۹۱۹۹۵۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

پیشنهاد ایجاد مشوق برای فراگیری زبان‌های خارجی

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بهتر بود استفاده از پتانسیل سایر زبان‌های خارجی در طرح اخیر نمایندگان مجلس دیده شود و تنوعی از زبان‌های خارجی را داشته باشیم گفت: به جای حذف آموزش زبان، می‌توانیم مشوق‌هایی برای فراگیری سایر زبان‌ها ایجاد کنیم.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بهتر بود استفاده از پتانسیل سایر زبان‌های خارجی در طرح اخیر نمایندگان مجلس دیده شود و تنوعی از زبان‌های خارجی را داشته باشیم گفت: به جای حذف آموزش زبان، می‌توانیم مشوق‌هایی برای فراگیری سایر زبان‌ها ایجاد کنیم.

رضا کلانتری با اشاره به طرح اخیر نمایندگان مجلس پیرامون رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور اظهار کرد: واقعیت این است که قبل از ارائه چنین طرحی، هیچ گونه نظر کارشناسی از پژوهشگاه مطالعات خواسته و دریافت نشده است.

وی افزود: این طرح دارای ابعاد مختلفی است؛ شش ماده و چندین تبصره دارد و لازم است تک تک این مواد و تبصره‌ها خوانده و درباره پیامدها و نتایجی که هرکدام دارد بررسی کارشناسی صورت بگیرد.

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر درخواستی از پژوهشگاه برای انجام مطالعات مطرح شود آماده همکاری هستیم اظهار کرد: کار ما کار پژوهشی و اعلام نظرات کارشناسی در این خصوص است.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید مشوق‌هایی را برای آموزش سایر زبان‌ها نیز به وجود بیاوریم گفت: یکی از حوزه‌های تربیت و یادگیری در سند تحول بنیادین و در برنامه درسی ملی، زبان‌های خارجی است که به علت توسعه تعاملات فرهنگی و انتقال دانش بشری مورد تاکید قرار گرفته است البته تمرکز روی زبان خاصی وجود ندارد. در سند تحول بنیادین، ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب انتخابی و نیمه تجویزی مورد اشاره قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود راهکارهایی برای تشویق فراگیری سایر زبان‌ها اظهار کرد: با توجه به مراودات فرهنگی و اجتماعی که با دیگر کشورها داریم باید بیشتر روی این موضوع کار کنیم. همچنین لازم است یک نیازسنجی و امکان سنجی انجام و مشخص شود که دانش‌آموزان ما در مناطق مختلف به چه زبان‌هایی علاقه مند هستند.

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بهتر بود استفاده از پتانسیل سایر زبان‌های خارجی در این طرح دیده شود و تنوعی از زبان‌های خارجی را داشته باشیم گفت: به جای حذف آموزش زبان، می‌توانیم مشوق‌هایی برای فراگیری سایر زبان‌ها ایجاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      بهتر است انتخاب زبان را بر عهده خود دانش آموزان بگذارند تا بر اساس علاقه به نوع شغل آینده و رشته تحصیلی زبان دوم خود را انتخاب کنند و حداقل چند زبان در مدارس تدریس شود تا امکان انتخاب زبان وجود داشته باشد

    • بدون نام

      چه بخواهید چه نخواهید ، زبان انگلیسی زبان بین المللی است
      شما بروید و تمام زبان های دنیا را یاد بگیرید ولی همچنان انگلیسی زبان بین المللی است و شما بعد از یادگیری ۹۹ زبان باز هم نیاز دارید که زبان انگلیسی یاد بگیرید

    • حامد

      بهتره زبان عربی رو حذف کنن بودجه رو به زبان انگلیسی بدن چون زبان بین المللی است

    • بدون نام

      هزاران ساعت استادان و هزاران ساعت شاگردان صرف انگلیسی میشه اما دریغ از یک نفر که بگه من خوب بلدم صحبت کنم
      مثل فوتبال که جلوی ورزش های دیگه را گرفته
      انگلیسی هم جلوی زبانهای دیگه را گرفته
      متاسفانه
      با حذف انگلیسی بهتره فرانسه چند سالی جایگزین بشه یا همه زبانها بجز انگلیسی باشه و حق انتخاب باشه مثل مدارس اروپا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج