جاباما
۹۱۹۹۷۶
۲۸ نظر
۵۰۰۷
۲۸ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش قیمت برنج‌های وارداتی در بازار

گزارش‌ میدانی نشان می‌دهد قیمت برنج‌های وارداتی در بازار افزایش یک هزار تا ۳ هزار تومانی داشته است. کارشناسان کاهش میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته را علت افزایش قیمت برنج‌های خارجی می‌دانند.

خبرگزاری ایلنا: گزارش‌ میدانی نشان می‌دهد قیمت برنج‌های وارداتی در بازار افزایش یک هزار تا ۳ هزار تومانی داشته است. کارشناسان کاهش میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته را علت افزایش قیمت برنج‌های خارجی می‌دانند.

رصد بازار نشان می‌دهد برنج‌های هندی در بازار افزایش یک تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی و برنج های پاکستانی افزایش ۲ تا ۳ هزار تومانی داشته اند.

علت افزایش قیمت برنج‌های وارداتی در ماه اخیر کاهش واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان می‌شود.

انجمن واردکنندگان برنج حداکثر میزان برنج خارجی که اجازه ورود به کشور از ابتدای سال تا کنون پیدا کرده است را حداکثر ۹۳۰ هزار تن عنوان می‌کند. این رقم درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان واردات برنج به کشور بیش از ۱۱۰ هزار تن بوده است.

دلیل کاهش واردات برنج به کشور عدم تخصیص ارز به آن عنوان می‌شود که اکنون در گمرک مانده‌اند و هزینه انبار یا دموراژ به آن‌ها اضافه می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی یکی از مخالفین واردات برنج است این وزارتخانه چرایی مقاومت در برابر واردات را تولید مناسب داخلی عنوان می‌کند.

عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، چندی پیش از خودکفایی تولید برنج در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمار رسمی مرکز آمار، سرانه مصرف برنج هر نفر ۳۵ کیلوگرم است و بر اساس نیاز جمعیت ۸۳ میلیونی کشور تولید دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن برنج کافی است و نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت.

به گفته وی؛‌ در ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۹۶۰ هزار تن برنج وارد شده است که بخشی از آن، توزیع و بخش دیگر را می‌توانیم به‌عنوان ذخایر راهبردی ذخیره کرد.

بخشنده معتقد است؛ متوسط سطح زیر کشت برنج در سه سال گذشته در کشور، حدود ۶۰۰ هزار هکتار بوده که در سال جاری در برخی استان‌ها سطح زیر کشت برنج افزایش یافته و به ۸۳۰ هزار هکتار رسیده است که نشان می‌دهد ۲۳۰ هکتار افزایش زیر کشت داشتیم و بر این اساس یک میلیون تن بیشتر برنج تولید شده است و نیازی به واردات نداریم.

گزارش وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد میزان تولید برنج در سال زراعی گذشته، دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن و میزان واردات برنج نیز پارسال، یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن بوده است یعنی رقمی بیش از نیاز کشور. با این حال شاهد افزایش چشمگیر قیمت برنج به ویژه برنج داخلی در کشور بودیم. به نظر می‌رسد به رغم تولید مناسب برنج داخلی در کشور به دلیل قیمت بالای آن نسبت به برنج خارجی، لازم است واردات این کالا پرمصرف به میزان نیاز همچنان ادامه داشته باشد تا برنج از سفره اقشار کم درآمد جامعه حذف نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جانم فدای ایران

      اخه تو عراق دادید ملت خوردن باید ی جوری ضرراتون از جیب ملت دربیاد ..ملت ..کشور

    • بدون نام

      واردات نباشه برنج کارها و دلالها پوست مردمو میکنن همین الان که برنج ایرانی بالای بیست و دو سه تومنه بازم میگن قیمت پایینه!! وای به روزی که برنج وارداتی قطع بشه همین کشاورز مظلوم زیر کیلویی 50تومن برنج نمیده من خودم شمال زندگی میکنم و حرفهاشونو از نزدیک میشنوم که میگن برنج ایرانی باید کیلویی 50 تومن باشه

      پاسخ ها

      • پسر شمالي

        مگه دروغ ميگن؟ ميدوني چقد ازشون حق آبه و پول کود ميگيرن؟

    • بدون نام

      این وزیر چیقدر نادان هست شما برین کارگاهای شیرینی پزی چقدر ارد برنج استفاده میکنن تو تالارها چقدر حیف میل میشود بیسوادی بس بس است

    • بدون نام

      مسعولان محترم هر جنسی تو بازار ایران هر روز یه قیمتی دارد ایا به فکر جیب فقرا هستین یا به مقام وقدرت خود فکر می کنید حالا باور کنید وبه خدا قسم گوشت قرمز میشه یک سال نخوردیم فقط به جز یه بار همسایه مان عمل کرده بود حدود نیم کیلو کوشت اورد

      پاسخ ها

      • عبدالله

        اینهایک روشی راپیش گرفته اندکه می گوینداجناس خودش قیمتش راپیدا می کندونبایددرقیمت دخالت کنیم وخودشان راراحت کرده اند غافل ازاینکه این روش جایی کاربردی است که اقتصادسالم وعوامل اقتصادی باوجدلن باشندنه دراقتصادپوسیده ایران

    • بدون نام

      خب برنج کیلویی بیست و پنج هزار تومان ایرانی میشه بگین چجوری بخریم؟؟

      پاسخ ها

      • پسر شمالي

        شما بيا من بهت ميفروشم پونزده تومن

      • پسر شمالي

        شما بيا من بهت ميفروشم پونزده تومن

      • بدون نام

        پسر شمالی از شما که ارزون میخرن سر زمین به مردم گرون میفروشن

    • بدون نام

      باورکنید برنجهای تولیدی سالهای ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ هنوز تو انبارها هست دولت خودش از کشاورز به قیمت کم خریده ولی اجازه وارداتش به بازار و نمیده اگر بده هم قیمت برنج کاهش پیدا میکنه هم اصلا نیازی به واردات نیست برنجهای تولید سالهای قبل دارن خراب میشن از محققان برنج شمال بپرسید نه الان از سال ۹۵ دارن اعتراض میکنن بجای واردات برنج هندی این برنجها رو وارد کنید بازار کنید برای تنظیم بازار چه کسانی از واردات برنجهای پلاستیکی نفع میبرن؟

      پاسخ ها

      • محمد

        دولت غارتگر و مردم رنجور ..‌ بترسید که چرخ برمیگرده ... وعده خداست که به کفر میمونه ولی به ظلم نه ..‌ یه مشت بیدرد مفت خور شدن مسئول و افتادن به جان این مردم نجیب

    • محمد افخمی

      سلام دوستان برنج داخلی که مال پول دارا است شما برنج سالم خارجی به. وفور وارد کنید وسلام/ _

    • محمد افخمی

      سلام دوستان برنج داخلی که مال پول دارا است شما برنج سالم خارجی به. وفور وارد کنید وسلام/ _

    • بدون نام

      چنا ميگن خارجي كه هر كه ندونه فكر مي كنه مردم ايران تو چه ناز و نعمتي هستند، يا هنديه يا پاكستانى يا اروگويه و يا شايد تايلندي!!

    • shanjani.............

      '''' لطفا برنج خارجی' مخصوصا برنج پاکستانی ' را به هیچ عنوان'' به کشور ممنوع الورود نکنید!

    • بدون نام

      آخه کجاش برنجه این برنجهای پلاستیکی خارجی؟!، خدالعنت کنه وارد کننده هاشو که همه مردم روبه بیماریهای گوارشی و... دچارکردند!

      پاسخ ها

      • محمد

        از برنج ابیاری شده با لجن داخلی بمراتب بهتره اقای دلال برنج

    • جوان بیکار ایرانی

      خدا لعنتتون کنه که مملکت همش شده گرونی آخه برنج ایرانی کیلویی ۲۰هزارتومان از کجا بیاریم بخریم دقیقا داریم برمیگردیم به ۶۰سال پیش که خوردن برنج واسه مردم رویا بود

    • بدون نام

      استفاده از امارهای دولتی و امار سازی دروغی ، همیشه راهی برای ایجاد التهاب در بازار ، و در نهایت گران کردن قیمت کالاها بوده است ‌. و تا مادام العمر خواهد بود .

    • بدون نام

      بمحض زمزمه فطع واردات شک نکنید برنج وطنی را فقط دیگه از ما بهترون خواهند خورد هرچند الان هم دور از دسترس شده اقای بخشنده انگار تو اسمان هستند و .......

    • بدون نام

      ما از کشنگی بمیریم پول برای خریدن وخوردن برنج ایرانی نداریم مگه حالیشون میشه مگه میفهمن خدایا گه خوردیم ناشکری کردیم خودت مارو از دست اصلاحی وامیدی واینا نجات بده سو تغذیه گرفتن بچه هامون

    • bsaa

      خدا ریشه شما را خشک کند نان گران شد برنج آشغال هندی گران شد پس ما چی بخوریم

    • بدون نام

      داخلی کیلویی حداقل ۱۷هزارتومان وتوفروشگاه کوروش تا۲۱هزارتومان تا۲۵هزارتومان برنج داخلی عرضه میشود!مردم ازکجابیاورنند!

    • بدون نام

      وجود شماها =فقروفلاکت وگرانی، بجز اینها ما که چیزی ندیدم .......ونخواهیم دید.

    • اسد

      اونایی که می گویند برنج داخلی کفاف می دهد باید اینو بدونند که برنج داخلی گرونه ومردم نمی تونند بخرند وبخورند پس یرنج پاکستانی باید وارد بشود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه میدونستی چند تن برنج داخلی تو انبارهاست و دولت بجای وارداتش به بازار داره برنج خارجی وارد میکنه این و نمیگفتی

    • قاسم ادیب

      ای مردم بروید تامیتوانیدبرنج انبارکنیدبرنج را می‌خواهند گران کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج