۹۲۰۲۹۲
۲۱ نظر
۵۰۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
پ

پاسخ دندان‌شکن به عربستان؛ اینجا خلیج فارس است

تیم ملی کشورمان قرار است به میزبانی قطر در تورنمنتی تحت عنوان خلیج فارس شرکت کند.

ایلنا: تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است در تورنمنتی تحت عنوان جام خلیج فارس به میزبانی کشور قطر شرکت کند. این تورمنت پیش در آمدی بر میزبانی قطری‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

تنش های سیاسی میان کشورهای عرب زبان حاشیه خلیج فارس باعث شد تا دور جدید مسابقات قهرمانی جام خلیج فارس با شکل و شمایل جدیدی در دستور کار قرار بگیرد.

از سال ۱۹۷۰ هشت کشور عرب زبان حاشیه خلیج فارس پایه گذار تورنمنتی شدند با نام خلیج فارس که هر دو سال به میزبانی یکی از این کشورها برگزار و قهرمان این منطقه مهم و استراتژیک اقتصادی و نفتی جهان معرفی می شد. با گذشت نزدیک به چهار دهه از تاریخ این رقابت ها تنش ها و اختلافات سیاسی میان برخی کشورها روی برگزاری هرچه بهتر جام تاثیر مستقیم گذاشت تا جایی که حالا خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر این که مسئولان این تورنمنت تصمیم به برگزاری رقابت ها به شکلی دیگر گرفته اند.

دعوت از ایران و ترکیه به رقابت‌های قهرمانی جام خلیج فارس به نوعی جوابی دندان شکن به دو کشور اصلی و بزرگ این منطقه یعنی عربستان سعودی و امارات است که در سال های گذشته سردمدار تنش های سیاسی میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بودند و مسائل سیاسی را به ورزش هم کشاندند. قطر به عنوان میزبان آتی جام جهانی ۲۰۲۲ همین طور رئیس فعلی اتحادیه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به تازگی از دو کشور ایران و ترکیه برای حضور در جام خلیج فارس دعوت به عمل آورده که مورد موافقت فدراسیون های هر دو کشور نیز قرار گرفته است.

یکی از رسانه های عراقی با دامن زدن به این اتفاق جالب توجه از موافقت ایران و ترکیه برای حضور در رقابت های قهرمانی جام خلیج فارس به جای عربستان و امارات پرده برداشت، رقابت هایی که قرار است زمستان سال جاری به میزبانی احتمالی قطر یا کویت برگزار شود. سایت ریاضه العراق در خصوص این اتفاق تاریخی نوشت:« فدراسیون فوتبال قطر با دعوت رسمی از ایران و ترکیه برای حضور در جام خلیج فارس توانست موافقت فدراسیون هر دو کشور را برای شرکت در جام پیش رو جلب کند».

مسلما ورود دو کشور ایران و ترکیه آن هم به تورنمنتی به نام خلیج فارس که در تمام سال‌های گذشته به خاطر لقبی جعلی به محلی برای جنگ های لفظی و روانی تبدیل شده بود آن هم به جای دو کشور سردمدار این جنگ های روانی می تواند کفه ترازوی قدرت فوتبالی منطقه را به سمت طرف های مقابل عربستان و امارات سنگین تر کند به خصوص که بیشتر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز برای حضور در این تورنمنت به قطر اعلام آمادگی کردند.

قطر، عراق، عمان، یمن، کویت و بحرین در کنار ایران و ترکیه هشت کشوری خواهند بود که در رقابت های جام خلیج فارس در دوحه یا کویت در دو گروه چهارتیمی به مصاف هم می روند، تورنمنتی که می تواند برای ویلموتس و دستیارانش در راه شناخت بیشتر فرصتی طلایی قلمداد شود تا بیشتر از هر زمان دیگری خود را به تیم ملی نزدیک تر کنند. فرصت رویارویی با قدرت های عرب منطقه همین طور تیمی مثل ترکیه آن هم در کوران رقابت های انتخابی جام جهانی مسلما بهترین خبر برای ویلموتس است به خصوص که این فرصت باعث می شود تا ایران برنده جنگ های روانی حاکم بر فوتبال منطقه نیز باشد.

جاسم الرومائی دبیرکل AGCFF گفت: ما مفتخریم برای چهارمین بار میزبان جام خلیج فارس در قطر باشیم. مشتاقانه منتظر میزبانی هزاران هوادار از سراسر منطقه هستیم و از همه استقبال می کنیم تا از این جشنواره فوتبال لذت ببرند.

سعود آل محمدی نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر نیز تصریح کرد: میزبانی قطر از جام خلیج فارس فرصتی دیگر برای آزمایش تخصص میزبانی رویدادهای بزرگ در این کشور است زیرا ما در ادامه مقدمات جام باشگاه های جهان در ماه دسامبر ۲۰۱۹، جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۲۱ و جام جهانی فیفا در سال ۲۰۲۲ را پیش رو خواهیم داشت.

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام خلیج فارس بنا براعلام فدراسیون قطر از روز ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ (ششم آذرماه ۹۸) در دوحه آغاز می‌شود که تا کنون پنج کشور برنامه سفر خود به این شهر را اعلام کرده اند. با اضافه شدن ایران و ترکیه به این تورنمنت مسلماً قطری ها که خود را برای میزبانی جام جهانی آماده می کنند هم از نظر رسانه ای هم از نظر جنگ های روانی مقابل عربستان و امارات گام بلندی برداشته و این می تواند مسیر متفاوتی را پیش روی فوتبال این منطقه برای تغییر مواضع قدرتی قرار دهد.

با توجه به تغییر شکل برگزاری رقابت های جام خلیج فارس همین طور استفاده از نام واقعی به جای نام جعلی که کشورهایی مثل عربستان و امارات در این سال ها از آن بهره برده بودند، قرار است لوگوی جدیدی برای این رقابت ها از امسال طراحی شود از همین رو رسانه های دوحه ترجیح دادند در پوشش اخبار از چنین طرح هایی بهره ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالرحمن

      یک روزی ارمنستان و آذربایجان و بحرین و...هم مال ما بود اما الآن نیست میدانید چرا ؟ مالیاقتشو نداریم!

      پاسخ ها

      • سعید

        همچین میگی مال ما بود ادم فکر میکنه درمورد یک وسیله نقلیه داری صحبت میکنی.خودم شخصا اگه شب دیر برسم باید برم چند تا کوچه اون ور پارک کنم نمیدونم چطور میگی این چند تا کشور مال ما بوده

    • بینام

      دلت خوشه،باش تا بگن خلیج فارس
      اونها مسابقات رو با نام خلیج برگزار میکنند

    • پدرژپتو

      دانشمند میدونی AGCFF مخفف چیه؟
      Arabic Golf Countries Football Federation

      پاسخ ها

      • مجید پرسپولیسی

        آفرین به نکته سنجی شما دوست عزیز

      • ایرانی اصل

        افرین.اینابااسم خلیج فارس فقط خودشونوگول میزنن.حتی کشورهای بظاهردوست باایران.مثل عراق.قطرو......هیچوقت حاضرنیستن ازنام خلیج فارس استفاده کنن اونهاهم مثل مادرساحل اقیانوس هندقرارگرفتن وطبیعیه که هیچوقت حاضرنریستن ازپسوندفارس استفاده کنن مگراینکه مستعمره ایران باشن.که نیستن. مافقط باکلمات بازی میکنیم.

      • ممد دانیالی

        واقعا دست خوش دمت گرم با این نظرت من یکی نمیدونستم... اگه این مخفف با این واژه ای که تو میگی درست باشه نباید شرکت کنیم با نام خلیج جعلی ع.ر.ب.

      • ممد دانیالی

        واقعا دست خوش دمت گرم با این نظرت من یکی نمیدونستم... اگه این مخفف با این واژه ای که تو میگی درست باشه نباید شرکت کنیم با نام خلیج جعلی ع.ر.ب.

      • ت. توانا

        GULF

    • بدون نام

      بالاخره این قطر کدوم طرفیه؟؟؟؟؟؟

    • کوروش ایرانی

      دورود
      مسؤلان محترم فدراسیون مطمئن هستند که این تورنمنت با نام خلیج فارس انجام میشه ؟!؟!؟

    • فرزادرستمی

      واقعااسم تورنمنت خلیج فارسه یاشماازخودتون میگین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه فرقی میکنه مهم این که ایران شرکت میکنه و عربستان نگاه میکنه

      • ایرانی اصل

        مسلماازخودشون میگن وحرف مفت میزنن.مگه عربهای حاشیه خلیج مستعمره ی ایرانن که ازابهای درمالکیت خودشون باپسوندایرانی استفاده کنن.

      • امید

        آقای ایرانی اصل که با این نام کاربری میخوای خودتو میهن پرست جلوه بدی بحث مستعمره نیست بحث یک نام تاریخیه..مگه به دست من و شما و بقیه س که یک نام بین المللی تغییر کنه.یه چیزی بگین بهتون نخندن

    • آسمان ابی بلداجی

      چرا این تورنمنت ایران برگزار نمیکنه.

    • علی

      فدراسیون فوتبال ایران تکذیب کرد !!

    • بابک

      ایران مقدماتی جام جهانی ام بخاطر ابروش وزورکی شرکت میکنه حالا جام خلیج اگه مال ماست چرا اجازه برم دستشویی دیگه چیه خاک توسر این مدیریتتون خرخودتونید دزدای فوتبالی مهاجمامون همه تو باشگاه گل زدن ولی ب تیم مدرسه ای بحرین خراب شدیم رفت

    • بدون نام

      انشاءالله فینال ایران ترکیه یا ایران قطر

    • بدون نام

      چه ایرادی داره بگند خلیج عربی .یه خیابون تو ایران نام ببر که غیر عربی باشه.فقط در مورد خلیج حساس شدیم.

    • بدون نام

      کلا تو تمام کشورهای عربی همون خلیج خالی میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج