جاباما
۹۱۹۹۵۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

طالبی: آقای ویلموتس به فوتبال آسیا خوش آمدی

سرمربی پیشین تیم ملی می‌گوید شکست به بحرین در این مقطع زمان تلنگری خوبی برای کادرفنی تیم ملی ایران بود.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی پیشین تیم ملی می‌گوید شکست به بحرین در این مقطع زمان تلنگری خوبی برای کادرفنی تیم ملی ایران بود.

جلال طالبی درباره شکست تیم ملی ایران مقابل بحرین گفت: این اتفاق در فوتبال رخ می‌دهد و نمی‌توان درباره کار ویلموتس قضاوت کرد. او تا پایان دور اول زمان دارد تا کارش را انجام دهد. این قبیل اتفاقات جدید نیست.

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: این شکست در مقطع فعلی تلنگر خوب و به موقعی بود. ما صد درصد از گروه‌مان بالا می‌رویم چرا که عراق هم در این دوره تیم خوبی نیست. بازی عراق را مقابل هنگ‌کنگ دیدم. نامی از عراق پیشیشن ندارد. باید بازی‌های بعد تیم ملی را هم ببینم اما ما از این گروه صعود می‌کنیم.

طالبی یادآور شد: با این شکست به موقع، می‌توان به ویلموتس گفت، به فوتبال آسیا خوش آمدی. مقایسه کردن ویلموتس با کی‌روش در این مقطع درست نیست. کی‌روش هشت سال این‌جا بود ولی ویلموتس سه بازی رسمی انجام داده است.

او با اشاره به اشتباهات تیم ملی در این دیدار گفت: فکر می‌کنم وزن حرکتی تیم ملی پایین بود که شاید شرجی و گرمای هوای روی آن تاثیر گذاشت. بازیکنان ما خوب نبودند و عجولانه بازی کردیم. ما فقط نیاز به یک برد داشتیم نه تعداد گل زده زیاد اما بحرین با تمرکز و آرامش بیش‌تری بازی کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی یادآور شد: در این دیدار سه خط جدا از هم داشتیم که آزمون، انصاری‌فرد، طارمی و محبی در خط حمله و ابراهیمی و حاج‌صفی در خط هافبک بودند. هافبک‌های ما جدا از دفاعی و حمله بودند. هیچ زمانی حالت پوشش و حمایت از هم را در طول بازی ندیدیم. خیلی به ندرت این اتفاق رخ داد. زمان آقای کی‌روش تیم در قید و بند مسائل تاکتیکی بود و بازیکنان شعاع حرکتی مشخص داشتند. اگر وحید امیری در کناره‌ها بود، در خط دفاعی هم حضور داشت.

طالبی خاطرنشان کرد: در این دیدار تیم ما رها شده بود. مسوولیت‌ها به درستی ایفا نشد. یک تیم پراکنده از هم و بدون انسجام در فاز تدافعی و خط حمله را مشاهده کردیم.

وی درباره استفاده از ترکیب بازی با کامبوج در برابر بحرین و آنالیز نکردن رقیب، اظهار کرد: زدن ۱۴ گل به بحرین باعث شد که فکر کنیم می‌توانیم ۴ گل هم به بحرین بزنیم. با این حال بحرین به خوبی ما را آنالیز کرده بود. آن‌ها خیلی راحت کار کردند و در تک به تک‌ها از بازیکنان ما عبور کردند.

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: بازیکنان بحرین به خوبی کارهای تیمی را انجام دادند. بحرین در حد توان خودش بازی کرد و این ما بودیم که در حد و اندازه خودمان عمل نکردیم. ما می‌خواستیم از عمق نفوذ کنیم اما در زمان و مکان مناسب این کار را انجام ندادیم.

طالبی با بیان این که تغییر شیوه و افکار بازیکنان نیازمند زمان است، گفت: افکار ویلموتس با کی‌روش کاملا متفاوت بود. تغییر ذهنیت و آهنگ بازی هم در طول زمان انجام می‌شود.

او افزود: در بازی با هنگ‌کنگ، بازی شادابی را از بازیکنان دیدیم. آن‌ها به راحتی نفس کشیدند و زیاد در قید مسائل تکنیکی و تاکتیکی نبودند. در بازی با بحرین این آزادی عمل به بی‌مسوولیتی در بازی تغییر کرد. البته بی‌مسوولیتی درست نیست بلکه گرما و شرجی هوا باعث این موضوع شد.

طالبی با اشاره به ناکامی دو هافبک تیم ملی در برابر چهار هافبک بحرین گفت: به نظرم آن‌ها حساب شده عمل کردند. ما از لحاظ تهاجمی بازیکنان خوبی داریم. به غیر از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی، بازیکنان دیگری هم داریم که بسیار خوب و تهاجمی هستند.

وی یادآور شد: شاید ویلموتس فکر می‌کند با این بازیکنان می‌تواند تیم را هدایت کند اما استفاده از چهار مهاجم دلیل بر انجام بازی تهاجمی نیست. باید ببینیم از داشته‌های‌مان بهره می‌بریم یا نه. ما از مدافعان و مهاجمان حمایت نشدیم. در طول بازی بیش از یک بار حاج صفی را در منطقه پنالتی ندیدیم. خطوط ما جدا از هم بودند. وقتی تهاجمی بازی می‌کند، فاکتورهای بیش‌تر و نیاز به کار بیش‌تری دارید. تخریب کردن راحت‌تر از ساختن است. تیم باید در حمله از موقعیت‌ها بهره ببرد. کاری که ویلموتس می‌کند زمان بیش‌تری می‌برد و شاید وسط بازی‌ها احساس کند نمی‌تواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صدیقه

      واقعا نهایت خنگی هستش که سه بازی رسمی اقای ویلموتس رو بخوایم با هشت سال حضور اقای کیروش مقایسه بکنیم!

      اقای کیروش خیلی خوب روحیه جنگدگی رو ب تیم تزریق میکرد و بازیکن سالاری رو به نوعی متلاشی کرده بود.اما خب نتونست رابطه بین تیم ملی رو با باشگاهها تقویت بکنه و مدام ب نوعی با تیمهای باشگاهی کشور در تعارض بود.
      حالا این مساله یا ب عدم ارتباط گیری صحیح اقای کیروش برمیگشت و یا هم مربیان ایرانی خیلی تمایل نداشتند ک با ایشان هم اندیشی بهتری داشته باشند.

    • بدون نام

      تو چه کارنامه درخشانی داری که راجب تبم ملی نظر میدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارنامه درخشان داره سرمربی ایران درجام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بوده
        بایدگفت شماچه اطلاعات وسوادفوتبالی دلری که نظرمیدی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج