جاباما
۹۲۰۲۷۲
۲ نظر
۵۰۶۱
۲ نظر
۵۰۶۱
پ

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

تویوتا یاریس ۲۰۲۰ معرفی شد. شرکت ژاپنی تویوتا به صورت رسمی از چهارمین نسل هاچ بک کوچک خود پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم. پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف از نسل جدید تویوتا یاریس سرانجام شرکت تویوتا به صورت رسمی نسل چهارم این خودرو را برای عرضه در بازار‌های اروپا و ژاپن معرفی کرد.

وب‌سایت گجت‌نیوز - حسین مرادی: تویوتا یاریس ۲۰۲۰ معرفی شد. شرکت ژاپنی تویوتا به صورت رسمی از چهارمین نسل هاچ بک کوچک خود پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف از نسل جدید تویوتا یاریس سرانجام شرکت تویوتا به صورت رسمی نسل چهارم این خودرو را برای عرضه در بازار‌های اروپا و ژاپن معرفی کرد. تویوتا یاریس ۲۰۲۰ بر پایه پلتفرم جدید TNGA طراحی شده است که برای نخستین بار این پلتفرم برای این کلاس استفاده می‌شود.

استفاده از پلتفرم TNGA باعث شده تا این هاچ بک تویوتا نسبت به گذشته در بخش‌های مختلفی، چون کارایی، تکنولوژی، استایل، ایمنی و فنی پیشرفت کند. همچنین وزن این خودرو نسبت به قبل ۵۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

مشخصات تویوتا یاریس ۲۰۲۰

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

طراحان با افزایش عرضی و کاهش طول و ارتفاع این خودرو باعث شدند تا نسبت به قبل جذاب‌تر به نظر برسد. این در حالی است که امروزه بسیاری از خودروسازان محصولات جدید خود را بزرگ‌تر طراحی می‌کنند، اما طول تویوتا یاریس ۲۰۲۰ حدود ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر و ارتفاع آن نیز ۴۰ میلی‌متر کاهش پیدا کرده و ۵۰ میلی‌متر نیز به فاصله محوری آن اضافه شده است. چنین تغییراتی کابین را جادارتر کرده و با نصب صندلی‌ها در سطحی پایین‌تر فضای سر بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

طراحان با تغییراتی که در ظاهر این خودرو اعمال کردند، تویوتا یاریس ۲۰۲۰ را نسبت به گذشته جذاب‌تر و پویاتر نشان داده‌اند که از به تکامل رسیدن این خودرو حکایت دارد. از ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به کاپوت کشیده، چراغ‌های تمام LED، سپر‌های اسپرت، جلوپنجره بزرگ و گلگیر‌های عضله‌ای اشاره کرد.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

طراحان برای کابین این خودرو نیز از متریال باکیفیتی استفاده کردند که از این بخش می‌توان به قاب نرم صفحه آمپر و تریم رو دری‌ها اشاره کرد. بر اساس اعلام تویوتا طراحان برای کابین بر روی ارتقا کیفیت حسی به واسه لمس و کارکرد تمرکز کردند. در کابین شاهد داشبورد باریک‌تر و پایین‌تر نسبت به قبل هستیم، اما طراحان کنسول مرکزی را عریض‌تر کردند و حالا کنسول مرکزی در ارتفاع بالاتری نصب شده است. طراحان برای دید بهتر حتی غربیلک فرمان را نیز کوچک‌تر طراحی کردند.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

شرکت تویوتا یک نمایشگر بزرگ بر روی داشبورد برای ارائه سیستم اطلاعاتی سرگرمی نصب کرده است و همچنین یک نمایشگر TFT نیز در وسط صفحه‌آمپر دیده می‌شود که در اطراف آن دو نشانگر دیجیتالی دایره‌ای قرار دارند. شرکت تویوتا برای این خودرو یک نمایشگر سربالای رنگی ۱۰ اینچی را نیز در نظر گرفته است. از سایر امکانات کابین می‌توان به نورپردازی داخلی، گرم‌کن غربیلک فرمان و شارژر بی‌سیم اشاره کرد.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

بر اساس نوع بازار خودرو تویوتا یاریس ۲۰۲۰ از دو نوع موتور ۱ و ۱.۵ لیتر ۳ سیلندر بنزینی در کنار یک مدل هیبریدی ۱.۵ لیتری بهره می‌برد. مدل هیبریدی نسل جدید تویوتا یاریس از سیستم هیبریدی خود شارژ شونده تویوتا برخوردار است که به صورت مستقیم از مدل‌های ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری هیبریدی کرولا، کمری و راوفور برای این خودرو قرض گرفته شده است. این سیستم هیبریدی دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر چرخه اتکینسون است که در کنار آن یک موتور الکتریکی با قدرت ۸۰ اسب بخار با باطری‌های بزرگ‌تر و سبک‌تر نیز وجود دارد.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

تویوتا اعلام کرده است با چنین پیشرانه‌ای حدود ۱۵ درصد خروجی نسبت به قبل افزایش پیدا می‌کند و مصرف سوخت و تولید دی‌اکسید کربن این خودرو نیز بیش از ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین مدل هیبریدی یاریس در نسل قبلی قدرتی حدود ۱۰۰ اسب بخار تولید می‌کرد که حالا نسل جدید قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار است. چنین سیستم هیبریدی در کشور ژاپن به همراه سامانه چهار چرخ محرک الکتریکی به فروش می‌رسد و برای نخستین بار این سیستم در هاچ‌بک ساب‌کامپکت عرضه می‌شود.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota

نسل چهارم یاریس به واسطه فاصله عرضی بیشتر محورها، وزن سبک‌تر در کنار استحکام بیشتر بدنه و مرکز ثقل حدود ۱۵ میلی‌متر پایین‌تر برای راننده شرایط رانندگی جذاب‌تر و آسان‌تری را فراهم خواهد کرد. تویوتا ادعا می‌کند در طراحی یاریس سعی شده این خودرو به ایمن‌ترین خودرو جهان تبدیل شود و در همین راستا برای آن پکیج ایمنی Safety Sens به صورت استاندارد ارائه می‌شود. پکیج ایمنی Safety Sens شامل مواردی، چون دستیار تشخیص خطوط کروز کنترل تطبیقی هوشمند و ایربگ جلوی میانی می‌شود.

منبع: carscoops

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      عاملان گرانی و قحطی خودروهای روز در ایران انشا ا.. در دنیاو اخرت لعنت شوند چرا باید هر چیز ساده ای به ارزو و حسرت برای مردم ایران تبدیل شود....

    • بدون نام

      به به چه طراحی!! قشنگ معلومه با این محصول قلب بازار این کلاس خودرو رو نشونه رفته که عمدتا دست اروپاییهاست جالبه که خودروهای هاچ بک توی آمریکا زیاد طالب نداره و بنظرم کمپانیهای آمریکایی تواین سبک تولید ندارن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج