جاباما
۹۲۰۲۱۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

فریبا: فتحی می‌خواهد همه را از خود راضی نگه دارد

استقلال توانست فجر را با نتیجه پرگل شکست دهد و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند. این پیروزی در جام حذفی کمی از فشار روحی که این روزها به بازیکنان و کادرفنی وارد می‌شود را کم کرد اما استقلال همچنان در خط حمله مشکل دارد و برای اینکه در لیگ برتر به مشکل نخورد باید این ضعف را برطرف کند.

ایران ورزشی: استقلال توانست فجر را با نتیجه پرگل شکست دهد و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند. این پیروزی در جام حذفی کمی از فشار روحی که این روزها به بازیکنان و کادرفنی وارد می‌شود را کم کرد اما استقلال همچنان در خط حمله مشکل دارد و برای اینکه در لیگ برتر به مشکل نخورد باید این ضعف را برطرف کند. بهتاش فریبا عضو سابق کمیته فنی استقلال در خصوص این پیروزی و شرایط این روزهای استقلال صحبت کرد.

استقلال توانست تیم فجر را شکست دهد. نظرتان در خصوص عملکرد استقلال در این بازی چیست؟

استقلال در نیمه اول خوب بازی نکرد یعنی تیم مقابل این تیم (فجرسپاسی ) هم اصلاً خوب نبود. این را بگویم اینطور بازی کردن خاص جام حذفی است چون در بازی‌های حذفی فرصت اشتباه نداری اما در نیمه دوم استقلال بهتر شد و سه ضربه به تیر دروازه زد. آنچه در این بازی کاملاً مشهود بود، مشکل استقلال در ضربات آخر است که همچنان به قوت خود باقی است. اگر توپ شجاعیان که به تیر خورد گل می‌شد کار حتی به وقت اضافه هم نمی‌کشید اما کاشته وریا فشار را از روی تیم برداشت و بازیکنان توانستند ظرف چهار پنج دقیقه دو گل دیگر هم بزنند و هوادارانش نفس راحتی بکشند و به طور حتم این برد به استقلال کمک می‌کند که در ادامه شرایط بهتری داشته باشد.

استقلال بازی با سایپا را پیش رو دارد، این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سایپا تیم جوان و خوبی است و امیدوارم استقلال بتواند از سد این تیم هم بگذرد.

سجاد آقایی دو بار توسط استراماچونی کنار گذاشته شد اما در هر دو بازی جام حذفی گره‌گشا بود و برای استقلال خوب کار کرد، نظرتان در مورد این بازیکن چیست؟

قطعاً این بازیکن می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت استقلال داشته باشد چون فوتبال برای همین جوان‌ها است. شما دیدید که سجاد را هر وقت به بازی آوردند برای استقلال موثر شد اما نباید از نقش مرتضی تبریزی هم در به ثمر رسیدن گل‌های استقلال به راحتی گذشت. مرتضی هم برای استقلال خوب کار کرده و تأثیرگذار بوده است.

اما تبریزی در امر گلزنی موفق نبوده است!

مشکل این بازیکن روحی و روانی است. تبریزی مهاجم بسیار خوبی است و در تیم ذوب هم که بود برای این تیم چه در لیگ برتر و چه در بازی‌های آسیایی خوب گل می‌زد. من معتقدم نبود یک مربی ایرانی در کنار استراماچونی باعث شده که بازیکنان آن کارآیی لازم را نداشته باشند هر چند که زرینچه در کنار تیم است اما چون سمت او سرپرست بوده و مربی نیست نمی‌تواند کمک زیادی به استقلال بکند. اگر زرینچه در استقلال مربی باشد می‌تواند کریم باقری دیگری برای تیم استقلال باشد.

الان ایشان سرپرست است و خیلی‌ها معتقدند که او در سمت خود هم نتوانسته چندان در استقلال خوب کار کند!

اشتباه نکنید جواد در استقلال سرپرست است و سرپرست نمی‌تواند در مسائل فنی باشگاه دخالت کند اما اگر او در استقلال مربی بود می‌توانست ارتباط کلامی بیشتری با بازیکنان داشته باشد و همین نکته به تیم کمک زیادی می‌کرد. البته استقلال در شش بازی که از لیگ گذشته یک مشکل دیگری هم داشته است.

چه مشکلی؟

هیچ وقت استراماچونی کل تیم را در اختیار نداشته است. چند بازیکن در هر بازی یا مصدوم بودند و یا محروم! همین موضوع باعث شده تا استقلال به دردسر بیفتد. نمی‌دانم دیاباته به بازی با سایپا می‌رسد یا نه اما این تیم در خط حمله مشکل خواهد داشت. استقلال باید یک مهاجم جذب کند هر چند در شرایط فعلی تمام مهاجمان خوب فعال هستند و خودشان تیم ندارند که استقلال بتواند مهاجم بگیرد.

آقای استراماچونی در نشست خبری گفته که در جریان آمدن هوپر نبوده است.

واقعاً؟ اگر اینکه شما می‌گویید واقعیت داشته باشد خیلی بد است.

مدتی است که بحث تغییر آقای فتحی به گوش می‌رسد. در این مقطع با تغییر مدیریت استقلال موافق هستید؟

الان ۹۰ درصد گرفتاری باشگاه پول است. چیزی که باعث شده فتحی ناکارآمد نشان داده شود این است که باشگاه استقلال پول ندارد. پول یک سال بعد هم پیشخور کرده‌اند، ضمن اینکه هر روز استقلال یک طلبکار دارد. طلبکارانی که به فیفا شکایت می‌کنند و خودتان می‌دانید که فیفا هم با کسی شوخی ندارد، یا امتیاز کسر می‌کند و یا اینکه استقلال را از حضور در بازی‌های آسیایی محروم می‌کند که هر دوی این اتفاق‌ها اصلاً خوب نیست. به همین دلیل هم هست که استقلال به شرایط عادی برنمی‌گردد. عده‌ای هم مثل من هستند که سال‌هاست از استقلال طلبکارند اما حتی شکایت هم نمی‌کنند. البته در مورد آقای فتحی باید بگویم ایشان یک اشکال دارد.

چه اشکالی؟

چون آدم خوبی است سعی می‌کند همه را از خود راضی نگه دارد که این کار اصلاً شدنی نیست. من برای رفع مشکل شکایت‌های پی در پی از باشگاه‌ها پیشنهادی به آقای تاج دادم که هیچ گاه عملی نشد.

چه پیشنهادی؟

اینکه هر سال باشگاه‌ها را موظف کنند حداقل ۳۰درصد از بدهی‌های خود را صاف کنند. اینطوری ظرف چند سال بدهی‌ها به صفر می‌رسد و اینقدر مشکلات تلنبار نمی‌شود. شاید چند سالی بلبشو شود اما در نهایت همه چیز درست می‌شود مثل ورود خانم‌ها به استادیوم که سرانجام حل شد. شک نکنید که با راهکار درست مشکل بدهی باشگاه‌ها هم حل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوستان یه دستی بالا بزنید تو رو خدا یه تیم دسته دو یا سه ویا مشاوره در دسته های پایینتر برای آقای فریبا و ستار همدانی جور کنید تا دست از این مصاحبه های الکی و پی درپی بردارند. الهی به امید تو

    • طوفان زرد آسیا سپاهان قهرمان

      آره اگه بتونه خوب کیسه بکشه همه راضی میشن خخخخخخخخخه اگه لنگی ها بزارن ههههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج