۹۱۹۷۲۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

کاشت گوجه‌فرنگی و لوبیا روی خاک ماه و مریخ!

محققان موفق شده اند ۹ گونه سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، تربچه و لوبیا را در خاک شبیه سازی شده ماه و مریخ کشت و محصول برداشت کنند.

خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل: به نظر می رسد رویای ناسا برای شهرک سازی در مریخ کم کم رنگ حقیقت به خود می گیرد. در همین راستا دانشمندان بی وقفه مشغول فعالیت هستند تا مشکل تامین غذا در این زمینه را حل کنند.

اکنون محققان ۹ گونه مختلف از سبزیجات از جمله کینوا،گوجه فرنگی و تربچه را بررسی کرده اند که قابلیت رشد در خاک ماه و مریخ را دارند.

کاشت گوجه‌فرنگی و لوبیا روی خاک ماه و مریخ!

آنها خاک شبیه سازی شده ماه و مریخ را با برخی مواد ارگانیک ترکیب کردند و توانستند میوه و دانه برخی محصولات کشاورزی را برداشت کنند. برخی از این دانه ها و میوه ها برای کشت نسل جدید محصولات کشاورزی به کار خواهد رفت.

محققان دانشگاه واشنگتن سعی کردند ۱۰ نوع محصول مختلف را در خاک شبیه سازی شده ماه و مریخ کشت کنند. در این تحقیق کشت ترتیزک، گندم سیاه، گوجه فرنگی،تربچه، کینوا، اسفناج، لوبیا، شابانک(rocket)، پیاز کوهی و تره فرنگی بررسی شد و فقط کشت اسفناج موفقیت آمیز نبود.

شبیه سازی خاک ماه با توجه به نمونه های ارسالی به زمین انجام شده است. اما هنوز نمونه ای از خاک مریخ به زمین فرستاده نشده، بنابراین در این تحقیق خاک مریخ با توجه به اطلاعاتی که لندرهای وایکینگ و مارس Pathfinder ثبت کرده اند، شبیه سازی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به به من لوبیاچیتی دوست دارم ، یه سفره ای تو سیاره پهن کنیم و لوبیا با رب گوجه غلیظ درست کنیم ، سبزیجات هم که هست، حیوانات هم که سر نبریدید بحمدالله ، فقط سوالی که هست، احیانا نفخ کنیم با گازهای جو سیاره انفجاری رخ نمی ده؟

    • بدون نام

      چقدر خوبه که برای پیشرفت علم و دانش موانع ای بر سر راه پژوهشگران علمی وجود نداشته باشه و راههای پیشرفت علمی مستلزم به داشتن وابستگی سیاسی و یا دولتی نباشه.

    • بدون نام

      یاد شعر سهراب سپهری افتادم .زندگی خبر رفتن موشک به فضا... لمس تنهایی(ماه) . فکر بوییدن گل در کره ای دیگر....

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        '''' این محصولات ' کی قراره به ایران صادر شوند'?

    • مهسا رضایی

      زندگی بدون آب اونجا به چه درد میخوره .زیباترین شهر دنیا فقط شهر خودم عشق است پایتخت طبیعت ایران شهر زیبای یاسوج به به به به

    • اکبر

      این آمد و رفت به کرات مریخ وغیره یه بازی در دروان پیری بشر بیش نیست خیالتان راحت نه امروز بلکه هیچ وقت وهرگز جای زندگی انسان نیست چون خدواند هر چیزی را خلقتش وجایگاهش وکره ای که باید درآن زندگی کند مشخص کرده این کره زمین جای زندگی بشر وانسان هست کرات دیگر جای زندگی دگر موجوداتی هست که فقط خداوند میداند واین وعدهای دانشمندان برای زندگی به کرات دیگر بیهوده وگزاف گوی است حرف من گوش کنید وبقول ایرانیها بیایید دست بدست هم دهیم و دنیای خویش را کنیم اباد

    • بدون نام

      ای بدبختها ما روی زمین کاشتیم مونده رودستمان حالا شما بفکر کاشتنش دمکرات دیگر هستید واقعا که عقل ندارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج