۹۲۰۲۳۲
۱۶ نظر
۵۰۱۲
۱۶ نظر
۵۰۱۲
پ

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم

یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مافیایی در آموزش زبان انگلیسی شکل گرفته است»، گفت: مجلس شورای اسلامی مخالف تدریس زبان انگلیسی نیست، ما مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم و می‌خواهیم انحصار شکسته شود.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مافیایی در آموزش زبان انگلیسی شکل گرفته است»، گفت: مجلس شورای اسلامی مخالف تدریس زبان انگلیسی نیست، ما مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم و می‌خواهیم انحصار شکسته شود.

مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تهیه طرحی در مجلس شورای اسلامی برای حذف تدریس زبان انگلیسی در مدارس، گفت: این دروغ است. ما به هیچ عنوان مخالف تدریس زبان انگلیسی نیستیم در این طرح(رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور) گفته‌ایم که نباید انحصاری در تدریس زبان خارجی باشد یعنی اگر کسی علاقه‌ای داشت که زبان خارجی غیر از انگلیسی را آموزش ببیند نباید مانعی برای او وجود داشته باشد. چرا در چند سال اخیر تنها تدریس زبان انگلیسی در کشور محدود و منحصر شده است آن هم با وضعیتی که نوع تدریس به شدت ضعیف است. ضعف در تدریس هم به انحصار برمی‌گردد. اگر شرایط رقابتی بود به این وضعیت دچار نمی‌شد، لذا ما در این طرح گفته‌ایم که تنها تدریس زبان انگلیسی در مدارس وجود نداشته باشد و آموزش سایر زبان‌ها هم داشته باشیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مجددا تاکید کرد که در این طرح به دنبال برداشتن انحصار در انتخاب زبان خارجی هستیم تا هم ضمن آموزش زبان دیگری غیر از انگلیسی شاهد تقویت آن در مدارس هم باشیم اخیرا وزیری به ارمنستان رفت که نتوانست به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کند این یعنی اشکال در نحوه‌ آموزش وجود دارد که باید آن را رفع کرد.

سلیمی ادامه داد: موضوع دیگر وجود مافیا در آموزش زبان انگلیسی است یعنی عده‌ای در آموزش و پرورش و بیرون از آن مافیایی را درست کرده‌اند که اگر کسی بخواهد آموزشگاهی برای تدریس زبان خارجی تاسیس کند باید تنها از آموزش و پرورش مجوز بگیرد سوال این است که چرا این انحصار فقط به آموزش و پرورش داده شده و امکان مجوز از سایر نهادها و سازمان‌ها وجود ندارد؟. یک عده‌ای هستند که می‌خواهند همه چیز را دست بگیرند این وسط پول‌های عجیب و غریبی رد و بدل شده و عده‌ای خاص پول‌های زیادی را به جیب می‌زنند.

وی ادامه داد: عده‌ای هستند که آموزشگاه‌های زبان دست اینهاست و مجوز را به افراد خاص می‌دهند ما می‌خواهیم این انحصار شکسته شود. در حال حاضر هزینه تدریس زبان خارجی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بسیار زیاد است، چرا باید شهریه آموزشگاه‌ها اینقدر زیاد باشد و آموزش زبان برای علاقه‌مندان گران تمام شود. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم کمک کنند تا انحصار شکسته شود نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود.

به گفته این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مافیایی در کشور وجود دارد که آموزش زبان انگلیسی را به صنعتی پولساز برای خود تبدیل کرده‌اند. ما در این طرح می‌خواهیم این انحصار را شکسته تا اگر کسی خواست اقدام به تاسیس آموزشگاه زبان کند تنها مجبور به گرفتن مجوز از آموزش و پرورش نباشد. برای این کار می‌خواهیم سازوکاری تعیین کنیم تا انحصار شکسته شود نه این‌که آموزش زبان انگلیسی حذف شود. اینهایی که منافعی دارند با استفاده از امپراتوری و تبلیغ این طرح را به گونه دیگری منعکس کرده و بر خط خبری حذف زبان انگلیسی رفته‌اند چون منافع‌شان به خطر افتاده است من مجددا تاکید می‌کنم که ما دنبال حذف زبان انگلیسی نیستیم بلکه می‌خواهیم انحصار شکسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همراه

      از بخور و بچاپ عقب موندن ، right ?

      پاسخ ها

      • عبدالرحمن

        برای مردم هم که نو دیفرنت!

      • بدون نام

        کسی که انگلیسی بلد نباشه درست نمیتونه از کامپیوتر استفاده کنه و کسی هم که کامپیوتر بلد نباشه بی سواد محسوب میشه و در آینده به مشکل میخوره
        عقل که نباشه جان در عذابه

    • بدون نام

      شما واقعا دلسوز مردمید چرا در آموزش و پروش باید مدارس خصوصی غیرانتفاعی دولتی و......داشته باشیم که بی عدالتی موج بزند مگه جز شماها کسی مسبب این بی عدالتی هست حالا یادتون افتاده که مجوز اموزشگاهها را اموزش و پرورش صادر میکند حالا یادتون افتاده زبان اختیاری باشد خوب عربی هم اختیاری کنید

    • بدون نام

      واقعیت اینه که نمی دانید که نمی دانید ، اکثر طرحهایتان نه ضامن کار و تولیده و نه آینده ای رو تضمین می کنه . پس کار رو به کاردان بسپارید .

    • احمد

      اونوقت مخالف آموزش ضعیف زبان عربی نیستید؟

    • بدون نام

      چندش

    • بدون نام

      درد مسولین زبان نیست درد مسولین ایجاد آموزش گاههای زبان و میلیاردر شدن است . بعد چندسال مفهوم مخالف حرف زدن مسولین را فهمیده ایم .کافی یکی از بالایی ها یک چیزی بگه فوری تبدیل به خصولتی اش میکنند . مانند واگذاری شرکت ها

    • بدون نام

      بیچاره نسل جدید که شما دارین براش تصمیم میگیرید خدا بهشون رحم کنه

    • بدون نام

      ما آوازها چه فارس چه عرب مخای زبان عربی درس بدهیم چون زبان عربی زبان خدا و رسول الله انا احب من ثلاث قرآن کریم عربی

      پاسخ ها

      • عبدالرحمن

        ولابد زبان انگلیسی هم زبان شیطانه نه؟ به عقلت....!

    • بدون نام

      چه اشکال داره دولت زحمتی به خودش مدارس بیشتری رو بسازه که غیر دولتیها برا افراد خاص بمونه نه مردم که به علت کمبود مدارس دولتی و جا دادن ۳۰الی۴۰دانش اموز در هر کلاس که حتی معلم قادر به دین تکالیف انها نمیشه چه برسه به درس دادنشون مجبور شوند به خاطر مشکلات فاصله ها بچه شونو به غیر دولتی ببرند لون هم با هزینه و ایرادات زیادشون معلم اسخدام کنید مدارس دولتی رو راه بندازین اسیب نرسانید به مردم بیمارستان خصوصی مدرسه خصوصی پس دولت میخوایم چکار

    • بدون نام

      همه زبانها رو باید اموخت برا مسعولین ما بد نیست نیاز به مترجم دارند الکی میخندند نمیدونن طرف مقابل چی میگه همه جا نباید عقب باشیم یک جا هم درست فکر کنیم در مدارس چند زبان دیگر هم بیاموزیم

    • ح ح. ح

      واقعا قانع شديم ، أصلا طرح بوداري نيست ً

    • بدون نام

      راست میگه مردک.باید زبان روسی و چینی بشه زبان رسمی ایران

    • فاطی

      کسی که زبان انگلیسی بلد نباشد بیسوادهست تو دنیای امروزی ، کسی که دوزبان بلد باشد دونفر است ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج