۹۲۰۳۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نامه بدون امضای جانسون به تاسک رسید

براساس اعلام یک منبع وابسته به دولت انگلیس بوریس جانسون یک نامه امضا نشده به اتحادیه اروپا فرستاده و در آن درخواست به تعویق انداختن برگزیت را مطرح کرده اما در نامه‌ امضا شده دیگری همراه با آن، گفته خواستار چنین تعویقی نیست.

ایسنا نوشت: براساس اعلام یک منبع وابسته به دولت انگلیس بوریس جانسون یک نامه امضا نشده به اتحادیه اروپا فرستاده و در آن درخواست به تعویق انداختن برگزیت را مطرح کرده اما در نامه‌ امضا شده دیگری همراه با آن، گفته خواستار چنین تعویقی نیست.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای بدون امضا از اتحادیه اروپا خواست برگزیت را عقب بیاندازد اما در یک نامه ثانوی همراه با آن که امضا شده، گفت هرگونه تاخیر در این کار را اشتباه می داند.

نامه اول نخست وزیر انگلیس به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، خواستار به تعویق انداختن فرآیند برگزیت می شود. او بر اساس قانون موسوم به "بن" که ماه پیش در پارلمان تصویب شد موظف به این کار است.

نسخه اصلی و نسخه الکترونیکی (ایمیل) این نامه از سوی تیم بارو، نماینده انگلیس در بروکسل، منتقل شد.

جانسون علاوه بر این نامه دو سند دیگر تحویل اتحادیه اروپا داده است.

سند اول یاداشتی از سوی بارو است که توضیح می دهد نامه به معنی اطاعت از قانونی است که مورد توافق پارلمان بریتانیا قرار گرفت اما نامه دوم از طرف جانسون، که این بار امضا شده، توضیح می دهد که به عقیده او تاخیر در اجرای برگزیت غلط است.

این نامه همچنین از رهبران اتحادیه اروپا درخواست می کند از نمایندگان پارلمان انگلیس بخواهند در تصمیم خود تجدید نظر کنند و فورا به توافقی که اخیرا جانسون و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت منعقد کرده‌اند رای دهند.

بوریس جانسون به موجب یک قانون که از سوی مخالفانشان در پارلمان انگلیس تصویب شد ملزم به درخواست از اتحادیه اروپا برای به تعویق انداختن ضرب‌الاجل فعلی برگزیت در تاریخ ۳۱ اکتبر و موکول کردنش به ۳۱ ژانویه شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که قانونگذاران انگلیسی تلاش او برای تصویب توافق برگزیتش با اتحادیه اروپا را ناکام گذاشتند.

به گزارش رویترز، یک منبع وابسته به دولت انگلیس اظهار کرد: بوریس جانسون مجموعا سه نامه برای دونالد تاسک رییس شورای اروپا فرستاده است شامل یک فتوکپی از نامه‌ای که قانون "بن" او را مجبور به نوشتن نامه کرده است؛ یک یادداشت پوششی متعلق به فرستاده انگلیس به اتحادیه اروپا و نامه امضا شده سوم که در آن او گفته خواستار این تمدید نیست.

جانسون در این نامه سوم که از سوی خبرنگار فایننشال تایمز در بروکسل در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد نوشته است: من از زمانی که نخست وزیر شدم تصریح کردم و به پارلمان نیز تصریح کرده‌ام که از نظر من و همچنین بر مبنای موضع دولت، تمدید دوباره ضرب‌الاجل برگزیت، به منافع بریتانیا و شرکای ما در اتحادیه اروپا و روابط میان ما آسیب وارد خواهد کرد.

جانسون گفت، اطمینان دارد که پروسه به سرانجام رساندن قانون برگزیت در پارلمان کشورش تا قبل از ۳۱ اکتبر تکمیل خواهد شد.

انتظار می رود دونالد تاسک، درباره تمدید این مهلت با سران اتحادیه اروپا رایزنی کند.

دونالد تاسک گفت: این درخواست را از جانب جانسون دریافت کرده است.

او در توییتر اظهار کرد: من اکنون شروع به رایزنی با رهبران اتحادیه اروپا در خصوص چگونگی واکنشمان می‌کنم.

بوریس جانسون امیدوار بود روز شنبه قانونگذاران پارلمان سرانجام از توافق برگزیتی که او اخیرا با رهبران اتحادیه اروپا منعقد کرد حمایت کنند، اما این قانونگذاران لایحه‌ای را با ۳۲۲ رای موافق به ۳۰۶ رای مخالف تصویب کرده و خواستار اصلاحیه‌ای شدند که جانسون را مجبور به درخواست از اتحادیه اروپا برای تاخیر در اجرای برگزیت می‌کند.

این در حالی است که جانسون بر وعده‌اش برای عملی کردن برگزیت تا تاریخ ۳۱ اکتبر تاکید کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج