیز شده بودیم و بحرینی ها جلوی تمام حرکات مان را گرفتند.

سبک بازی بحرین ربطی به تاکتیک کی روش نداشت

این موضوع که بحرین با مربی پرتغالی اش با سبک بازی کارلوس کی روش تیم ملی ایران را شکست داد، قبول ندارم. اولا کی روش پشت دفاعش را هیچ وقت خالی نمی کرد اما پشت دفاع بحرین ۲۵ متر خالی بود. آنها این ریسک را قبول کردند که با فشرده سازی بازی در میانه زمین پشت دفاع شان خالی بماند. به همین خاطر بود که آفساید های زیادی از بازیکنان ما گرفته شد. از سوی دیگر پاس های کوتاه زیادی رد و بدل شد. پاس هایی که اصطلاحا در فوتبال به آن «شاتل پاس» می گویند. پاس هایی که معنی اش «بده و بگیر» است. این پاس ها بلای جان هافبک های ما شده بود. امید ابراهیمی طفلکی بارها بین ۳ بازیکن بحرین گیر افتاد. این دو خاصیت به خوبی نشان می دهد که تاکتیک بحرین شباهتی به سبک بازی ایران زمان کی روش نداشت و ما ۸ سال از کی روش چنین چیزهایی ندیدیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مالد

      حیف پول مفت بیت المال خدالعنتتون کنه

    • بدون نام

      خب با این تفاسیر چشم اقای تاج روشن که اشتباها به جای سرمربی یه چماق استخدام کرده.ارزو داشتیم بحرین رو با این همه بی احترامی داخل زمین با آورج گل بالا ببریم


      ر

    • بدون نام

      درود برشما، این مربی می خواهد عکس کارهای کی روش را انجام بدهد و مدعی فوتبال هجومی است واقعا درست فرمودید اگر تمام مهاجمان ما در ان جلو بازی کنند اما از سوی مدافع وهافبک های ما تغذیه نشوند وتوپی دریافت نکنند این فوتبال شد تهاجمی،؟ مطمئن باشید با عراق هم در تهران و هم در عراق می بازیم.

      پاسخ ها

      • آبیته

        امیدوارم به جام حهانی نره تا آقای تاج بادارودسته اش کاسه کوزه اش روجمع کنه بره.

      • آبیته

        امیدوارم به جام حهانی نره تا آقای تاج بادارودسته اش کاسه کوزه اش روجمع کنه بره.

      • پیرمرد تنها

        کاربر گرامی 8/45 هزار لایک داری پس از نسل طلایی بازیکنانی چون علی کریمی و دایی و مهدوی کیا عزیزی و عابدزاده و خاکپور و گل محمدی ووو که هر کدام این بازیکن یک سر و گردن از آسیا بالاتر بودن که ایران فقط با توانایی ذاتی بازیکنان کمبود تمرین زمین و سرمربی وخیلی کمبودها جبران میکردن ولی این بازیکنان به یک سرمربی تاکتیکی و تکنیکی درجه یک دنیا نیاز مبرم دارند در غیر اینصورت برای چندین سال ها ایران جام جهانی فوتبال نمیتواند بره.، تا آقایان قدر مربی تکنیکال چون کیروش بدانند، رییس فدراسیون فوتبال گرفته تا سرمربی هرچه زودتر اخراج کنید اگه وطن پرست هستید

    • پیرمرد تنها

      کاربران گرامی آقای ویلموتس باید چندین میلیارد دلار به فدراسیون فوتبال ایران بده. چون درحال یادگیری مربیگری عملی هست، وگرنه در ایران مربی نداریم درحدی که بحرین نبره یکی یحیی گل محمدی هرچند نباید انتظار جام جهانی رفتن به قطر داشت،، بعد از کیروش جام جهانی رفتن آرزو دست نیافتنی برای ایرانیان هست، آقای مایلی و درخشان وذوالفقار قلعه‌نویی علی کریمی بیسواد نق نقی روزنامه‌نگاران قلم فروش ومجری بیسواد خیابانی وحسودان کوردل و مافیا فوتبال ایران به هدفش رسید

      پاسخ ها

      • tiger

        کی روش مربی بدی نبود ولی زیادی بهش بها دادن بعدشم تو دنیای فوتبال باخت هم وجود داره.ولی خواهشا کی روش کی روش نکنید چون هیج کاری به جز عقده و لج بازی چیزی ازش ندیدیم

      • Omid

        اروم بابا اروم نیفتی. جوش نزن خشک میشه.
        کلا ما غریب پرستیم عمو
        نه لازم به کیروش هست نه ویلموتس نه هر خارجی دیگه
        مربی ایرانی توان داره به شرطی چوب لاچرخش نزارن

      • بدون نام

        کیروش هم هیچ ... نیست اگه بودتوکلمبیا حرفی واسه گفتن داشت...

    • بدون نام

      آقا معلم این تیم جام جهانی برو نیست که نیست ببینید کی اینو گفتم
      مشخصه این کاره نیست

    • hamed

      این مربی نیست اینو اوردنه که پول ها رو راحت بدزدن یه چیزم بندازن جلو اون

    • سی آر 7

      آقای چراغپور . چرا زمان کیروش اینقدر انتقاد نمیکردی و لال شده بودی . چرا ؟ حالا چی شده بلبل شدی ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ايشون اون موقع بسيار بلبل زبان بود و لال كه نبود هيچي منتقد درجه يك كيروش بود و مدام از كيروش ايراد ميگرفت تا حدي كه موافقان كيروش چند باري عليهش مصاحبه كردند لابد شما دوست عزيز يا كر بوديد يا كور كه اون زمان بي خبر بوديد مجيد جلالي و چراغپور دشمن قسم خورده كيروش بودند

    • علی منصوری

      معلوم نیست چرا نفرات تیم ملی همیشه ثابت هستن،،چرا عوض نمیشن،،مجید حسینی بازیکن درجه ۳ هم نیست،چرا باید تو چنین بازی مهمی فیکس باشه،،انصاری فر خوب نیست تو گلزنی،،چرا هافبک خلاق تو زمین نداشتیم و قرار بود حاج صفی همه کارها رو انجام بده که اینجوری تحت فشار پرخاشگری کنه،امید نمیدونست دفاع کنه یا بازیسازی،،،چرا اقای هاشمیان به سرمربی نگفته بود بحرین کامبوج نیست،،باید انتقاد مستقیم بشه از سرمربی تا حواسش باشه کجاست و چکار میخاد بکنه،،

      پاسخ ها

      • ممد دانیالی

        بعد اینا همه رو که گفتی اصلا هم مشخص نیست لنگی هستی ها؟؟ کنعانی فلج و امیری کور و طارمی منگل و اینارو یادت رفت که بگی که گند زدن به تیم ملی

    • تاج

      شما هفت اشتباه در سیستم ویلموتس پیدا کردید اما بنده که اصلا فوتبالیست نبودم فقط یک اشتباه در تیم ملی پیدا کردم و آن هم اینکه ویلموتس هرگز نمیتواند مثل کیروش تیم ملی را رهبری کند

    • بدون نام

      مرحبا جناب چراغپور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اهان

      • جعفری

        چیو مرحبا ؟!همین آقایون فوتبال را نابود کردن




        فقط منتظر یه باخت هستن

        فوتبال برد و باخت داره

    • امیر

      آقای ویلتموس این دیگر چه مدل ارنج و ترکیب بود !! خدا وکیلی شما یک مربی مثلا بین المللی هستین!! خدا وکیلی همین آقای تارتار خودمون ارنج میکرد راحت بحرین را با اختلاف میبردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه تارتار براساس قدرت و ضعف خودش و حریفش بازی میکنه و با توجه به بضاعت تیمش بیشتر وقتا نتایج خوبی گرفته. ویلموتس اسیر احساساته و منطقی فکر نمیکنه. او فکر کرده همه مثل کامبوجن. پس آنالیز بازی حریف این وسط چی میشه؟ بحرینی که همیشه قصد داره بره رو اعصاب بازیکنای ایران و اکثرا هم تونسته و رفته. نقش مشاوران ایرانی تیم ملی این وسط چیه من نمیدونم.

    • بدون نام

      به نظرمن بایه باخت نمیتونیم ویلموتس رو محکوم کنیم ماروی یک اشتباه گل خوردیم بعدم اونم توشرایطی که هم درجه رطوبت فوق العاده بالا بودوهم اینکه ماتاحالانتونستیم بحرین روتوکشورخودش ببریم.بحرین فوتبال ساده ای بازی کرد امااین ساده گی رو خوب بازی کرد

    • عرفان.

      چه حرفای جالبی زده واقعا درسته فکر نمیکنم کسی اینجوری و از این زاویه بازیو انالیز کنه....

    • بدون نام

      اززمانی که به قول بعضی ها سید جلال پیر شده نه تیم ملی دفاع داره نه پرسپولیس از بازی اخر مقابل سوریه که سید جلال کنار گذاشته شد یه رهبر توخط دفاع هنوز جایگزین نشده دیگه هم نمیشه

    • مرتضی کی روش پور

      کی روش بزرگ ی نفر بود آمد و رفت و بازی با ژاپن رو هم به خودمون باختیم ...
      چند سالی بود که باخت رو لمس نمی کردیم
      و انتظار برد پرتغال و اسپانیا رو داشتیم

      باخت در هر صورت انرژی گیر هست

    • بدون نام

      به نظر من جناب آقای قلعه نویی بهترین گزینه برای سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران میباشند.

    • بدون نام

      من فقط اعتراضم به توپهای که ازدفاع به هافبکها وبرگشت توپ به دفاع بود گمان می رفت دفاع منتظر وامادگی توپ رانداشت وهرلحظه ترس ازدست دادن توپ درموقعیت بدی برایمان ایجاد میکرد ودوم اینکه استپ درموقع پاس تودر خوب نبود توپ ازپای بازیکن جدا میشد

    • بدون نام

      لیست فرمایشی ترکیب فرمایشی،دیگر آنالیز نمی خواهد هرچند چراغ پور کارش درسته ولی هر آدمی به راحتی می فهمه ترکیب ده دقیقه آخر به اضافه ووریا منتظری نادری و ترابی و شجاع حده اقل سه تا به بحرین میزد نه سردار و حاج صفی نود دقیقه راه برند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج