جاباما
۹۲۰۳۰۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

جنگ لفظی ترامپ و سوزان رایس بر سر سوریه

پس از آنکه مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا از سیاست‌های ترامپ در خصوص سوریه به شدت انتقاد کرد، این دو فرد حرف‌های نیش‌دار و کنایه آمیزی به یکدیگر زدند.

خبرگزاری ایسنا: پس از آنکه مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا از سیاست‌های ترامپ در خصوص سوریه به شدت انتقاد کرد، این دو فرد حرف‌های نیش‌دار و کنایه آمیزی به یکدیگر زدند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان حضورش در یک برنامه تلویزیونی در اواخر روز جمعه به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در رابطه با خاورمیانه و تصمیم وی برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه پیش از حمله ترکیه به این منطقه اشاره کرد و گفت: این اقدامات به هیچ وجه نتیجه خوبی نخواهد داشت.

وی افزود: ترامپ عملا بخشی از شمال سوریه را که سرزمین کردهاست به ترک‌ها واگذار کرده و پیش بینی می‌کنم که داعش مجددا باز خواهد گشت.

پس از این اظهارات سوزان رایس، ترامپ در توییتر به انتقاد از وی پرداخت و گفت: سوزان رایس در جریان فعالیتش به عنوان مشاور امنیت ملی یک "فاجعه" بود.

ترامپ نوشت: «سوزان رایس که به عنوان مشاور امنیت ملی برای اوباما یک "فاجعه" بود، در حال حاضر به ما می‌گوید که در رابطه با سوریه چه کار کنیم. خط قرمز را به یاد داشته باشید. این خط قرمز حرف‌های اوباما بود که باعث شد میلیون‌ها تن کشته شوند. نه سوزان جان، ما هیچ اظهار نظری نمی‌خواهیم شما یک "فاجعه" هستید.»

اوباما در دوران ریاست جمهوری‌اش به دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هشدار داده بود که استفاده از سلاح‌های شیمیایی خط قرمز دولتش است و درصورتی که دولت دمشق از این سلاح‌ها استفاده کند، آمریکا به آنها حمله خواهد کرد.

پس از این توییت ترامپ، سوزان رایس در توییتر به اظهارات ترامپ پاسخ داده و نوشت: ترامپ در مراسم صرف شام با خبرنگاران در کاخ سفید در سال ۲۰۱۵ میلادی به من گفته بود که به صورت ناعادلانه با من برخورد شده و کارم را بسیار خوب انجام داده‌ام.

وی در این توییت نوشت: اگر من یک فاجعه هستم چرا در سال ۲۰۱۵ میلادی در جریان مراسم صرف شام با خبرنگاران در کاخ سفید، ترامپ مرا به آغوش کشید در صورتی که در آن زمان من هرگز با او ملاقات نکرده بودم و این واقعا "شرم‌آور و چندش‌آور" بود و درگوش من گفت که به خاطر مساله بنغازی با من به صورت کاملا ناعادلانه رفتار شده و من اقدام بسیار عالی در حق این کشور انجام دادم.

در آن زمان، ترامپ در پاسخ به سوالی درباره‌ی حمایتش از سوزان رایس به پایگاه خبری هیل گفته بود: سوزان رایس کار بسیار سختی داشته است. او زن خوبی است و شکی وجود ندارد که هیچ چیز در زندگی ‌آسان نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دعوا بر سر گوشت قربانی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج